Wydania FK: 176,
publikacje: 9339,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300280,
użytkownicy: 9918
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
W jednym ciele potrójny duch, 3 pełnoklatkowe obiektywy Sony typu G: Sony FE 50 mm f/2,5; Sony FE 40 mm f/2,5 i Sony 24 mm
23 marca 2021 r. firma Sony zaprezentowała trzy nowe obiektywy stałoogniskowe: Sony FE 50 mm f/2,5; Sony FE 40 mm f/2,5 i Sony 24 mm f/2,8. Są to szkła typu G, które według zapewnień producenta mają umożliwiać uzyskanie wyjątkowej jakości obrazu.
Sony ma w tej chwili w swojej ofercie 63 obiektywy z mocoeaniem E: 43 konstrukcje są pełnoklatkowe, a 20 do matryc APS-C.
Firma Sony powiększyła ofertę obiektywów z mocowaniem typu E z rodziny G Lens™ o trzy nowe produkty: SONY FE 24 mm f/2,8 G (SEL24F28G), Sony FE 40 mm f/2,5 G (SEL40F25G) i Sony FE 50 mm f/2,5 G (SEL50F25G).
Nowe obiektywy są pomyślane jako idealny zestaw do fotografowania i filmowania różnorodnych scen, takich jak krajobrazy, portrety czy życie codzienne. Po zamontowaniu na korpusie pełnoklatkowym lub APS-C każdy z nich ma umożliwiać uzyskanie wysokiej rozdzielczości, być intuicyjny w obsłudze i ma charakteryzować się szybką, dokładną i cichą pracę systemu AF.
SONY FE 24 mm f/2,8 G (SEL24F28G), Sony FE 40 mm f/2,5 G (SEL40F25G) i Sony FE 50 mm f/2,5 G (SEL50F25G) różnią się długościami ogniskowej i przeznaczeniem. Model 50 mm będzie najlepszy do portretów, 40 mm do filmowania i fotografowania codzienności, a 24 mm do utrwalania krajobrazów.
Wszystkie trzy obiektywy mają jednakowe wymiary (68 mm średnicy i 45 mm długości), tę samą średnicę filtra (49 mm), niemal identyczną wagę (Sony FE 50 mm f/2,5 G - 174 g, Sony FE 40 mm f/2,5 G - 173 g, Sony FE 24 mm f/2,8 G - 162 g), co ma ułatwić ich wymianę nawet na aparacie zamontowanym w gimbalu. Nie różnią się też wyglądem zewnętrznym, mają jednak wyraźne oznaczenia ogniskowych.
Wysoka rozdzielczość i kompaktowa konstrukcja
Mimo małych wymiarów i wagi obiektywy Sony FE 24 mm f/2,8 G, Sony FE 40 mm f/2,5 G i Sony FE 50 mm f/2,5 G gwarantują wysoką jakość obrazu, charakterystyczną dla całej serii obiektywów G. Do uzyskania tych właściwości przyczyniają się układy optyczne z soczewkami asferycznymi i z elementami ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) , które umożliwiają uzyskanie wysokiej rozdzielczości i zapobiegają przekłamaniom barw. W szczególności, dzięki soczewkom asferycznym obraz ma pozostać ostry również w rogach kadru, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie i minimalnej głębi ostrości.
Wspaniały, według producenta, bokeh obiektywu jest wynikiem optymalizacji przysłony kołowej i występuje przy jej pełnym otwarciu.
Obiektywy zaprojektowano z myślą o poręczności i mobilności. Są na tyle nieduże i lekkie, że można ich używać w każdym miejscu. Optymalnie zbilansowane wymiary i waga ułatwią fotografowanie i filmowanie portretów, codzienności i krajobrazów aparatem pełnoklatkowym lub APS-C zamontowanym w gimbalu itp. W rezultacie użytkownik z łatwością dobierze obiektyw do każdej sceny lub motywu.
5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos.
4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland
National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała
Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów.
26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024