testowe ![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II![]() ![]() 8 lutego 2023 r. Canon Europe, w blisko cztery lata po premierze Canona RP (patrz test w FK 5/19, nagroda EISA 2019-2020), zaprezentował Canona EOS R8, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, najlżejszy w rodzinie Canon EOS R, który odziedziczył wiele technologicznych rozwiązań po bogato wyposażonym modelu Canon EOS R6 Mark II. W publikowanym teście, tam gdzie to ma sens porównujemy testowany model z Canonem EOS RP i Canonem EOS R6 Mark II.
Od zewnątrz, ergonomia, estetyka i intuicyjność obsługi Ważący ok. 461 g (z kartą i akumulatorem) Canon EOS R8 to najlżejszy jak dotąd pełnoklatkowy aparat Canona systemu EOS R. Jego wymiary to 132,5 × 86,1 × 70 mm i jest wielkością zbliżony do Canona EOS RP. Korpus aparatu wykonano ze stopu magnezu, dzięki czemu jest wytrzymały. Jego zewnętrzna powłoka została stworzona z materiałów analogiocznych do Canona EOS RP. R8 jest uszczelniony, odporny na kurz oraz wilgoć. Oczywiście producent nie zaleca kąpieli z aparatem.
![]()
Powłoka korpusu ma kolor ciemnografitowy i sprawia wrażenie, że jest wykonana z matowanego tworzywa sztucznego. W górnej części korpusu znajdziemy, tak jak w RP, 3 ustawione w poziomie względem góry pokrętła: wyboru trybów pracy (1), zmiany parametrów ekspozycji (2) i przełącznik trybu pracy aparatu (3), który w Canonie RP był włącznikiem głównym aparatu. W Canonie EOS R8 włącznik główny przeniesiono na prawą stronę modyfikując dotychczasową blokadę (4) koła wyboru funkcji i to dobra zmiana w stosunku do Canona RP. Różnice w wyglądzie tarczy trybów pracy (1) widać na zamieszczonych obok zdjęciach.
![]() Pojawiły się na niej nowe piktogramy oznaczające Hybrydową automatykę (5) oraz Filtry Twórcze (6). ![]()
Istotna zmiana w budowie aparatu dotyczy wyposażenia go w multifunkcyjną gorącą stopkę, która za pomocą kilkunastu styków może być wykorzystywana do komunikacji z canonowskimi akcesoriami tj.: Canon AD-P1 (adapter do podłączenia smartfonu), wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite Transmitter ST-E10 i lampa błyskowa Canon Speedlite EL-5.
![]()
Dużym plusem tego małego korpusu jest dalekie odsunięcie od osi obiektywu uchwytu poprawiającego ułożenie aparatu w dłonie. Uchwyt spotka się z aprobatą fotografujących i filmujących mających duże dłonie i długie place.
![]()
Canon EOS R8 + Canon RF 28 mm f/2,8 STM, Ascot (UK),
tym razem wnętrza budynku głównego toru wyścigów konnych posłużyły do organizacji Hi-Fi Show. Użyty zestaw nadaje się świetnie również do portretowania ważnych osób, fot. K.Patrycy
![]()
data dodania: 22-10-2023
godzina dodania: 10:54
odsłon: 17659
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |