testowe ![]() Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21![]() ![]() Tamron 11–20 mm to szerokokątny obiektyw o ponad 100-stopniowym kącie widzenia, przeznaczony do aparatów Sony z matrycami typu APS-C (crop). Oprócz szerokiego kąta widzenia dużą zaletą jego jest jasność f/2,8 w całym zakresie ogniskowych, co w tego typu obiektywach jest nadal rzadkością.Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD to nowa konstrukcja producenta, która miała premierę 22 kwietnia 2021 roku. Firma Tamron ma w swojej ofercie jeszcze trzy szerokokątne zoomy, ale są one przeznaczone do lustrzanek. 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD jest pierwszym tak szerokokątnym obiektywem Tamrona dedykowanym do bezlusterkowców Sony z mocowaniem E. Jest też jednym z nielicznych szerokokątnych zoomów, którego jasność w całym zakresie wynosi f/2,8 (patrz tabela w dalszej części).
Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia Szerokokątne obiektywy bardzo dobrze sprawują się podczas fotografowania architektury, krajobrazów, jak i wykonywania celowych przerysowań głównego motywu. Testowany przez nas model idealnie nadaje się do tego typu fotografii. Jego kąt widzenia przy ogniskowej 11 mm wynosi 105,2°.
![]()
Dalej znajduje się 10-milimetrowy, radełkowany pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym (3). Jego kąt obrotu uzależniony jest od szybkości obracania go. Czym wolniej będziemy go obracać, tym kąt obrotu jest większy i precyzyjniej ustawimy ostrość. Przełączanie między trybami AF a MF odbywa się tylko z poziomu aparatu, nie ma żadnych przełączników na tubusie, szkoda. Obiektyw kończy się gwintem mocowania filtra o średnicy 67 mm (4) (szkoda, że nie jest to napisane na przedniej części obiektywu, jak to jest zwyczajowo). Tym samym jest to kolejny obiektyw do Sony z taką samą średnicą filtra. Warto zauważyć, że większość obiektywów Tamrona przeznaczonych do bezlusterkowców Sony z mocowaniem E ma taką samą średnicę gwintu do mocowania filtrów.
![]()
Na przedniej części obiektywu możemy zamontować osłonę przeciwsłoneczną HA046 dołączoną w zestawie (5). Przednia soczewka nie rotuje, co na szczęście stało się już standardem nie tylko w obiektywach Tamrona.
![]()
Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie, ten od zmiany ogniskowej zatrzymuje się na skrajnych wartościach.
data dodania: 01-02-2023
godzina dodania: 08:30
odsłon: 6368
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |