testowe Warszawa / Żywoty / Ruiny![]() Do kiedy: 28.10.2012 Miejsce prezentacji: Fundacja Archeologia Fotografii Ulica: Jagiellońska 54 – róg pl. Hallera i ul. Skoczylasa (lokal po antykwariacie) , Miasto: Warszawa, Warszawa / Żywoty / Ruiny to dwie opowieści o Warszawie, wizualne wykopaliska miasta. Dziś fakt, że zostało odbudowane po wojnie jako obietnica społecznej utopii jest praktycznie niewidoczny. Jego powojenne korzenie stały się hieroglifem. Krzysztof Pijarski i Tomasz Szerszeń postanowili odczytać skrytą gramatykę miasta, język, którym cicho przemawia. Wernisaż: 14.10.2012 (niedziela), godz. 15 ![]() Krzysztof Pijarski – cykl "Żywoty nieświętych" Warszawa / Żywoty / Ruiny to pierwszy wspólny projekt dwóch artystów i badaczy, którzy od lat pozostają w dialogu twórczym i intelektualnym. To również owoc wspólnej fascynacji Warszawą jako mirażem – tym, co w niej skryte, potencjalne, wyobrażone. ![]() Krzysztof Pijarski – cykl "Żywoty nieświętych" ![]() Krzysztof Pijarski – cykl "Żywoty nieświętych" Na wystawę składają się dwa projekty: Starożytności warszawskie i Żywoty nieświętych. Starożytności warszawskie Tomasza Szerszenia są próbą odpowiedzi na pytanie: czy Warszawa ma swoje „starożytności”? Pytanie to można z pewnością odnieść do utopii, którą znamy wszyscy: do warszawskiego socrealizmu – architektury, która nosi dziś zarówno ślady dawnej świetności, jak i postępującego od lat rozpadu. Czy to pismo zachowało jeszcze swój utopijny potencjał? Założeniem projektu jest nadanie tej architekturze nowego, nieoczywistego kontekstu, którym są atlasy i typologie Giambattisty Piranesiego i Aby Warburga. Jeśli Warszawa ma swoje „starożytności” – na kształt starożytnego Rzymu – to być może najlepiej zacząć ich poszukiwanie od socrealizmu. ![]() Krzysztof Pijarski – cykl "Żywoty nieświętych" Żywoty nieświętych Krzysztofa Pijarskiego są próbą przyjrzenia się kwestii burzenia pomników w okresie transformacji. Artystę interesował przede wszystkim problem ich widzialności / niewidzialności – niektóre zostały całkowicie zniszczone, niektóre, choć trwają, są symbolicznie niewidoczne. Projekt nie wynika więc z fascynacji estetyką ruin, lecz przede wszystkim działającymi w przestrzeni publicznej mechanizmami pamiętania i wymazywania. Jego przedmiotem są zarówno warszawskie pomniki i rzeźby, które zajęły miejsce pomników dawnych, jak i miejsca, które po nich pozostały, a także same strącone wizerunki jako swoiste ruiny reprezentacji. Żywoty nie są spojrzeniem nostalgicznym, lecz refleksyjnym, krytycznym. ![]() Tomasz Szerszeń - cykl "Starożytności warszawskie " data dodania: 13-10-2012
godzina dodania: 11:00
powrót na stronę główną »
Zobacz także:![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
![]() Konica Revio Z2 - kompakt z lusterkiem Kompakt APS Koniki o symbolu REVIO Z2 wyposażony jest w specjalny lustrzany adapter, w którym osoba wykonująca sobie, przy pomocy samowyzwalacza, portret może obserwować własną mimikę. Kompakt Konica Revio Z2 wyposażony jest w... ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Artykuł opublikowano również w Foto-Kurierze 1-2/25. ![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |