Wydania FK: 176,
publikacje: 9345,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300559,
użytkownicy: 9919
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Venus Optics Laowa 15 mm T2,1 Zero-D
Obiektyw Venus Optics Laowa 15 mm T2,1 Zero-D to doskonały obiektyw dla filmowców posiadających pełnoklatkowe kamery i aparaty z bagnetem Canon RF. Jest niesamowicie jasny, zapewnia szerokie pole widzenia i niezwykłą perspektywę. Wersja Cine została wyposażona w standardowe koła zębate do montażu modułu Follow Focus na obu pierścieniach (przysłony i ostrości). Lekka, kompaktowa konstrukcja świetnie sprawdzi się podczas kręcenia ujęć z ręki i gimbala.
Pokrycie pełnej klatki
Ogniskowa 15 mm świetnie sprawdzi się w połączeniu z kamerami kinowymi i matrycami pełnoklatkowymi. W momencie premiery obiektyw Laowa z transmisją światła na poziomie T/2,1 był najszerszym obiektywem na rynku o takiej specyfikacji. Pole pokrycia obrazu współpracuje również z sensorami VistaVision.
Zaawansowany układ optyczny
Sercem obiektywu jest 12 elementów optycznych rozmieszczonych w 9 grupach. Dwie soczewki asferyczne oraz trzy szkła o bardzo niskiej dyspersji redukują aberrację chromatyczną, sferyczną oraz zniekształcenia do minimum. Powłoka Frog Eye Coating, którą została pokryta zewnętrzna soczewka, chroni przed powstawaniem blików i flar oraz zabezpiecza szkło przed kurzem i zabrudzeniami. Maksymalny otwór przysłony T/2,1 sprawia, że obiektyw doskonale sprawi się w trudnych warunkach oświetleniowych.
Ekstremalnie bliskie spotkanie
Odległość ogniskowania wynosząca 15 cm pozwala filmowcom na elastyczne komponowanie wieloplanowych ujęć o szerokiej perspektywie i płytkiej głębi ostrości. Zaskocz widzów kreatywnością i nietuzinkowymi kadrami.
Dystorsja? Jaka dystorsja!
Ultraszerokokątne pole widzenia to nie jedyna zaleta obiektywu Laowa. Zero-D to gwarancja wyjątkowej jakość obrazu oraz doskonałej kontroli zniekształceń. Obiektyw prawie całkowicie pozbawiony dystorsji jest idealny do nagrywania komercyjnych materiałów architektonicznych, krajobrazowych oraz ujęć z lotu ptaka.
Kompaktowy i wszechstronny
Venus Optics Laowa 15 mm T2,1 Zero-D nadaje się do produkcji o dowolnym rozmiarze i rozmachu. Jest na tyle lekki, że świetnie sprawdzi się zarówno przy ujęciach z ręki, jak i zamontowany na gimbalach, profesjonalnych sliderach i kranach kamerowych.
Obiektyw stworzony dla filmowców
W pracy filmowca ciężko jest się obejść bez filtrów ND. Na obiektyw bez problemu zamontujesz wszystkie filtry kołowe o średnicy gwintu 77 mm. Ważny jest również bezstopniowy pierścień który, pozwala na płynną i bezdźwięczną zmianę przysłony podczas filmowania. Zarówno pierścienie ostrości, jak i przysłony posiadają używane w branży filmowej przekładnie o skoku 0,8, dostosowane do silników typu Cine Follow Focus. Manualne ustawianie ostrości za pomocą tego obiektywu to czysta przyjemność. Pierścień działa nienagannie i z wyczuwalnym oporem.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź.
Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.
7 listopada 2024 r., po ponad pięciu latach od premiery Nikona Z50 (10.2019 r.), Nikon zaprezentował swój najnowszy, również produkowany w Tajlandii, model bezlusterkowca o symbolu Nikon Z50II. Jest to nadal budżetowy aparat typu DX, czyli z matrycą APS-C o rozdzielczości 20,9 mln pikseli, ale wprowadzono w nim sporo dobrych modyfikacji likwidując przepaść technologiczną między modelem APS-C, a współczesnymi modelami pełnoklatkowymi tego producenta. W grudniu egzemplarz finalny trafił do naszej redakcji, a w dalszej części prezentujemy pełny test tego modelu aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024