Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Warsztaty we Wrocławiu

Wrocławska Akademia Sztuk Pięknych we współpracy z Fotokolektywem wraz z firmą Medikon Polska Sp. z o.o., będącą wyłącznym dystrybutorem produktów ILFORD i FOMEI w Polsce, zapraszają wszystkich zainteresowanych na spotkanie wykładowo-warsztatowe, które odbędzie się w niedzielę 8 maja 2011, przy ulicy Sienkiewicza 8a. Rozpoczęcie spotkania o godzinie 10. 

Uczestnicy spotkania będą mieli okazję poznać teoretycznie i w praktyce najważniejsze zagadnienia związane z cyfrowym drukiem fotograficznym i oświetleniem studyjnym. Poznają nowinki techniczne w studyjnych lampach błyskowych ułatwiające pracę w studio. Dowiedzą się także co jest potrzebne, aby zabrać „światło” w plener, w jaki sposób dobierać moc lamp do akcesoriów. Zobaczą na czym polega i co daje sterowanie mocą, wyzwalanie błysku, łączenie błysku ze światłem pilotującym.



Po części oświetleniowej, uczestnicy, na topowym sprzęcie (nagrodzona tegoroczną nagrodą TIPA drukarka EPSON R3000, monitor EIZO ColorEdge CG223W) i materiałach (ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle), przekonają się, jak w swojej codziennej pracy z fotografią cyfrową stosować zarządzanie barwą, na czym polega kalibracja monitora oraz jak poprawnie przygotować do druku i wydrukować zdjęcie na drukarce atramentowej z użyciem profilu ICC.

Warsztaty prowadzić będą specjaliści z firmy Medikon Polska Sp. z o.o.. Część oświetleniową poprowadzi Łukasz Borowski (Product Manager of Studio Lighting System), część druku i zarządzania barwą poprowadzi Szymon Aksienionek (Product Manager of Digital Printing & Color Management).

Tematyka spotkania:

1. Nowoczesne rozwiązania w fotografii studyjnej i plenerowej / Fotograficzny druk atramentowy i zarządzanie barwą

2. Oświetlenie
· Sterowanie funkcjami lampy
· Wyzwalanie błysku studyjnych i reporterskich lamp błyskowych (łączenie obu systemów)
· Zasilacze plenerowe i generatory przenośne
· Dobór akcesoriów modelujących światło do fotografowanej sceny

3. Zarządzanie barwą w fotografii i fotograficzny druk atramentowy

- Różnice między urządzeniami w procesie tworzenia obrazu cyfrowego 
- Papiery do druku atramentowego – przegląd szerokiej gamy podłoży ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle, od podstawowych powlekanych papierów błyszczących po ekskluzywne podłoża matowe, artystyczne (Fine Art, Canvas) i archiwalne (Baryta, Fibre, 100% Cotton)
- Podstawowe modele i przestrzenie barwne – RGB czy CMYK? 
- Zarządzanie barwą – zasada działania 
- Profile ICC – czym są i dlaczego są ważne? 
- Zarządzanie barwą w programie Adobe Photoshop 
- Drukowanie fotografii z użyciem profili ICC na fotograficzne drukarce atramentowej EPSON Stylus Photo R3000

4. Monitor dla fotografa

- Budowa monitora graficznego – istotne cechy monitora z punktu widzenia fotografa 
- Wybór monitora do cyfrowej ciemni fotograficznej 
- Kalibracja i tworzenie profilu ICC monitora EIZO ColorEdge



 
data dodania: 06-05-2011
 
godzina dodania: 11:24
 
odsłon: 1141
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Nastąpi nieznaczne opóźnienie we wprowadzeniu na rynek aparatu Fujifilm FinePix X100 ( test X100  w FK 4/2011)
Nastąpi nieznaczne opóźnienie we wprowadzeniu na rynek aparatu Fujifilm FinePix X100 ( test X100 w FK 4/2011)




 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.064) / 0.055

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |