testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)![]() ciąg dalszy...Modyfikacje i nowe technologie Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 Vivid Magenta to materiały tego samego rodzaju co w 2880 i 3880, z tym, że najmniejsza kropla ma teraz wielkość 2 pl. Dodatkowo pojemność pojemników z tuszem jest teraz większa niż w 2880 i wynosi 25,9 ml. W nowym Epsonie można zastosować 9 pigmentowych atramentów. Przy czym naraz drukujemy za pomocą 8 z nich. Tusz czarny występuje jako matowy (MK) lub do powierzchni błyszczących (PK). Matowy pigment czarny pozbawiony jest otoczki żywicznej, dzięki czemu może głębiej wnikać w podłoże matowych papierów, zapewniając im większą głębię kolorystyczną i bardziej wysycony czarny kolor.
![]()
Już na pierwszy rzut oka widać, że tusze w R3000 mają znacznie większą pojemność niż w modelu R3880.
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie. Niestety trwa to ok. 1,5 minuty, ale to dość istotne usprawnienie. Niestety tak jak i w modelach poprzednich, nie możemy, ze względów technologicznych, drukować przy braku któregokolwiek z innych tuszy. Tzn. gdy zabraknie tuszu np. żółtego, to pisma w czerni i bieli nie wydrukujemy. Trzeba albo skorzystać z innej drukarki, albo najzwyczajniej wymienić żółty tusz na nowy.
![]()
Nowością w stosunku do modelu 2880 jest automatyczna zmiana tuszu z PK na MK, i odwrotnie.
![]()
Na ekranie LCD wyświetlany jest, w postaci grafiki, poziom poszczególnych tuszy.
I jeszcze jedna drobna, acz dość istotna zmiana: m.in. nowa wielkość kropli umożliwiła lepsze odwzorowanie kolorystyczne przestrzeni barw. Jest ona nieco szersza w porównaniu z tą, jaką uzyskiwano przy pomocy modelu 2880. (* Nazwą tą określono moduł przeliczający oparty na zgodnych z normami światowymi algorytmach tablic wyszukiwawczych, których zastosowanie umożliwia dokładniejsze dopasowywanie kolorów i gwarantuje, że każde zdjęcie zostanie wydrukowane według standardów wystawienniczych. Moduł ten bierze udział w „tłumaczeniu” informacji wysyłanej z komputera na drukarkę; tzn. zanim plik trafi z komputera do drukarki, jest optymalizowany w komputerze w module LUT. Po takiej konwersji wydruk ma mniejsze i bez przebarwień „ziarno”, i „uzupełnione” zostają brakujące elementy przestrzeni barwnej wydruku. Przestrzeń barw po zastosowaniu modułu LUT ma lepsze przejścia tonalne, jest „gładsza”, nie ma gwałtownych uskoków i dziur, często powodujących niemożliwość odzwierciedlenia danej barwy. Zastosowanie tej technologii pozwoliło również zminimalizować zjawisko metameryzmu, czyli różnego odbioru barw na wydruku obserwowanym w różnych warunkach świetlnych, np. w słoneczny dzień lub przy świetle żarowym, oraz umożliwiło lepsze odwzorowanie odcieni skóry.)
![]()
Czoło głowicy ma nową powłokę, dzięki której udało się poprawić precyzję ułożenia kropli względem siebie.
Sterownik Model 3000 wyposażono w interfejs użytkownika, nawiązujący wyglądem i funkcjonalnością do modelu klasy 2880. Możliwe jest też podpięcie profili papieru. Dzięki temu fotografowie mogą uzyskać żądany wynik już za pierwszym razem, co w konsekwencji ograniczy zużycie atramentów i podłoży.
![]()
Przed wydrukiem możemy skorygować jego kolor, za pomocą sterownika do drukarki.
Tryb sterownika drukarki zapewnia kreatywną kontrolę nad tonami czarno-białymi oraz gradacją. Sterownik, bez względu na wybór przestrzeni wydruku (sRGB, AdobeRGB), bazuje na krzywych gamma 2,2, ale bez trudu w opcjach można zmienić tą krzywą na gammę 1,8. W sterowniku, po wybraniu opcji podglądu wydruku, mamy możliwość dokonania m.in. korekty kolorystycznej oraz nasycenia jasności i kontrastu.
![]()
Sterownik jest intuicyjny w obsłudze
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 201305
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Foto-Kurier 4/25 wysłaliśmy 11 kwietnia do prenumeratorów, jest dostępny on-line i... W piątek 11 kwietnia wysłaliśmy Foto-Kurier 4/25 do prenumeratorów, jest dostępny on-line. W salonach EMPIK już od 14 kwietnia, a w pozostałych sieciach prasowych powinien być wcześniej, może nawet już 11 kwietnia 2025 r. Życzymy inspirującej lektury. ![]() Foto-Kurier 4/25 on-line, wkrótce u prenumeratorów i w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 4/25 on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce jest droga, sfotografowana pzez Andrzeja Bocheńskiego nadesłana na Ligę Foto-Kuriera 2025. W wydaniu znajdziecie oryginalne zdjęcia naszych Czytelników. Zapraszamy do klikania i do Foto-Kuriera 3/25, który jeszcze kilka dni będzie królował w salonach prasowych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |