|
Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj zdjęcie
Wydrukuj zdjęcie
|
Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA
|
|
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Kliknij w zdjęcie aby je powiększyć!
Klasyka gra; NIKON D3S
Targi Fotojoker, Listopad 2010, Perfect
Parametry techniczne:
Aparat:NIKON D3S; Przysłona: f/11,0; Czas ekspozycji: 1/60 s; ISO: 6400; Ogniskowa: 300 mm;
© fot. Krzysztof Patrycy
data dodania: 21-01-2011
suma punktów: 39 |
wyświetleń: 2003
Czy przy przysłonie F11 tak wysokie ISO nie jest jego zbytnią rozrzutnością?
26-01-2011 18:06
Przy Nikonie D3S ISO 6400 to ekwiwalent czułości niezbyt wysoki. Przy tego typu zdjęciach, choć wykonywanych z lampą błyskową, z ręki, z odległości około 10 m gwarantuje brak poruszenia na zdjęciu oraz ładne wypełnienie mieszanym światłem detali sceny. Dzięki temu m.in. widzimy wspomniany Żywiec :)
Jednak czy przy przysłonie F8 i ISO dwie działki mniejszym nie było by tak samo z czasem i światłem zastanym? Pytam ponieważ nie pracowałem nigdy z takim cackiem i cenił bym sobie taką wiedzę.
26-01-2011 23:11
Trudno powiedzieć. Być może by tak było. U Nikona D3S ISO 6400 pracuje bardzo ładnie dlatego moim zdaniem można z tego korzystać bez obawy o szumy. Jest to poza tym wygodne. Na scenie światło zmienia się bardzo dynamicznie. Raz gaśnie innym razem artysta dostaje "szperaczem" po twarzy i tak naprawdę nie ma czasu na kombinowanie. Wybierając większą czułość i odpowiednio dużą przysłonę unikamy jeszcze jednej rzeczy, błędu przypadkowego błędnego zogniskowania obiektywu. Duża wartość przysłony to duża głębia ostrości. Nie ma znaczenia czy ostrość będzie ustawiona na struny czy też na nos grającego - wszystko będzie ostre. I jeszcze jedna dość istotna sprawa. Mając odpowiednio długi czas ekspozycji mamy większe szanse na dynamiczne ujęcie (rozmycie, tu tego nie widać, ale przy perkusiście efekt jest OK).
To brzmi logicznie... Dziękuję.
A browarek i to żywiec z boku stoi :)))
powrót na stronę główną »
Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekroczyła już 13,5 tys. złotych
OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 1-2/25
Najlepsze z Najlepszych 2024 - listopad 2024 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 1-2/25
Let’s Blend Kalendarz Lavazza 2025 ze zdjęciami Omara Victora Diopa
Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 1-2/25 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025
Foto-Kuriera - FK 1-2/25 dostępny on-line - wkrótce w salonach prasowych
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 1-2/25 wkrótce on-line
Foto-Kurier 12/24 dostępny on-line i w najlepszych salonach prasowych
Pakiet Foto-Kuriera 3/24 dostępny tylko w wybranych salonach prasowych Empik i on-line
Zdjęcie Miesiąca Październik 2024 r. - nowa edycja konkursu
World Press Photo 2025 - wydłuża przyjmowanie zgłoszeń o 24h
Ingrid Pollard Hasselblad Awards 2024 - wystawa czynna do 25 stycznia 2025 r. - artykuł z FK 11/24
LIGA FOTO-KURIERA 2024 - IX etap pt. "Naj'24" - wkrótce nowa edycja
Zdjęcie Miesiąca Październik 2024 r.
World Press Photo 2025 - tylko do 10 stycznia (nowy termin - 11 stycznia)
Czternasta edycja konkursu Leica Street Photo - tylko do 10 stycznia
Najlepsze z Najlepszych 2024 - październik 2024 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku - przerwa świąteczna do 7 stycznia
Kalendarz Foto-Kuriera 2025 w limitowanej edycji i do bezpłatnego pobrania
NIKON FILM AND PHOTO CONTEST 2024-2025 - w nowej odsłonie
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 12/24 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
World Unseen - wystawa, której można nie widzieć - ale warto ją obejrzeć - tylko do 21 grudnia
Prezentujemy najnowszą okładkę Foto-Kuriera - FK 12/24 wkrótce on-line