25 maja 2021 roku Panasonic zaprezentował bezlusterkowca Panasonic LUMIX GH5 II z możliwością 10-bitowego nagrywania materiału wideo 4K 60p 4:2:0 i umożliwiającego...
15 kwietnia 2021 r. DJI zaprezentował nowego drona DJI Air 2S. Ma on dodatkowe czujniki przeszkód, które usprawniają autonomiczne latanie, a 1-calowa matryca umożliwia wykonanie...
13 maja ogłoszono wyniki tegorocznego Ogólnopolski Konkurs Fotografii Reporterskiej Grand Press Photo 2021. Zwycięzcą został Adam Lach (Napo Images). Zdjęcie Roku jego autorstwa...
Pierwsze wzmianki na temat Canona EOS M50 MII pojawiły się 14 października 2020 roku. Jednak dopiero w tym roku Canon zaprezentował oficjalnie w Polsce EOS-a M50 Mark II,...
Tamron 11-20 mm to szerokokątny obiektyw o ponad 100-stopniowym kącie widzenia, przeznaczony do aparatów Sony z matrycami typu APS-C (crop). Oprócz szerokiego kąta widzenia dużą...
Kino kreuje prawdziwe emocje. Film lubi widzów zaskakiwać, szokować i pobudzać do nowych doznań. Nie inaczej jest w wypadku materiału amatorskiego. Popularne w Internecie daily...
Czwarty etap Ligi Foto-Kuriera 2021 już za nami. Temat jego – „Cień” – okazał się dość trudnym, ale niezwykle inspirującym do stworzenia wielu...
ABC filmowania aparatem cz. V - żonglowanie emocjami
Kino kreuje prawdziwe emocje. Film lubi widzów zaskakiwać, szokować i pobudzać do nowych doznań. Nie inaczej jest w wypadku materiału amatorskiego. Popularne w Internecie daily vlogi śledzimy, bo chcemy poznać dalsze losy naszych ulubionych bohaterów. Jak początkujący filmowiec może żonglować emocjami widza? Temu poświęcona będzie kolejna część poradnika „ABC filmowania aparatem”.
Gdy zaczynamy przygodę z filmowaniem, skupić musimy się na tak wielu rzeczach, że nie jest łatwo myśleć o kontrolowaniu emocji widza. Myślimy o poprawnym nagraniu ujęć, zarejestrowaniu dobrej ścieżki dźwiękowej i wielu innych sprawach. Dopiero po pewnym czasie nabieramy wprawy i jesteśmy w stanie określić jakie odczucia może wzbudzić materiał, który właśnie rejestrujemy. W poprzednich częściach cyklu rozważaliśmy już jak planować nagranie tak, aby każde ujęcie w filmie miało sens. Mówiliśmy również o akcji i przebitkach tzw. b-roll, ale jak długo nagrywać i kiedy warto wcisnąć przycisk STOP? Ujęcia z reguły wymagają około 5 sekund, aby widz zapoznał się z wszystkimi szczegółami w kadrze. Widz musi zrozumieć, co znajduje na ekranie i na czym ma skupić swoją uwagę. Reguła nie ma oczywiście zastosowania, gdy rejestrujemy jakąś akcję, która trwa dłużej. Warto również wiedzieć, że skracając lub wydłużając pojedyncze ujęcie, wywołujemy u widza określone emocje.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024