testowe Portret opery, czyli wystawa zdjęć Roberta Wolańskiego „Wokół Powder Her Face”ciąg dalszy...Wszystkie zdjęcia wykonane zostały z użyciem aparatów Sony z serii α i Cyber-shot – α7R, α7 II i α7S oraz RX100 III i RX1R. Robert Wolański wykorzystał w swojej pracy także różnorodne obiektywy. W zależności od sytuacji, dostępnego światła, zamierzonego efektu mógł dobierać różne właściwości optyczne poszczególnych produktów. W pracy z artystami, przygotowując poszczególne portrety, najczęściej wybierał obiektywy Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA oraz Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA w zestawie z aparatem Sony α7R z pełnoklatkową matrycą 36,4-megapiksela. Jedno ze zdjęć portretowych zostało wykonane kompaktowym aparatem RX1R. W przypadku tego aparatu, fotograf mógł wykorzystać matrycę pełnoklatkową oraz stałoogniskowy obiektyw 35 mm i pomimo niewielkich rozmiarów aparatu przygotować profesjonalne zdjęcie.
Allison Cook – Księżna 2: Opera: Powder Her FaceAutor: Robert WolańskiAparat: Sony A7R; Obiektyw: Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA. PRawa autorskie zastrzeżone. Parametry zdjęcia: 1/100 s; f/9; ISO 160
Powder Her Face w adaptacji Mariusza Trelińskiego to wydarzenie o skali międzynarodowej. Cieszę się, że mogłem stać się jego częścią. Jest mi miło tym bardziej, że moje zdjęcia jako oficjalny element promujący operę będą towarzyszyć twórcom spektaklu w podróży do Belgii – powiedział Robert Wolański. Po raz kolejny, aparaty Sony sprawdziły się we wszystkich warunkach w których pracowałem. Zarówno w studio z aktorami, jak i na scenie w czasie prób.
Alejo Pérez; Opera Powder_Her_Face; Autor: Robert Wolański; Aparat: RX100 III; Prawa autorskie zastrzeżone. Parametry zdjęcia: 1/30 s; f/2,8; ISO 3200
W pracy przy zdjęciach zakulisowych, fotograf dobierał sprzęt ze względu na zmieniające się szybko warunki oraz efekt jaki chciał osiągnąć na zdjęciu. Oprócz typowych obiektywów z zoomem Vario-Tessar T* FE 16–35 mm F4 ZA OSS oraz FE 24–240 mm F3,5–6,3 OSS pracował także z wykorzystaniem aparatów Sony α7 II oraz Sony α7S, który jest dedykowany do pracy w trudnych warunkach oświetleniowych. Nadzwyczajna czułość tego aparatu (zakres czułości ISO: od 50 do 409 600) pozwala zmieniać wizje w piękne obrazy nawet w gęstym mroku, co idealnie widać na zdjęciu. Aby nie ingerować w prywatność pracujących na scenie aktorów czy tancerzy, Robert Wolański używał także niewielkiego RX100 III – zarówno posługując się opcją zoomu jak i podchodząc blisko fotografowanych. Przetwornik obrazu CMOS Exmor R typu 1,0" o efektywnej rozdzielczości 20,1 megapiksela zastosowany w aparacie, zapewnia idealne odwzorowanie szczegółów i dynamiki kolorów zdjęcia.
Tomasz Wygoda – choreografia inscenizacja; Opera: Powder Her Face; Autor: Robert Wolański; Aparat: Sony A7R; Obiektyw: Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA; Prawa autorskie zastrzeżone Parametry zdjęcia: 1/100 s; f/8; ISO 100
Najwyższej jakości profesjonalne wydruki w dużym formacie (100 x 150 cm) przygotowała firma ProfiLab. data dodania: 13-05-2015
godzina dodania: 12:07
odsłon: 2959 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Z lotu ptaka
Czerwone gwiazdki rosną w siłę
Test Sigmy 50 mm f/1,2 DG DN | Art 26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art; najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się... FINAŁ EISA MAESTRO 2024 - Polak na drugim miejscu Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już XVII edycję dwuetapowego, międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award, tym razem pt. „Sporty i gry”. Zdobywcą tytułu EISA Maestro 2024 został Gabriele Pardini z Włoch. Poznaj najlepsze prace konkursu i niech bedą one dla Ciebie inspiracją do rywalizacji o tytuł EISA MAESTRO 2025. Temat konkursu podamy wkrótce. Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |