testowe Warsztaty we WrocławiuWrocławska Akademia Sztuk Pięknych we współpracy z Fotokolektywem wraz z firmą Medikon Polska Sp. z o.o., będącą wyłącznym dystrybutorem produktów ILFORD i FOMEI w Polsce, zapraszają wszystkich zainteresowanych na spotkanie wykładowo-warsztatowe, które odbędzie się w niedzielę 8 maja 2011, przy ulicy Sienkiewicza 8a. Rozpoczęcie spotkania o godzinie 10.
Uczestnicy spotkania będą mieli okazję poznać teoretycznie i w praktyce najważniejsze zagadnienia związane z cyfrowym drukiem fotograficznym i oświetleniem studyjnym. Poznają nowinki techniczne w studyjnych lampach błyskowych ułatwiające pracę w studio. Dowiedzą się także co jest potrzebne, aby zabrać „światło” w plener, w jaki sposób dobierać moc lamp do akcesoriów. Zobaczą na czym polega i co daje sterowanie mocą, wyzwalanie błysku, łączenie błysku ze światłem pilotującym.
Po części oświetleniowej, uczestnicy, na topowym sprzęcie (nagrodzona tegoroczną nagrodą TIPA drukarka EPSON R3000, monitor EIZO ColorEdge CG223W) i materiałach (ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle), przekonają się, jak w swojej codziennej pracy z fotografią cyfrową stosować zarządzanie barwą, na czym polega kalibracja monitora oraz jak poprawnie przygotować do druku i wydrukować zdjęcie na drukarce atramentowej z użyciem profilu ICC. Warsztaty prowadzić będą specjaliści z firmy Medikon Polska Sp. z o.o.. Część oświetleniową poprowadzi Łukasz Borowski (Product Manager of Studio Lighting System), część druku i zarządzania barwą poprowadzi Szymon Aksienionek (Product Manager of Digital Printing & Color Management). Tematyka spotkania: 1. Nowoczesne rozwiązania w fotografii studyjnej i plenerowej / Fotograficzny druk atramentowy i zarządzanie barwą 2. Oświetlenie · Sterowanie funkcjami lampy · Wyzwalanie błysku studyjnych i reporterskich lamp błyskowych (łączenie obu systemów) · Zasilacze plenerowe i generatory przenośne · Dobór akcesoriów modelujących światło do fotografowanej sceny 3. Zarządzanie barwą w fotografii i fotograficzny druk atramentowy - Różnice między urządzeniami w procesie tworzenia obrazu cyfrowego - Papiery do druku atramentowego – przegląd szerokiej gamy podłoży ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle, od podstawowych powlekanych papierów błyszczących po ekskluzywne podłoża matowe, artystyczne (Fine Art, Canvas) i archiwalne (Baryta, Fibre, 100% Cotton) - Podstawowe modele i przestrzenie barwne – RGB czy CMYK? - Zarządzanie barwą – zasada działania - Profile ICC – czym są i dlaczego są ważne? - Zarządzanie barwą w programie Adobe Photoshop - Drukowanie fotografii z użyciem profili ICC na fotograficzne drukarce atramentowej EPSON Stylus Photo R3000 4. Monitor dla fotografa - Budowa monitora graficznego – istotne cechy monitora z punktu widzenia fotografa - Wybór monitora do cyfrowej ciemni fotograficznej - Kalibracja i tworzenie profilu ICC monitora EIZO ColorEdge data dodania: 06-05-2011
godzina dodania: 11:24
odsłon: 1142 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Nastąpi nieznaczne opóźnienie we wprowadzeniu na rynek aparatu Fujifilm FinePix X100 ( test X100 w FK 4/2011)
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |