testowe Test Sigmy 50 mm f/1,2 DG DN | Art
26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw stałoogniskowy Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art – najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się być zachęcające do obcowania z nim. Obiektyw ten został wybranym przez organizację EISA najlepszym w sezonie 2024-2025. Przyglądamu się bliżej temu dziełu konstruktorów z japońskiego Aizu. Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art. to najnowszy obiektyw Sigmy o tak dużym otworze względnym dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem E-mount (Sony) i L-Mount (Panasonic, Leica). Model ten został zaprezentowany 26 marca 2024 r. Testowana Sigma wyprodukowana została w Aizu w Japonii. Jest uszczelniona, odporna na kurz i wilgoć. Obiektyw waży 745 g, konkurencyjny Sony FE 50 mm f/1,2 jest nieco cięższy i szerszy. Wymiary Sigmy to 108,8 × 81 mm.
Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art. rozpoczyna się metalowym bagnetem mocującym. Na jego wewnętrznej części umieszczono 10 styków komunikacyjnych. Tuż za bagnetem jest wypukła, biała kropka ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu. Dalej jest pierścień służący do zmiany przysłony o szerokości ok. 17 mm. Większa jego część jest radełkowana, w miejscu gdzie pierścień jest gładki są znaczniki przysłony dla wartości od f/16 do f/1,2 oraz oznaczenie „A”. Pierścień pracuje w dwóch trybach: ze skokiem 1/3 EV lub płynnie, co docenią filmujący. Po włączeniu trybu „A” przysłoną sterujemy z poziomu aparatu.
Kolejny element jest nieruchomy, również w części radełkowany, na którym umieszczono przełączniki: trybu działania systemu ustawiania ostrości (AF/MF), trybu sterowania przysłoną (płynny / skokowy) oraz AFL (można do niego przypisać niektóre funkcje sterujące).
W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący, gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona. Kąt obrotu pierścienia wynosi ok. 180° (od minimalnej odległości do maksymalnej). Umożliwia precyzyjne ustawianie ostrości.
więcej Foto-Kurier 8-9/2024 str. 48 powrót na stronę główną »Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Zobacz także:Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |