testowe TEST Nikon D3200, Canon EOS 1100D, Sony SLT-A37 (pełna wersja artykułu z FK 8/2012)ciąg dalszy...Testujemy W redakcyjnym studiu sprawdzamy jak sprawują się przetworniki testowanych modeli. Wykorzystaliśmy tablicę barwną X-rite oraz oświetlenia żarowego o temperaturze barwowej 3000 K i błyskowego o temperaturze barwowej 5000 K. Pomiary ekspozycji oraz barwy światła dokonaliśmy zewnętrznymi urządzeniami: Minolta Auto Meter IV i Minolta Color Meter III. Ustawienie ekspozycji odbywało się wg. pomiarów, a balansu bieli wg. ustawień definiowanych dla danego typu oświetlenia w aparatach Canon i Nikon z uwagi na brak możliwości ustawień w kelwinach (w Sony wg. pomiaru).
Sony ma największy zakres ustawień ISO, a do tego najniższy poziom zaszumienia. Choć konkurenci bardzo nie odstają od lidera.
Szumy Testu zaszumienia dokonaliśmy zarówno przy oświetleniu tablicy światłem żarowym o temperaturze barwowej 3000 K, jak i błyskowym o temperaturze barwowej 5000 K. Przy świetle żarowym pomiary dokonane zostały dla całego zakresu wartości ISO danego modelu; a dla światła błyskowego w zakresie ISO 100–3200. W Canonie pomiary dokonano dla wyłączonej redukcji wysokiego ISO, włączonej (standardowej i mocnej), w Nikonie z wyłączoną i włączoną (brak stopniowania), a w Sony z normalną i wysoką (brak możliwości wyłączenia). Dodatkowo dla aparatu Sony przy świetle żarowym sprawdziliśmy działania wieloklatkowej redukcji szumów dla całego zakresu ISO.
Fotografie wykonane przy ISO 3200 są w pełni akceptowale.
Przy niższych wartościach ISO zaszumienie obrazu jest na podobnym poziomie. Znaczące różnice zaczynają być zauważalne przy ISO 800, gdzie 16-milionowa matryca Sony daje najmniejszy poziom szumów. Jednak 24-milionowa matryca Nikona, choć rejestruje większe zaszumienie, to jednak jest ono bardzo podobne do szumów 12 milionowego Canona. Jedynie w aparacie Sony do rejestracji statycznych planów zdjęciowych można zastosować wieloklatkową redukcję szumów. Ma to jednak dopiero sens przy wartościach ISO 12 800 i wyższych. Przy niższym ISO taka rejestracja będzie miała większe zaszumienie od nominalnej. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu dla Sony; 5,25 dla Nikona, oraz 4,75 punktu dla Canona, który ma najmniejszy zakres ISO i najmniejszą rozdzielczość.
Dynamika
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze 3000 K, i ustawieniu najniższej nominalnej wartości ISO 100.
Największą rozpiętością dynamiki może się pochwalić Nikon D3200, w którym po załaczeniu funkcji D-Lighting otrzymaliśmy wynik 8 i 2/3 EV.
Odwzorowanie barwne Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych, definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach (ten ostatni tylko w Sony 37, z racji nie posiadania takiej opcji przez pozostałe modele).
Tu można zaobserwować kilka ciekawostek. Jeżeli chodzi o światło błyskowe to wszystkie ustawienia dają poprawne oddanie kolorystyki. Natomiast przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli w Canonie i Nikonie mamy lekki ciepły zafarb (w Nikonie jest on mniej widoczny). Zaskakuje jednak bardzo dobre odwzorowanie AWB w Sony (lepsze niż ustawienie ręczne w kelwinach, które dało bardzo zimną tonację). To jest duży plus dla automatyki balansu bieli w 37, któremu przyznajemy 5,25 punktu. Dla Nikona 5 punktów i dla Canona 4,9 punktu.
Jedynie Sony rejestruje filmy w kodeku AVCHD.
Możliwości multimedialne Najwyższą jakość filmowanego obrazu oferuje nam aparat Sony. Możemy nim nagrywać filmy Full HD 50i lub 25p w kodeku AVCHD z dźwiękiem stereo. Również w tym modelu możemy nagrywać filmy Full HD z 29,97 kl./s (NTSC) lub 25 kl./s (PAL), ale jego wbudowany mikrofon jest tylko monofoniczny. Do Nikona i Sony możemy dołączyć zewnętrzny stereofoniczny mikrofon. Takiej możliwości nie ma Canon, który filmuje jedynie w jakości HD z 29,97 lub 25 kl./s i z dźwiękiem monofonicznym. Zapis materiału, w każdym z aparatów, odbywa się ma kartach pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC, w Sony dodatkowo zamiast karty SD możemy zastosować kartę Memory Stick PRO Duo/PRO-HG Duo. Wszystkie aparaty wyposażono w złącze USB 2.0 Hi-Speed mini B, mini HDMI typu C oraz gniazdo podłączenia wężyka spustowego lub zdalnego wyzwalacza.
data dodania: 16-01-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 107938
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |