testowe Panasonic LUMIX DC-GH5S z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p - test wkrótce, a póki co słów parę.8 stycznia przy okazji targów CES w LAs VEGAS Panasonic zaprezentował pierwszy na świecie cyfrowy aparat bezlusterkowy z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p z możliwością nagrywania filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2 bez ograniczeń czasu.8 stycznia 2018 Panasonic przedstawił pierwszy na świecie cyfrowy aparat bezlusterkowy z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p [spełniający wymagania dotyczące rozdzielczości Cinema 4K (C4K: 4096x2160), opracowane przez Digital Cinema Initiatives (DCI). Wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic]. Panasonic LUMIX DC-GH5S ma możliwość nagrywania filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2 [4:2:0, 8 bitów przy zapisie C4K 60p/50p i 4K 60p/50p na karcie pamięci SD]. Jako produkt zaprojektowany i opracowany z myślą o profesjonalnych filmowcach, LUMIX GH5S cechuje się najwyższą czułością i jakością obrazu spośród wszystkich dotychczasowych aparatów LUMIX. Nowa matryca Digital Live MOS 10,2 o rozdzielczości 10 mln pikseli z technologią Dual Native ISO i procesorem obrazu Venus Engine wiernie odwzorowuje nawet ciemne obszary obrazów i umożliwia nagrywanie przy maksymalnej czułości ISO 51 200. Jest to matryca obsługująca wiele formatów obrazu z odpowiednią rezerwą na uchwycenie tego samego kąta widzenia przy tej samej ogniskowej i proporcjach 4:3, 17:9, 16:9 i 3:2. Ponadto umożliwia wykonywanie zdjęć w 14-bitowym formacie RAW, które są łatwiejsze do profesjonalnej obróbki. Panasonic LUMIX GH5, jako pierwszy na świecie cyfrowy aparat bezlusterkowy, ma funkcję nagrywania wideo w jakości 4K 60p/50p, a nowy model LUMIX GH5S "robi kolejny krok naprzód" — jest pierwszym aparatem umożliwiającym nagrywanie w jakości 4K 60p/50p w formacie Cinema 4K (przy rozdzielczości 4096x2160). Dodatkowo umożliwia on nagrywanie filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2*3, który służy do powszechnie stosowanego w branży filmowej podpróbkowania kolorów w celu ich wiernego odwzorowania. Aparat LUMIX GH5S może również nagrywać wideo w formacie 10-bitowym 4:2:2 przy częstotliwości przesyłu 400 Mb/s All-Intra w jakości Cinema 4K 24p i 4K 30p/25p/24p, a także przy 200 Mb/s All-Intra w jakości Full HD. Przy nagrywaniu w jakości Full HD i 4K nie obowiązuje żadne ograniczenie czasowe *4. Panasonic LUMIX GH5S umożliwia rejestrowanie obrazów z wykorzystaniem funkcji HLG (Hybrid Log Gamma) w jakości 4K HDR w trybie Photo Style.
Panasonic LUMIX GH5S ma ponadto tryb nagrywania 4K HEVC dla funkcji HLG dostosowany do niskiej transmisji danych, który umożliwia odtwarzanie treści na urządzeniach AV zgodnych ze standardem kompresji HEVC, takim jak w telewizorach Panasonic 4K HDR. Omawiany aparat jest fabrycznie wyposażony w V-LogL, dzięki czemu użytkownik nie musi oddzielnie kupować klucza do aktualizacji oprogramowania. Obsługuje on ponadto kody czasowe (timecode). Poprzez ustalenie synchronizacji kodu czasowego z wykorzystaniem przyłącza do synchronizacji błysku oraz konwertera BNC z kablem można z łatwością dokonywać nieliniowej czasowo edycji materiałów nagranych wieloma aparatami. Do wejścia LINE można podłączyć złącze mikrofonu 3,5 mm. Dzięki zastosowaniu technologii DFD (Depth From Defocus)*5 i bardzo szybkiego przetwarzania sygnałów uzyskano niezwykle szybki autofokus rzędu 0,07 s*6, a także 12 (AFS) / 8 (AFC) klatek na sekundę w przypadku wykonywania 12-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW oraz 11 (AFS) / 7 (AFC) klatek na sekundę w przypadku robienia 14-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW. Do precyzyjnego ustawiania ostrości służy 225 różnych obszarów oraz funkcje śledzenia autofokusu (Tracking AF), jednoobszarowego autofokusu (1-area AF) oraz autofokusu punktowego (Pinpoint AF). Funkcja 4K PHOTO umożliwia zapis zdjeć z częstotliwością 60 kl./s w rozdzielczości 8 mln pikseli. Poprzez zastosowanie wyższej czułości i zoptymalizowaniu matrycy, specjalizujący się w rejestrowaniu obrazów przy słabym oświetleniu LUMIX GH5S wyróżnia się detekcją jasności -5 EV z wykorzystaniem funkcji Low Light AF. Kolejną przydatną funkcją jest Live View Boost, która umożliwia sprawdzanie kompozycji obrazów nawet w całkowitej ciemności poprzez zwiększenie czułości widoku „na żywo”. W trybie nocnym (Night Mode) interfejs menu jest podświetlony na czerwono, który w ciemnym otoczeniu jest łagodny dla oczu. Współczynnik powiększenia w ręcznym ustawianiu ostrości zwiększono z wcześniejszego 10x na 20x, co jest szczególnie przydatne w fotografii astronomicznej.
*1
4K 60p/50p (bezlusterkowy aparat cyfrowy), 4:2:2, 10 bitów (w przypadku
aparatów cyfrowych z obiektywami), wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.
data dodania: 08-01-2018
godzina dodania: 20:23
odsłon: 4753 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |