testowe Nie tylko na weekend, TEST: Canon EOS 90D - następca najlepszej lustrzanki, czyli król rozdzielczości - artykuł z FK 10/19![]() ![]() Canona EOS 70D, prekursora modelu 80D, testowaliśmy w Foto-Kurierze 12/2013. Test debiutującego 18 lutego 2016 roku Canona EOS 80D, który został uznany przez organizację EISA za najlepszą europejską lustrzankę sezonu 2016–2017 odbył się w Foto-Kurierze 8-9/16. W tym wydaniu testujemy debiutującego 28 sierpnia tego roku następcę tych modeli - Canona EOS 90D i tam gdzie to będzie miało sens porównujemy go do poprzednika. Nowy model testowaliśmy między innym podczas Runmageddonu 2019, którego Canon był partnerem i z którego zdjęcia testowe prezentujemy w tym artykule i na naszej stronie.
![]() Canon EOS 90D + 10-18 mm f/4,5-5,6 IS; par. eksp.: 1/2000 s; ISO 400; f/5,6; f=10 mm
Od zewnątrz, estetyka
![]()
Między korpusami 80D i 90D od zewnątrz nie znajdziemy zbyt wielu różnic. Nieco zmienił się rodzaj radełkowania pokręteł, nazwa samego modelu i sposób wykonania piktogramów na kole wyboru funkcji. Aparat jest minimalnie mniejszy - 140,7×104,8×76,8 mm vs 139×105,2×78,5 mm, i o 29 g lżejszy od Canona EOS 80D. Do estetyki i jakości wykonania nowego modelu nie można mieć, podobnie jak w przypadku 80D, większych zastrzeżeń - obudowa jest bardzo zwarta, a elementy dobrze dopasowane. Zastosowane tworzywo sztuczne jest wysokiej jakości. To sprawdzona przez lata konstrukcja i nie trzeba tutaj było zbyt wiele zmieniać. Za estetykę wykonania przyznajemy konsekwentnie 5,5 punktu.
![]()
![]()
Ergonomia i intuicyjność obsługi
![]()
![]()
W szybkim dotarciu do funkcji pomoże nam przycisk funkcyjny „Q” [1]. Po jego wciśnięciu przechodzimy do podręcznego menu, w którym możemy ustawić niemal wszystkie podstawowe parametry zdjęcia. Dzięki dwóm wielofunkcyjnym pokrętłom - w tym wielofunkcyjnemu, charakterystycznemu dla profesjonalnych lustrzanek EOS joystickowi [2], który jest nowością w odniesieniu do modelu 80D - oraz klasycznym przyciskom, użytkownicy mogą pracować aparatem instynktownie i szybko zmieniać jego parametry. W Canonie EOS 90D inaczej skonstruowano mechanizm spustu migawki. Teraz działa on na zasadzie zbliżonej do profesjonalnych lustrzanek Canona. Koło wyboru trybów pracy obraca się, tak jak w 80D, o 360°, co jest wygodnym rozwiązaniem. Do lustrzanki możemy podpiąć ten sam baterry grip co do D80, co poprawi nam ergonomię chwytu przy współpracy z większymi obiektywami [3].
![]()
Szkoda, że pod ekranem wizjera nie ma czujnika zbliżenia oka, który by automatycznie wyłączał tylny ekran aparatu, gdy chcemy zajrzeć do wizjera optycznego. Za ergonomię i intuicyjność obsługi przyznajemy po 5,9 punktu.
data dodania: 11-12-2020
godzina dodania: 18:30
odsłon: 15317
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |