|
|
Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj zdjęcie
Wydrukuj zdjęcie
|
Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA
|
|

Autor wystawy: Ryszard Horowitz
Do kiedy: 15.10.2017
Miejsce prezentacji: Galeria Rabbithole art room
Ulica: Poznańska 15 , Miasto: Warszawa,
Wizja wyprzedziła epokę
W erze, kiedy w fotografii niepodzielnie panowała błona światłoczuła, retusze wykonywano ołówkiem na negatywie, a do uzyskania oczekiwanego efektu konieczna była znajomość fotochemii, Ryszardowi Horowitzowi udało się przekroczyć ograniczenia epoki i osiągnąć rezultaty – jak na lata 80. – niezwykłe. Dosłownie, fotografie mistrza z kultowej kampanii dla Forda Vignale wyglądały jak żywo wyjęte z programu graficznego. Sęk w tym, że fotografia lat 80. ubiegłego wieku nie znała pojęcia cyfrowej obróbki zdjęć (pierwsza wersja oprogramowania Adobe zadebiutowała dopiero w 1988 r.), a fotografie do sesji Vignale powstały bez użycia komputera.
Fotografie Horovitza nie utrwalały zastanej rzeczywistości, ale kreowały nową, stanowiąc ekspresję surrealistycznych wizji, niczym z obrazów Salvadora Dali. Można się o tym przekonać, oglądając choćby wspomnianą kampanię reklamową samochodów dla koncernu Ford USA. To jedna z ważniejszych realizacji w dorobku artysty, która przyniosła mu prestiżową nagrodę Gold Caddy, koncernowi Ford zaś duży sukces komercyjny.
Dwie rocznice i nagroda
Mija 50 lat od otwarcia własnego studia fotograficznego w Nowym Yorku przez Horowitza i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku tego roku zaś artysta zostanie uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA. To szczególne wyróżnienie, doceniające twórców za ich znaczący wkład w rozwój fotografii.
Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej swoich aut, stanowiącej kontynuację kampanii z lat 80. Zostały na niej utrwalone cztery modele pojazdów marki Ford z ekskluzywnej linii Vignale – Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Podczas projektu, fotograf pracował na sprzęcie firmy Canon, która jest partnerem technologicznym projektu.
Wystawa trojga nazwisk
Efekty tej współpracy, razem ze zdjęciami z nagrodzonej kampanii z ubiegłego wieku, złożą się na wyjątkową wystawę prac Ryszarda Horowitza pod nazwą „Horowitz Ford Vignale”. Będzie ją można oglądać w galerii Rabbithole art room w Warszawie od 29 września.
„Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych, będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda” – mówi Joanna Stankiewicz, Corporate & Marketing Communications Manager, Canon Polska. „Horowitz to nie tylko nazwisko wybitnego fotografa, ale dziś to przede wszystkim światowej klasy marka. Jednocześnie wiemy, że artysta od lat pracuje na sprzęcie Canon i dlatego tytuł partnera technologicznego całego przedsięwzięcia był dla nas kwestią niemal naturalną. Jesteśmy dumni, że Ryszard Horowitz kontynuację działań dla Forda przygotował przy użyciu sprzętu naszej marki” – dodaje Joanna Stankiewicz.
Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 29 września do 15 października w galerii Rabbithole art room, przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Zdjęcia wystawowe zostały wydrukowane na ploterze graficznym Canon imagePROGRAF.
data dodania: 15-09-2017
godzina dodania: 12:40
powrót na stronę główną »
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line
Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszych salonach prasowych
Wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet - 15162 kwiaty dla Was
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 3/25 wkrótce on-line
Canon nadal liderem rynku
Let’s Blend Kalendarz Lavazza 2025 ze zdjęciami Omara Victora Diopa
Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 1-2/25 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
Foto-Kuriera - FK 1-2/25 dostępny on-line - wkrótce w salonach prasowych
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 1-2/25 wkrótce on-line
Foto-Kurier 12/24 dostępny on-line i w najlepszych salonach prasowych
Pakiet Foto-Kuriera 3/24 dostępny tylko w wybranych salonach prasowych Empik i on-line
Ingrid Pollard Hasselblad Awards 2024 - wystawa czynna do 25 stycznia 2025 r. - artykuł z FK 11/24
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku - przerwa świąteczna do 7 stycznia
Kalendarz Foto-Kuriera 2025 w limitowanej edycji i do bezpłatnego pobrania
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 12/24 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
World Unseen - wystawa, której można nie widzieć - ale warto ją obejrzeć - tylko do 21 grudnia
Prezentujemy najnowszą okładkę Foto-Kuriera - FK 12/24 wkrótce on-line
Ingrid Pollard - laureatka Hasselblad Awards 2024
Foto-Kurier 11/24 wysłany do prenumeratorów - od jutra w najlepszych salonach prasowych

Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line
W ciągu 35 lat funkcjonowania w branży fotograficznej Foto-Kurier był świadkiem zmian technologicznych w niej zachodzących. Widzieliśmy jak systematycznie, konsekwentnie i coraz szybciej fotografia odchodzi, w znacznej części, od świata fotografii analogowej do świata cyfrowej rejestracji obrazu. Choć ostatno wydaje się powracać do dóbr analogowej rejestracji. Po prawie 10 latach, od momentu powstania ostatniej Digitalizacji - Warsztatowego ABC, na rynku, w tym on-line, pojawi się trzecie wydanie Digitalizacji Warsztatowego ABC.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Polityka plików cookies |
|
|