testowe Eter![]() Do kiedy: 10.01.2013 Miejsce prezentacji: Fundacja Archeologia Fotografii Ulica: Andersa 13 (klatka VII, domofon 112) , Miasto: Warszawa, Wystawa „eter” składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza to utrzymana w znanym ze „Znaków specjalnych” rygorze formalnym seria zdjęć „Narzędzia zbrodni”. Wernisaż: 8.11.2012 (czwartek), godz. 19 ![]() Od lewej: zdjęcie z archiwum Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum, fot. Katarzyna Mirczak, z serii Narzędzia zbrodni, 2012 Druga to instalacja przestrzenna opierająca się na prawie dwuletniej kwerendzie i badaniach archiwalnych, prowadzonych przez artystkę w Zakładach Medycyny Sądowej w Krakowie i Wrocławiu. Jeśli współczesne, barwne fotografie narzędzi zbrodni są wariacją na temat klasycznego motywu martwej natury, to autorska instalacja przywodzi na myśl performatywne działania artystów związanych z Fundacją, którzy w ostatnich dwóch latach w sposób szalenie efektywny zmagali się z procesem ożywiania archiwów. W przypadku działań Katarzyny Mirczak mamy do czynienia z praktyką archiwum – bynajmniej nie metaforycznie – dotykającego tabu śmierci. eter to katalog sposobów, ewidencja umierania, mówi artystka: ...”Chciałam to wszystko posegregować, nadać temu numer, oswoić, przyłapać na jakiejś powtórce, refrenie. Ale tu się nic nie powtarza. Nie ma reguł. Dziewczyna wychodzi z domu, bierze ze sobą sukienkę babci, wiesza się na niej w lesie. Ktoś nagle umiera na ulicy, jakby po drodze. Eksponowane na wystawie zdjęcia i archiwalia są głosem w dyskusji o funkcjonowaniu obrazów śmierci w kulturze wizualnej. Czuję odpowiedzialność na wielu poziomach – komentuje kwestie moralne towarzyszące pracy nad wystawą. Pracuję z dwoma dużymi kolekcjami. Fotografie, które pokażę na wystawie to niewielki procent całości, która została podzielona na grupy według metod klasyfikacji używanych przez medycynę sądową: śmierć z przyczyn naturalnych, rany cięte i kłute itd. Do każdego z tych działów fotografie zostały dobrane tak, aby jednocześnie nadać im wartość historyczną, np. poprzez metodologię fotografowania; z drugiej strony, aby razem stanowiły całość jako zestaw”... Katarzyna Mirczak (ur. 1980) jest absolwentką Zakładu Archeologii Egiptu i Bliskiego Wschodu, Instytutu Archeologii Uniwesytetu Jagiellońskiego. Ważniejsze wystawy: Brutal Ink - Katarzyna Mirczak / Maurycy Gomulicki / GRID - International Photography Biennale, Amsterdam 2012 The AIPAD Photography Show, The Park Avenue Armory, New York, USA 2011, 2012 Paris Photo, Grand Palais, Paryż, Francja 2011 Quinzaine Photographique Nantaise, Francja 2011 Paris Photo, Carrousel du Louvre, Paryż, Francja 2010 data dodania: 07-11-2012
godzina dodania: 14:04
powrót na stronę główną »
Zobacz także:![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
![]() Konica Revio Z2 - kompakt z lusterkiem Kompakt APS Koniki o symbolu REVIO Z2 wyposażony jest w specjalny lustrzany adapter, w którym osoba wykonująca sobie, przy pomocy samowyzwalacza, portret może obserwować własną mimikę. Kompakt Konica Revio Z2 wyposażony jest w... ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Artykuł opublikowano również w Foto-Kurierze 1-2/25. ![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |