Wydania FK: 176,
publikacje: 9338,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300244,
użytkownicy: 9918
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wydania specjalne
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/22 - Obiektywy
Wymiary: 190 mm x 270 mm
Stron: 132 Cena: 28.90 zł Dostępność: tak
Obiektywy bez tajemnic...
Trzymając prawie milion w ręku
Z nieukrywaną satysfakcją oddajemy w Państwa ręce już 36-te wydanie specjalne Foto-Kuriera. Tym razem jest to dziesiąte, ale pierwsze aż tak kosztowne i jednocześnie liczne zestawienie obiektywów do lustrzanek i aparatów z wymienną optyką tzw. bezlusterkowców. Proszę sobie wyobrazić, że trzymają Państwo prawie milion złotych
w ręku, gdyż na taką łączną wartość opiewają zaprezentowane w tym wydaniu obiektywy. Nie da się zatem ukryć, że fotografia to dość droga pasja, hobby,
a zmiany panujące na rynku wydatnie to potwierdzają. W wydaniu przybliżamy poszczególne konstrukcje obiektywów, wskazując, w miarę możliwości,
ich największe zalety i wady. Jesteśmy pewni, że specyfikacje zawierające podstawowe dane aż 135 obiektywów 12 marek umożliwią efektywne ich porównanie. W publikacji znajdą Państwo aż 60 obiektywów, które nie wystąpiły w poprzednim wydaniu. Wszystkie te modele oznaczyliśmy etykietą „NOWY w WYDANIU”.
Jak wiadomo, wybierając obiektyw, kierujemy się nie tylko jego możliwościami, ale również ceną. Udało nam się zgromadzić obiektywy z zakresu cenowego od 800 zł, aż do 70 000 zł. Tym samym pobiliśmy rekord rozpiętości cenowej z poprzedniego wydania :).
Przegląd istniejących rozwiązań poprzedzony jest, jak zwykle, obszernym opracowaniem, w którym wyjaśniamy podstawowe pojęcia związane z obiektywami, z technologiami w nich zastosowanymi, omawiamy niektóre konstrukcje optyczne, krzywe MTF oraz opisujemy też nowe systemy mocowań obiektywów i pokazujemy schematy zależności między nimi.
Opracowanie podzielone jest na dwie główne części. Uporządkowania obiektywów, wzorem poprzedniego wydania, dokonano ze względu na rodzaj matrycy, do której obiektyw jest dedykowany.
I tak pierwszą grupę stanowi aż 29 obiektywów dedykowanych do aparatów APS-C (tzw. cropy) i do M4/3, z czego aż 20 jest prezentowanych po raz pierwszy. Świadczy to o tym, że świat koncentruje się teraz mocniej na tej grupie obiektywów. Drugą, zdecydowanie większą grupą, aż 106 obiektywów, są te przeznaczone do aparatów pełnoklatkowych. Proszę zauważyć, że żadnej z tych grup nie wyróżniamy z uwagi na ich przeznaczenie do lustrzanek lub do bezlusterkowców. Kontynuujemy w ten sposób zmianę rozpoczętą 2 lata temu mającą na celu dostosowanie się do nowego wyglądu rynku. W opracowaniu ponownie pojawiły się dwa symbole B – oznaczający bezlusterkowce i U – konstrukcje uniwersalne, których przeznaczenie zależy od rodzaju mocowania – mogą być dedykowane do lustrzanek, ale mogą też być podłączone do bezlusterkowców. W grupie obiektywów pełnoklatkowych jest też kilka obiektywów średnioformatowych marki Fujifilm. Przy obiektywach tworzonych wyłącznie z myślą o lustrzankach nie umieszczaliśmy żadnego dodatkowego oznaczenia. „Pełnoklatkowce” dodatkowo podzieliliśmy na dwie podgrupy: obiektywy stałoogniskowe i zmiennoogniskowe (tzw. zoomy).
Obiektywy podgrup uporządkowane są według początkowej ogniskowej, a następnie według marek. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć np. do aż 10 obiektywów o ogniskowej 35 mm stworzonych przez najważniejszych producentów optyki fotograficznej na świecie. W wydaniu występują też obiektywy dedykowane wyłącznie do filmowania, ale pamiętajmy, że dzisiaj, dzięki bezlusterkowcom, możemy powiedzieć, że każdy z obiektywów w tym wydaniu, np. poprzez przejściówki, może być wykorzystywany do nagrywania filmów.
W doborze obiektywów pomogli nam przedstawiciele poszczególnych marek w Polsce, dzięki czemu piszemy tylko o tych produktach, które są dostępne na polskim rynku, bądź też wkrótce na nim zagoszczą. Wydanie zawiera informacje o obiektywów marek: Canon, Fujifilm, Lensbaby, Nikon, Panasonic, Pentax, Samyang, Sigma, Sirui, Sony, Tamron, Tokina. Przegląd i opisy obiektywów poprzedziliśmy artykułami, w których wyjaśniamy oznaczenia występujące na nich i najnowsze technologie zastosowane w obiektywach w ostatnim czasie. Zaproponowana przez nas idea ułożenia obiektywów umożliwi Państwu łatwiejszy wybór tego, którym jesteście zainteresowani. Zamieszczamy również tabele porównawcze wybranych „szkieł”, które ułatwią dotarcie do celu.
Jesteśmy pewni, że to niecodzienne, jedyne na polskim rynku i unikalne na świecie, kompendium praktycznej wiedzy o obiektywach, będzie przydatne zarówno dla tych, którzy kupują, jak i dla tych, którzy je sprzedają.
Redaktor Naczelny
Krzysztof Patrycy
złap lub kliknij na róg strony
Index obiektywów:
FF stałoogniskowe Canon RF 16 mm f/2,8 STM
Canon RF 35 mm f/1,8 Macro IS STM
Canon RF 50 mm f/1,2L USM
Canon RF 50 mm f/1,8 STM
Canon RF 85 mm f/1,2L USM
Canon RF 85 mm f/1,2L USM DS
Canon RF 85 mm f/2 MACRO IS STM
Canon RF 100 mm f/2,8L Macro IS USM
Canon RF 600 mm f/11 IS STM
Canon RF 800 mm f/11
FF zoomy Canon RF RF 14–35 mm f/4 L IS USM
Canon RF 15–35 mm f/2,8 L IS USM
Canon RF 24–70 mm f/2,8 L IS USM
Canon RF 24–105 mm f/4L IS USM
Canon RF 24–105 mm f/4–7,1 IS STM
Canon RF 28–70 mm f/2 L USM
Canon RF 70–200 mm f/2,8 L IS USM
Canon RF 70–200 mm f/4L IS USM
Canon RF 100–400 mm f/5,6–8,0 IS USM
Canon RF 100–500 mm f/4,5–7,1 L IS USM
Typu crop Fujifilm XF 10–24 mm f/4 R OIS WR II
Fujifilm XF 18 mm f/1,4 R LM WR
Fujifilm Super EBC XF 23 mm f/1,4 R LM WR
Fujifilm XF 27 mm f/2,8 R WR II
Fujiflim XF 33 mm f/1,4 R LM WR
Fujifilm XC 35 mm f/2
Fujifilm XF 150–600 mm f/5,6–8 R LM OIS WR
Średnioformatowe
Fujifilm 50 mm f/3,5 R LM WR
Fujifilm GF 80 mm f/1,7 R WR
Fujifilm GF 110 mm f/2 R LM WR
LENSBABY
FF stałoogniskowe Lensbaby Composer Pro II z Sweet 50 (Nikon Z)
Lensbaby Velvet 85 do Canon RF (srebrny)
Typu crop Nikkor Z DX 50–250 mm f/4,5–6,3 VR
FF stałoogniskowe Nikkor Z 20 mm f/1,8 S
Nikkor Z 24 mm f/1,8 S
Nikkor Z 35 mm f/1,8 S
Nikkor Z 40 mm f/2
Nikkor Z 50 mm f/1,2 S
Nikkor Z 50 mm f/1,8 S
Nikkor Z 85 mm f/1,8 S
Nikkor Z MC 50 mm f/2,8
Nikkor AF-S 85 mm f/1,8G
Nikkor Z MC 105 mm f/2,8 VR S
Nikkor Z 400 mm f/2,8 TC VR S
Nikkor Z 400 mm f/4,5 S
Nikkor Z 800 mm f/6,3 VR S
FF zoomy Nikkor AF-S 14–24 mm f/2,8 G ED
Nikkor Z 14–24 mm f/2,8 S
Nikkor Z 14–30 mm f/4 S
Nikkor AF-S 24–70 mm f/2,8E ED VR
Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S
Nikkor Z 24–120 mm f/4 S
Nikkor Z 24–200 mm f/4–6,3 VR
Nikkor Z 28–75 mm f/2,8
Nikkor AF-S 70–200 mm f/2,8E FL ED VR
Nikkor Z 70–200 mm f/2,8 VR S
Nikkor Z 100–400 mm f/4,5–5,6 VR S
Nikkor AF-S 200–500 mm f/5,6E ED VR
Typu Micro 4/3 Panasonic Leica DG SUMMILUX 9 mm f/1,7 ASPH
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 8–18 mm f/2,8-4 ASPH
Panasonic Leica DG Vario Summilux 10–25 mm f/1,7 ASPH.
Panasonic 12-35 mm f/2,8 II G X Vario ASPH. OIS
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25–50 mm f/1,7 ASPH.
Panasonic Leica DG Elmarit 200 mm f/2,8 Power O.I.S
FF stałoogniskowe Panasonic Lumix S PRO 16–35mm f/4
Panasonic Lumix S 20–60 mm f/3,5–5,6 L-Mount
Panasonic Lumix S PRO 24–70 mm f/2,8
Panasonic Lumix S 24–105 mm f/4 Macro O.I.S.
Panasonic Lumix S Pro 70–200 mm f/2,8
FF zoomy Panasonic Lumix S S PRO 16–35mm f/4
Panasonic Lumix S 20–60 mm f/3,5–5,6 L-Mount
Panasonic Lumix S PRO 24–70 mm f/2,8
Panasonic Lumix S 24–105 mm f/4 Macro O.I.S.
Panasonic Lumix S Pro 70–200 mm f/2,8
Typu crop Pentax DA* HD 11–18 mm f/2,8 ED DC AW
Pentax DA* HD 16-50 mm f/2,8 ED PLM AW
Pentax DA HD 35 mm f/2,8 Macro Limited
FF stałoogniskowe Pentax D FA* HD 50 mm f/1,4 SDM AW
Pentax D Star FA 85 mm f/1,4 ED SDM AW
FF zoomy Pentax D HD FA 15–30 mm f/2,8 ED SDM WR W/case
Pentax HD DF-A 24–70 mm f/2,8 ED SDM WR
Pentax D HD FA 70–200 mm f/2,8 ED DC AW
Pentax D HD FA 70–210 mm f/4 ED SDM WR
Pentax D HD FA 150–450 mm f/4,5–5,6 ED DC AW
Typu crop Samyang 12 mm f/2 (Sony E)
Samyang 12 mm f/2 mm f/2 (Fujifilm X)
FF stałoogniskowe Samyang AF 18 mm f/2,8 FE
Samyang AF 24 mm f/1,8 FE
Samyang AF 35 mm f/1,4 FE
Samyang AF 35 mm f/1,8 FE
Samyang AF 50 mm f/1,4 Sony FE II
Samyang AF 135 mm f/1,8 Sony FE
Typu crop Sigma 18–35 mm f/1,8 DC HSM Art
Sigma 18–50 mm f/2,8 C DC DN
FF stałoogniskowe Sigma 35 mm f/1,2 DG DN | Art
Sigma 35 mm f/1,4 DG DN | Art
Sigma 85 mm f/1,4 DG DN Art
Sigma 105 mm f/1,4 A DG HSM
Sigma 105 mm f/2,8 DG DN Macro
FF zoomy Sigma 16–28 mm f/2,8 DG DN C
Sigma 24–70 mm f/2,8 A DG DN
Sigma 150–600 mm f/5–6,3 DG DN OS Sport
Typu crop Sirui Anamorphic 50 mm T2,9 1,6 x FF Sony E
Typu crop Sony E PZ 10–20 mm f/4 G
Sony E 11 mm f/1,8
Sony E PZ 18–105 mm f/4 G OSS
Sony E 55–210 mm f/4,5–6,3 OSS
FF stałoogniskowe Sony FE 14 mm f/1,8 GM
Sony FE 35 mm f/1,4 GM
Sony FE 35 mm f/1,8
Sony FE 50 mm f/1,2 GM
Sony FE 50 mm f/1,8
Sony FE 50 mm f/2,5
Sony FE 85 mm f/1,4 GM
Sony FE 85 mm f/1,8
Sony FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS
FF zoomy Sony Vario-Tessar T* FE 16–35 mm f/4 ZA OSS
Sony FE 16–35 mm f/2,8 GM
Sony FE 24–70 mm f/2,8 GM II
Sony FE 24–105 mm f/4 G OSS
Sony FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS II
Sony FE 70–300 mm f/4,5–5,6 G OSS
Sony FE 200–600 mm f/5,6–6,3 G OSS
Typu crop Tamron 17–70 mm f/2,8 Di III-A VC RXD Fujifilm X
Tamron 17–70 mm f/2,8 Di III-A VC RXD Sony
Tamron 18–200 mm f/3,5–6,3 Di II VC
Tamron 18–300 mm f/3,5–6,3 DI III-A VC VXD
FF zoomy Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD Sony E
Tamron 28–75 mm f/2,8 Di III RXD
Tamron 35–150 mm f/2–2,8 Di III VXD Sony FE
Tamron 70–180 mm f/2,8 Di III VXD
Tamron 70–300 mm f/4,5–6,3 Di III RXD
Tamrona 150–500 mm f/5–6,7 Di III VC VXD
Tokina
FF stałoogniskowe
Tokina Vista 35 mm T/1,5 Cinema Sony E
Wersja elektroniczna tego wydania dostępna
jest w naszym e-kiosku>>>
4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland
National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała
Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów.
26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z.
Foto-Kurier 1-2/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Zapraszamy do obejrzenia ponad 280 zdjęć, w tym czarno-białych portretów aktorów i gwiazd biznesu wykonanych przez KAT Piwecką, z którą obszerny wywiad znajdziecie na stronach tego wydania. Jak zwykle jest co
poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do e-kiosku, a od 5 lutego do odwiedzania
najlepszych salonów prasowych.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024