Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydania specjalne

Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy

fotografia
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 108
Cena: 24.90 zł
Dostępność: tak

Obiektywy bez tajemnic...
40-te wybory

 

Z nieukrywaną satysfakcją oddajemy w Państwa ręce już 40-te wydanie specjalne Foto-Kuriera. Tym razem jest to 12-te i nadal liczne zestawienie obiektywów do aparatów z wymienną optyką. Trzymają Państwo obiektywy warte ponad 716 tysięcy złotych. Kwota nadal robi wrażenie. Średnia wartość obiektywu, pomimo inflacji, spadła i wynosi teraz ok. 6500 zł ( vs. 6998 zł) i nadal jest to wartość bardzo bliska kwoty jaką zwykle przeznaczamy na zaawansowany technologicznie obiektyw lub obiektywy. Na szczęście zmiany inflacyjne nie sprawiły, że ceny obiektywów znacznie wzrosły. W wielu przypadkach oferowane są w tych samych cenach co przed rokiem, albo w niższych. W wydaniu przybliżamy poszczególne konstrukcje obiektywów, wskazując, w miarę możliwości, ich największe zalety i wady. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane aż 110 obiektywów 8 wiodących marek umożliwią efektywne ich porównanie i podjęcie właściwych decyzji. W publikacji znajdą Państwo aż 36 obiektywów, które nie wystąpiły w poprzednim wydaniu. Wszystkie te modele oznaczyliśmy etykietą „NOWY w WYDANIU”. 


Jak ­wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Udało nam się zgromadzić obiektywy z zakresu od 1200 zł, aż do 53 000 zł. Tym razem najtańszym jest Nikkor Z DX 24 mm f/1,7, a najdroższym Canon RF 100-300 f/2,8. Najtańszym pełnoklatkowym jest też Canon - RF 28 mm f/2,8. 

 

Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest, jak zwykle, obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami i z technologiami w nich zastosowanymi. Ponadto omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF oraz opisujemy też systemy mocowań obiektywów, a także pokazujemy schematy zależności między nimi.

 

Opracowanie podzielone jest na 2 główne części. Uporządkowania obiektywów, wzorem poprzedniego wydania, dokonano ze względu na rodzaj matrycy, do której obiektyw jest dedykowany. I tak pierwszą  grupę stanowi jedynie 16 obiektywów dedykowanych do aparatów APS-C (tzw. cropy) i do M4/3. Wygląda na to, że w tym momencie, świat jeszcze mocniej koncentruje się na obiektywach pełnoklatkowych o czym świadczy druga, zdecydowanie większa grupa, aż 94 obiektywów przeznaczonych do aparatów z matrycą 35 mm.

 

Trzeba zaznaczyć, że tym razem oferta nowych obiektywów do lustrzanek jest śladowa i w wydaniu reprezentowana jest jedynie przez produkty Sigmy. Pozostałe marki koncentrują się głównie na konstrukcjach przeznaczonych do bezlusterkowców.

 

W opracowaniu ponownie pojawiły się dwa symbole B – oznaczający bezlusterkowce i L – konstrukcje przeznaczenie do lustrzanek. Tym razem jednak nie dzieliliśmy pełnoklatkowców na grupy. Obiektywy stałoogniskowe i zmiennoogniskowe (tzw. zoomy) są w jednej grupie z obiektywami średnioformatowymi Fujifilm i uporządkowane są najpierw według początkowej ogniskowej, potem według jasności, a następnie według marek. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć np. do 7 obiektywów mających lub zaczynających się  ogniskową 50 mm stworzonych przez najważniejszych producentów optyki fotograficznej na świecie. Ta zmiana powinna ułatwić odnalezienie się w obiektywowym gąszczu. W wydaniu są też obiektywy rodzynki dedykowane wyłącznie do filmowania, ale pamiętajmy, że dzisiaj, dzięki bezlusterkowcom, możemy powiedzieć, że każdy z obiektywów w tym wydaniu może być wykorzystywany też do nagrywania filmów. 

 

W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na polskim rynku, bądź też wkrótce na nim zagoszczą. Wydanie zawiera informacje o obiektywach marek: Canon, Fujifilm, Nikon, Panasonic, Samyang, Sigma, Sony
i Tamron. Przegląd i opisy poprzedziliśmy artykułami, w których wyjaśniamy oznaczenia i technologie zastosowane w obiektywach w ostatnim czasie.

 

Zaproponowany przez nas system ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejszy wybór tego, którym jesteście zainteresowani. Zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych „szkieł”, które ułatwią dotarcie do poszukiwanego celu.
  

Jesteśmy pewni, że to niecodzienne, jedyne na polskim rynku i na świecie, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach, będzie przydatne zarówno dla tych, którzy je kupują, jak i dla tych, którzy je sprzedają

Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy

 

złap lub kliknij na róg strony

 

Index obiektywów:

 

 

Canon RF-S APS-C

RF–S 3,9 mm f/3,5 STM DUAL FISHEYE

Canon RF FF 

5,2 mm f/2,8 L DUAL FISHEYE
10-20 mm f/4 IS STM
14-35 mm f/4 L IS USM
15-30 f/4,5-6,3
24 mm f/1,8 MACRO IS STM
24-105 f/2,8 L S USM Z
24-240 mm f/4-6,3 IS USM
28 mm f/2,8
28-70 mm f/2 L USM
35 mm f/1,4 L VCM
50 mm f/1,2 L USM
70-200 mm f/2,8 L IS USM
70-200 mm f/4L IS USM
100-300 f/2,8 L IS USM
100-500 mm f/4,5-7,1 L IS USM
135 mm f/1,8 L IS USM
200-800 mm f/6,3-9 IS USM



Fujifilm

Fujinon APS-C
XF 16-50 mm f/2,8-4,8 R LM WR
XF 30 mm f/2,8 R LM WR macro
XF 33 mm f/1,4 R LM WR
XF 55-200 mm f/3,5-4,8 R LM OIS
XF 150-600 mm f/5,6-8 R LM OIS WR

Fujinon Średni format
GF 30 mm f/5,6 T/S
GF 32-64 mm f/4 R LM WR
GF 55 mm f/1,7 R WR
GF 110 mm f/5,6 T/S macro
GF 500 mm f/5,6 R LM OIS WR


 

Nikkor Z APS-C

DX 12-28 mm f/3,5-5,6 PZ VR
DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR
DX 24 mm f/1,7
DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR


Nikkor Z FF
14-30 mm f/4 S
17-28 mm f/2,8
24-120 mm f/4 S
24-200 mm f/4-6,3 VR
24-70 mm f/4 S
26 mm f/2,8
28-75 mm f/2,8
35 mm f/1,4
70-180 mm f/2,8
70-200 mm f/2,8 R S
85 mm f/1,8 S
100-400 mm f/4,5-5,6 VR S
MC 105 mm f/2,8 VR S
180-600 mm f/5,6–6,3



 Panasonic

Typu Micro 4/3
Leica DG Vario-Summilux 25–50 mm f/1,7 ASPH

Panasonic Lumix F
F
18 mm f/1,8
24 mm f/1,8
PRO 24-70 mm f/2,8
28-200 mm f/4-7,1 MACRO O.I.S.
35 mm f/1,8
PRO 50 mm f/1,4
50 mm f/1,8
85 mm f/1,8
Pro 70-200 mm f/2,8
100 mm f/2,8 MACRO



Panasonic

FF (do Sony E)

V–AF 20 mm T1,9
AF 24-70 mm f/2,8
AF 35-150 mm f/2-2,8
AF 135 mm f/1,8


 Panasonic

APS-C
18-50 mm f/2,8 C DC DN | Contemporary

FF
15 mm f/1,4 DG DN DIAGONALFISHEYE | Art.
16-28 mm f/2,8 DG DN | C
24-70 mm f/2,8 OS DG HSM Art.
24-70 mm f/2,8 DG DN II |Art.
28-45 mm f/1,8 DG DN | Art.
35 mm f/1,4 DG DN |Art.
Art 35 mm f/1,4 DG HSM
50 mm f/1,2 DG DN | Art.
50 mm f/1,4 DG DN | Art.
70-200 mm f/2,8 DG DN OS | Sports
85 mm f/1,4 DG DN | Art.
150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM | Contemporary
500 mm f/5,6 DG DN OS | Sports


 Panasonic

APS-C

10-20 mm f/4 G
16-55 mm f/2,8 G
70-350 mm f/4,5-6,3 G OSS

FF
16-35 mm f/2,8 M II
20-70 mm f/4 G
24-105 mm f/4 G OSS
24-70 mm f/2,8 GM II
50 mm f/1,2 GM
50 mm f/1,4 GM
70-200 mm f/2,8 GM OSS II
70-200 mm f/4 Macro G OSS II
90 mm f/2,8 Macro G OSS
100-400 mm f/4,5-5,6 GM OSS
200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS
300 mm f/2,8 GM OSS



 Panasonic

APS-C
11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD

FF
17-28 mm f/2,8 Di III RXD Sony E
17-70 mm f/2,8 Di III–A VC RXD
20-40 mm f/2,8 Di III VXD
28-200 mm f/2,8-5,6 DI III RXD
28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2
35-150 mm f/2-2,8 Di III VXD Sony FE
50-400 mm f/4,5-6,3 DI III VC VXD
70-180 mm f/2,8 Di III VXD
150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD



 

 

 

Wersja elektroniczna tego wydania dostępna
jest w naszym

e-kiosku >>>

 

Wydanie to można zamawiać przez naszą stronę

redakcja pokrywa koszt przesyłki na terenie Polski!

 


 
fotografia
fotografia
 
 
powrót na wydania specjalne » powrót na stronę główną »
Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Jolanta Placek
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.071) / 0.056

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |