testowe Poza programem![]() Do kiedy: 10.02.2013 Miejsce prezentacji: Galeria Muzeum Staszica Ulica: Browarna 18 , Miasto: Piła, Prace prezentowane na wystawie zrealizowane zostały w II Pracowni fotografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, prowadzonej przez adiunkta Jarosława Klupsia. W wystawie udział biorą: Grzegorz Bibro, Paweł Jaśkiewicz, Kamila Kobierzyńska, Agata Łakińska, Tomasz Pilarski, Róża Smółka, Wojciech Ulman i Paweł Wawrzyniak. Wernisaż: 4.01.2012 (piątek), godz. 18 ![]() Od kilku lat, wraz ze zmianami w metodach fotograficznego obrazowania, pracownia, pozostając miejscem wspólnych działań, ewoluuje w kierunku miejsca twórczych eksperymentów. Odkąd większość studentów podejmuje naukę fotografii bez znajomości tradycyjnych procesów, pracownia daje możliwość nie tylko poznania tych metod, ale często umożliwia studentom znalezienie się w roli pionierów fotografii - poprzez doświadczenia bliskie rysunkom fotogenicznym Talbota, czy zjawisku camera obscura. „Dawny instrument muzyczny wymaga od muzyka szczerości” - powiedziała niedawno jedna z pianistek szopenowskich o fortepianie Erarda z 1849 roku. Choć dawne metody obrazowania piętrzą dziś liczne trudności warsztatowe i wątpliwy wydaje się sens stosowania ich współcześnie, prace realizowane dziś w II Pracowni fotografii UAP pokazują, że procesy te mogą stanowić rodzaj nowego doświadczenia - pobudzającego do szerszego myślenia o „zdejmowaniu obrazów z natury” (Talbot), eksperymentowania z niezwykłym (a jednak!) medium czy badania jego możliwości, w miejsce łatwego naśladownictwa albo stylizacji. ![]() fot. Wojciech Ulman Wystawa „Poza programem” prezentuje wybrane prace studentów pierwszego roku, będące próbą penetracji możliwości fotografii jako medium o autonomicznym rodowodzie, a przede wszystkim fascynującym zjawisku. Sądzę, że stanowić może zaskakujące urzeczywistnienie słów Edgara Allana Poe’go, wypowiedzianych na temat fotografii w 1840 roku, czyli rok po jej ogłoszeniu: „Na dzień dzisiejszy konsekwencje każdego wynalazku znacznie przekraczają najdziksze nawet przewidywania ludzi obdarzonych bujną wyobraźnią”. Jarosław Klupś ![]() Kamila Kobierzyńska - Siedem razy spadłam z konia Cykl fotografii został wykonany aparatem zrobionym z pudełka po zapałkach, w którym umieściłam kolorowy negatyw. Następnie przymocowałam aparat do toczka eździeckiego i ruszyłam w nieznane rejony fotografii otworkowej. Paweł Wawrzyniak - Niepewność zdarzeń Czy istnieją granice naszej pamięci? Co pamiętamy, a co jest tylko wyobrażeniem o tym, co przeżyliśmy? Te zdjęcia to próba dotarcia do prawdy o przeszłości. Fotografia jest płaszczyzną poszukiwania własnej tożsamości, szukaniem kontaktu z człowiekiem, miejscem, chwilą. Paweł Jaśkiewicz Zdjęcia są prostym opowiadaniem o miejscach, które są naszą codzienną rzeczywistością, w których spędzamy większość czasu. Skupiłem uwagę na miejscach pracy i naszych spotkań, które pokazałem z nietypowego punktu widzenia. Do realizacji pracy wykorzystałem kolorowe negatywy oraz niewielką, ledwo zauważalną kamerę obskurę mocowaną do sufitu. Wojciech Ulman - Rozpad Prace zostały wykonane techniką luksografii. Proces polegał na przetworzeniu naświetlonego wcześniej materiału celuloidowego, ingerencję w strukturę. Dążyłem do uzyskania abstrakcyjnej formy i struktury obrazu poprzez destrukcję błony fotograficznej. Tym samym pozbawiłem ją swej pierwotnej funkcji nośnika danych - deformując obraz przeszłości. Grzegorz Bibro - Ustami „Ustami” to cykl portretów wykonanych metodą otworkową z użyciem ust (błona fotograficzna 35 mm). To intymny sposób robienia zdjęć, ponieważ fotograf niejako staje się „aparatem”, świadomie rezygnując z możliwości chowania się za pudełkiem na korzyść niezapośredniczonego kontaktu z fotografowanymi. Prace powstały geście zbliżonym do pocałunku. (…) Ciało jest tu nie tylko tym, co przedstawiane, pokazywane, ale również przedstawiające. Tomasz Pilarski - Obscura ritu Z zestawu zdjęć naświetlonych na błonach fotograficznych złożyłem animację. Podczas pracy ustawiłem modela i naświetlałem pojedynczo każdą klatkę, do realizacji dźwięku towarzyszącego animacji użyłem miski i puszki po czekoladkach. Zależało mi na stworzeniu brudnego, dziwnego klimatu rytuału powtarzanego jak mantra, który wprowadza widza w nie do końca komfortową sytuację. … bo cóż ten ktoś wyprawia na tym krześle i czemu lampa świeci na mnie, a nie na niego? data dodania: 02-01-2013
godzina dodania: 02:02
powrót na stronę główną »
Zobacz także:![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
![]() Konica Revio Z2 - kompakt z lusterkiem Kompakt APS Koniki o symbolu REVIO Z2 wyposażony jest w specjalny lustrzany adapter, w którym osoba wykonująca sobie, przy pomocy samowyzwalacza, portret może obserwować własną mimikę. Kompakt Konica Revio Z2 wyposażony jest w... ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Artykuł opublikowano również w Foto-Kurierze 1-2/25. ![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |