testowe Aspekty widzenia - Agata Szuba, Ewa Martyniszyn, Linda Parys![]() Do kiedy: 28.02.2015 Miejsce prezentacji: Galeria FF - Łódzki Dom Kultury Ulica: Traugutta 18 , Miasto: 90-113 Łódź, Telefon kom.: 797-326-191 strona www: www.ldk.lodz.pl Aspekty widzenia trzech kobiet: Agaty Szuby, Ewy Martyniszyn i Lindy Parys zwracają uwagę różnorodnością form, estetyk, rozwiązań technologicznych, ale również i takich wartości, dzięki którym możemy mówić o szczególnym podejściu do fotografii jako medium sztuki, które staje się zarówno narzędziem kreacji, jak i instrumentem służącym do świadomych wypowiedzi artystycznych. W realizacjach kluczowe znaczenie ma kulturowy dialog pomiędzy współczesnością a historycznymi tradycjami. Agata Szuba w cyklu prac „Garderoba” dotyka tematu kostiumu i nagości. Jej inscenizowane fotografie, rejestrujące do-kamerowy performance, ukazują nagie kobiece sylwetki tonące w stercie ubrań, które znajdują się do nich w wyraźnej opozycji. Ciało jest znieruchomiałe i bezwolne, zaś ubrania zdają się dysponować żywą i agresywną energią.
„Monidła” Ewy Martyniszyn to pokolorowane monochromatyczne fotografie. Autorka zajmuje się tworzeniem monideł na zamówienie, nadając im nową wartość estetyczną o współczesnym wymiarze. Wszystkim realizacjom towarzyszy podobny sposób myślenia z uwzględnieniem postrzegania problemu w odniesieniu do konkretnych osób.
Innego rodzaju grę ze schematami kulturowymi podejmuje Linda Parys w realizacji „Viva la Playa”. Plaża w swoim rzeczywistym, jak i wirtualnym znaczeniu, ukazana jest jako miejsce szczególnego kultu ciała, jako świątynia cielesności – barwna i gadżeciarska. Portretowane „święte” plażowe, adorujące olejek do opalania czy butelkę wina, zderzają sakralne schematy kompozycyjne z popartowską estetyką, by opowiedzieć, jak banalne i najprostsze przedmioty potrafią stać się obiektami swoistego kultu.
Aspekty widzenia funkcjonują jako połączenie trzech różnorodnych światów, jednak o podobnym torze rozumowania. Autorki używają medium fotografii z pełną świadomością szerokiego kontekstu współczesnych technik obrazowania, wchodząc z nimi w rozmaite dialogowe relacje, zaś kreacja artystyczna traktowana data dodania: 30-11-1999
godzina dodania: 00:00
powrót na stronę główną »
Zobacz także:![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
![]() Konica Revio Z2 - kompakt z lusterkiem Kompakt APS Koniki o symbolu REVIO Z2 wyposażony jest w specjalny lustrzany adapter, w którym osoba wykonująca sobie, przy pomocy samowyzwalacza, portret może obserwować własną mimikę. Kompakt Konica Revio Z2 wyposażony jest w... ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Artykuł opublikowano również w Foto-Kurierze 1-2/25. ![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |