Dziękuję za komentarz , zdjęcie nie jest aż tak rewelacyjne :) ale dobrze wspominam dzień w którym je robiłem :) łacznie z krótką utratą słuchu. Miałem możliwość stać ok 20 m od samolotów w momęcie startu i troszkę bolą uszka po czymś takim. Jako pokręcony miłośnik lotnictwa zatyczek , słuchawek ani żadnych innych zabezpieczeń oczywiście nie używałem :D. Zdjęcie sprawia wrażenie mocno nie ostrego jednak jest to wynik rozgrzanego powietrza z silników samolotu który startował jako pierwszy.
Panie Piotrzee,podtrzymuje to,co powiedziałem wcześniej,oceniam bowiem zdjęcie pod względem artystycznym.Pamiętam bowiem to co powiedzał za życia światowej sławy - H.Cartier-Bresson,że poprawność techniczna,to jedynie uzupełnienie treści,a nie podstawa zdjęcia,Jestem zatem przekonany,że to zdjęcie wygrałoby niejeden konkurs.Co do kwestii technicznych w tej dziedzinie,to są mi one znane,ponieważ wiele tygodni spędziłem na różnych lotniskach pisząc pracę dyplomową o ruchu lotniczym.Serdeczne pozdrowienia z Torunia,
Panie Piotrze,w Foto-Kurierze i na naszym portalu przez cały rok podaje się nazwy organizatorów dziesiątek konkursów,krajowych i zagranicznych.Trzeba znaleźć tylko odpowiedni.Co do drugiej sprawy,to nie jestem zawodowo zawiązany z lotnictwem.Moja z nim przygoda trwała 2 lata i była związana z pisaniem na Wydziale Prawa UMK w Toruniu pracy magisterskiej na temat administracyjno-prawnych regulacji ruchu statków powietrznych.Z tej racji miałem dostęp do wielu lotnisk i na nich dość długo przebywałem na podstawie zezwoleń resortowych ministerstw.
Efekt zamierzony - Podłużna oś kadłuba miała być ułożona równolegle do poziomych krawędzi kadru , dzięki temu nie obcinam stateczników które warto jeszcze pokazać w całości , osobiście preferuję tego typu kadry bo właśnie wnoszą trochę bałaganu do zdjęcia i lepiej oddają to co się dzieje za takim odrzutowcem , czyli potężny hałas , wibracje powietrza i wszystkiego w okół. W bardziej standardowy sposób wykonałem następne ujęcie również zamieszczone w tej galerii ,,afterburner'' w którym jest już raczej prosto i samolot dostał więcej przestrzeni.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024