Wydania FK: 176,
publikacje: 9345,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300581,
użytkownicy: 9919
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Nowy bezlusterkowiec Sony a6500
ciąg dalszy...
Korpus α6500 wyposażono w ekran dotykowy, dzięki któremu użytkownik może nastawić ostrość na konkretny obiekt poprzez dotknięcie ekranu. Funkcja ta stanowi ważne uzupełnienie zaawansowanego systemu AF i trybu nagrywania filmów.
α6500 to pierwszy aparat Sony z funkcją gładzika: rolę tę może spełniać ekran LCD, a do komponowania ujęcia i kontrolowania obrazu służy wtedy wizjer. Przesuwając palcem po ekranie, można więc przenieść punkt ostrości z jednego fragmentu na inny.
Wydajny 24,2-megapikselowyviii przetwornik Exmor CMOS, procesor BIONZ X® oraz nowy, kompleksowy układ LSI
Wewnątrz korpusu α6500 znajduje się 24,2-megapikselowy przetwornik Exmor CMOS formatu APS-C, który współpracuje z procesorem obrazu BIONZ X i nowo opracowanym układem LSI. Połączenie tych trzech elementów zapewnia maksymalną wydajność przetwarzania oraz imponujący zakres czułości: od ISO 100 do 51 200.
Wyróżnikami przetwornika obrazu są duże wymiary elementów światłoczułych i mała grubość warstwy przewodników. Konstrukcja do maksimum zwiększa efektywność przechwytywania światła, a miedziane przewodniki przyczyniają się dodatkowo do zwiększenia prędkości odczytu. Procesor obrazu BIONZ X i nowo opracowany układ o dużej skali integracji poprawiają jakość fotografii i filmów oraz zmniejszają poziom szumów przy wysokich czułościach ISO. Do zadań nowego układu LSI należy też powiększenie pojemności bufora na zdjęcia seryjne.
Nowy α6500 jest najnowszym aparatem Sony z wymiennymi obiektywami, który umożliwia jednocześnie zapis materiału filmowego 4K na kartę pamięci. Model ten pozwala nagrywać obraz 4K (3840 x 2160p) w popularnym formacie Super 35mm, przy wykorzystaniu pełnej szerokości przetwornika obrazu. Podczas filmowania aparat odczytuje wszystkie piksele, nie łącząc ich w grupy. W rezultacie gromadzone dane 6K (odpowiednik 20 megapikseli) zawierają około 2,4x więcej pikseli niż obraz 4K UHD. W wyniku ich przekształcenia przez procesor powstaje materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.
Zastosowany w korpusie α6500 system Fast Hybrid AF gwarantuje wyjątkową szybkość regulacji ostrości w czasie nagrywania filmów. Funkcja dotykowego ustawiania ostrości pozwala tworzyć płynne, profesjonalnie wyglądające przejścia ostrości. Użytkownik może ponadto wybrać żądaną szybkość przejścia oraz czułość śledzenia AF. Aparat jest zgodny z kodekiem obrazu filmowego XAVC S. Przepływność do 100 Mb/s przy zapisie obrazu 4K i 50 Mb/s dla obrazu Full HD oznacza maksymalną wyrazistość i szczegółowość nagrań w obu formatach.
Wśród pozostałych profesjonalnych funkcji wideo na szczególną uwagę zasługuje nagrywanie obrazu Full HD w tempie 100 kl./s przy przepływności do 100 Mb/s i ze śledzeniem ostrości. Takie nagranie można sprawdzać i montować w czterokrotnie zwolnionym tempie, w rozdzielczości Full HD (25p).
Nowością w aparacie α6500 jest tryb S&Q przeznaczony do nagrywania obrazu w zwolnionym i przyspieszonym tempie. Użytkownik ma do wyboru 8 szybkości klatek z przedziału od 1 do 100 kl./s. Może dzięki temu nagrywać materiały przeznaczone do wyświetlenia w szerokim zakresie prędkości: od 50-krotnie przyspieszonego do 4-krotnie zwolnionego tempa[xii]. Filmy nagrane w tym trybie można wyświetlać bez poddawania ich obróbce na komputerze.
Podczas nagrywania można używać krzywych gamma S-Log. Rozszerzają one zakres dynamiczny rejestrowanego obrazu: w przypadku ustawienia gamma S-Log3 dynamika wynosi około 14 stopni EV. Aparat obsługuje także rozszerzoną przestrzeń barw S-Gamut. Obie te cechy oznaczają więcej twórczych możliwości w postprodukcji.
Użytkownik może wybierać klatki z materiału filmowego i zapisywać je jako fotografie. W przypadku nagrań 4K uzyskiwana rozdzielczość wynosi około 8 megapikseli, a filmów HD — 2 megapiksele.
Tysiące sesji zdjęciowych za nią, setki publikacji, dziesiątki wystaw, kilka wydanych książek – właśnie świętuje 15-lecie studia fotograficznego i ponad 15 lat doświadczenia w zawodzie. Gdy zaczynała swoją przygodę z fotografią to nie spodziewała się, że wykonywany przez nią zawód jest tak daleki od tego, co wszyscy sobie wyobrażamy i że nawet największa pasja może nie wytrzymać zderzenia z rzeczywistością. Ale jest też osobą, która oczywiście drugi raz wybrałaby ten zawód ponownie, gdyż fotografia i podróże to cała ona – to jej DNA. Warto zapoznać się z jej spojrzeniem na fotograficzny świat.
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź.
Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024