Wydania FK: 176,
publikacje: 9345,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300559,
użytkownicy: 9919
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
EOS C300 Mark II – rozdzielczość 4K - ZNAMY CENĘ!
Wraz z zaprezentowanym monitorem (patrz tutaj) Canon pokazał kamerę 4K – EOS C300 Mark II. Model stworzony w oparciu o EOS-a C300 ma dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i, jak twierdzi producent, ogromny zakres dynamiki. Znamy jej cenę. Zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową.
Doskonała jakość 4K i wszechstronność zastosowań
Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z samplingiem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410Mbps lub 10/12-bitowe pliki z samplingiem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. EOS C300 Mark II rejestruje materiał, na którym można pracować w procesie postprodukcji. Obraz zachowuje ostrość w pełnej gamie barw dodatkowo redukując efekt przechodzenia kolorów „colour bleed”. Kamera oferuje najwyższą jakość nagrywania 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.
EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości 4K na dwóch kartach CFast 2.0™ , oraz jednoczesny zapis w formacie RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Zapewnia to elastyczność w procesie postprodukcji i pozwala zachować najwyższą, dostępną dziś jakość. Dodatkowo, możliwość nagrywania w tym samym czasie plików w rozdzielczości 2K/ Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD pomaga jeszcze bardziej usprawnić procesy pracy na planie.
Nowa matryca Canon CMOS klasy Super 35 mm i zakres czułości ISO aż do 102 400 zapewniają doskonałą jakość w warunkach słabego oświetlenia. Tym samym, operatorzy mogą rejestrować materiał z bardzo niskim poziomem szumów w nawet najbardziej wymagającym otoczeniu.
EOS C300 Mark II oferuje zróżnicowane opcje kontroli, aby dopasować się do różnych środowisk produkcyjnych. Pełna obsługa manualna doskonale sprawdzi się na planie produkcji filmowych. Kamera oddaje do dyspozycji operatorów także w pełni automatyczne ustawienia. Obejmują one m.in. ulepszony system Dual Pixel CMOS AF (obecnie pokrywa ok. 80 proc. kadru zarówno w pionie, jak i w poziomie), automatyczny balans bieli czy Face Detection AF, co pozwala niezależnym reporterom czy dokumentalistom rozpocząć nagrywanie w każdej chwili.
Integracja z profesjonalnym środowiskiem pracy
Nowe kodeki Canon XF-AVC H.264 zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej, pozwalając tym samym na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Zakres funkcji obejmuje m.in. XF-AVC Intra dla rozdzielczości 4K, XF-AVC Long GOP i opcje Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264, który ułatwia pracę w procesie postprodukcji. Twórcy zdjęć mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.
EOS C300 Mark II wspiera różne przestrzenie barwne, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny – rozszerzony względem wcześniejszych modeli z tej serii. Kamera została także wyposażona w nowe opcje rejestracji dźwięku, 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bity i częstotliwością próbkowania 48 kHz.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź.
Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.
7 listopada 2024 r., po ponad pięciu latach od premiery Nikona Z50 (10.2019 r.), Nikon zaprezentował swój najnowszy, również produkowany w Tajlandii, model bezlusterkowca o symbolu Nikon Z50II. Jest to nadal budżetowy aparat typu DX, czyli z matrycą APS-C o rozdzielczości 20,9 mln pikseli, ale wprowadzono w nim sporo dobrych modyfikacji likwidując przepaść technologiczną między modelem APS-C, a współczesnymi modelami pełnoklatkowymi tego producenta. W grudniu egzemplarz finalny trafił do naszej redakcji, a w dalszej części prezentujemy pełny test tego modelu aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024