Wydania FK: 176,
publikacje: 9345,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300559,
użytkownicy: 9919
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 do Canon R, Nikon Z, Sony E, Micro 4/3
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 to druga, odświeżona i uwspółcześniona wersja legendarnego obiektywu o niepowtarzalnej plastyce i charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z duchem analogowych konstrukcji i wyjątkową pracą pod światło.
Klasyczna ogniskowa 50 mm
50 mm to klasyka gatunku wśród obiektywów stałoogniskowych zaprojektowanych do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi. Oferując 46,3° pole widzenia, podobne do tego, jakie widzi ludzkie oko, jest jedną z najczęściej wybieranych ogniskowych do fotografii portretowej czy reportażowej. Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 znajdzie swoje zastosowanie także w fotografii studyjnej, produktowej, a nawet w krajobrazie, umożliwiając wycięcie fragmentu obserwowanego pejzażu.
Jasno nawet w nocy
Obiektyw Voigtlander 50 mm f/1,5 to część linii superjasnych obiektywów Nokton, umożliwiających pracę nawet przy znikomej ilości światła zastanego. Szeroki zakres ustawień przysłony od f/1,5 do f/16 oraz możliwość jej precyzyjnej zmiany co 1/2 stopnia EV daje pełną kontrolę nad tym, co w danym kadrze jest istotne. Papierowa głębia ostrości uzyskiwana na dużych otworach przysłony umożliwia wydobycie tematu zdjęcia z jego otoczenia, skupiając na nim całą uwagę widza. Przy szeroko otwartej przysłonie obraz jest ostry w centrum kadru oraz plastyczny na bokach. Po jej przymknięciu ostrość pojawia się na całej szerokości kadru, rozmycia nadal zachowują jednak swój charakterystyczny, malowniczy wygląd.
fot. fdirect.eu
Współczesna analogowość
Nokton II 50 mm f/1,5 nawiązuje do konstrukcji cenionego przez koneserów poprzednika z lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wprowadzone poprawki umożłiwiły zachowanie absolutnie niepowtarzalnego, analogowego charakteru obrazowania, łącząc go z wysoką precyzją i rozdzielczością współczesnej optyki. 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach, w tym jedna soczewka obustronnie asferyczna, umożliwiają kreowanie zdjęć o bardzo małej głębi ostrości, z zachowaniem dużego mikrokontrastu i wspaniałej, bogatej kolorystyki. Perfekcyjnie działająca, dwunastolistkowa przysłona umożliwia kontrolę ilości przepuszczanego światła oraz sprawia, że uzyskiwane rozmycia są aksamitnie gładkie.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź.
Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.
7 listopada 2024 r., po ponad pięciu latach od premiery Nikona Z50 (10.2019 r.), Nikon zaprezentował swój najnowszy, również produkowany w Tajlandii, model bezlusterkowca o symbolu Nikon Z50II. Jest to nadal budżetowy aparat typu DX, czyli z matrycą APS-C o rozdzielczości 20,9 mln pikseli, ale wprowadzono w nim sporo dobrych modyfikacji likwidując przepaść technologiczną między modelem APS-C, a współczesnymi modelami pełnoklatkowymi tego producenta. W grudniu egzemplarz finalny trafił do naszej redakcji, a w dalszej części prezentujemy pełny test tego modelu aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024