testowe Polne Impresje![]() Do kiedy: 20.05.2012 Miejsce prezentacji: HaloGaleria MOK Ulica: Dąbrowszczaków 3 , Miasto: 10-538 Olsztyn, ![]() Autor o zwoich zdjęciach „…Makrofotografia stała się dla mnie od pewnego czasu odskocznią od hałasu koncertów, które dokumentowałem przez kilka ostatnich lat. Pozwoliła mi na odizolowanie się od codzienności, nauczyła cierpliwości i pełnego skupienia. Przeniosła mnie w zupełnie inny świat pozwalając mi tym samym na odkrywanie zadziwiających czasem wytworów natury, zwykle niewidocznych gołym okiem, bądź często mijanych przez nas w pośpiechu. ![]() Przy okazji daje mi też radość z podzielenia się widzami obrazami powstałymi z moich łąkowych wypraw. Na początku swoją zabawę w makrofotografie zaczynałem z konwerterami i soczewkami, obecnie używam obiektywów dedykowanych dla tej dziedziny fotografii. ![]() W moich pracach staram się odbiegać od przedstawiania według typowej definicji makrofotografii. Tak naprawdę nie zależy mi na tym, aby uzyskać jak największe powiększenie muszych oczu, czy pokazać strukturę budowy skrzydeł motyla. A jeśli już zdarzają się takie przedstawienia tematu to dążę do tego, (choć tego typu zdjęcia potrafią również fascynować) żeby nie stanowiły one większości wykonywanych przeze mnie prac. Na razie nie mogę powiedzieć o jakimś stylu moich makrofotografii . ![]() Zdarza mi się oglądać prace koleżanek i kolegów publikujących swoje prace na portalach fotograficznych, obserwować sposób w jaki pracują i jak budują swoje makro obrazy. Kilkukrotnie w swoich pracach wykorzystałem chociażby charakterystyczny bokeh (rozmycie tła) w postaci „ringów” jaki często stosuje w swoich makrofotografiach Magda „Nikx” Wasiczek, której charakterystyczne prace doczekały się wielu naśladowców. ![]() Jako, że zajęcia z malarstwa i rysunku towarzyszyły mi przez większą część mojej edukacji artystycznej , myślę, że to właśnie one mają bardzo duży wpływ na to w jaki sposób ukazuję dany temat w moich pracach (i mówię tu ogólnie, nie tylko o makrofotografii) i w jaki sposób podchodzę do poszczególnych tematów. Zwracam uwagę nie tylko na motyw przewodni , lecz także na zależności miedzy poszczególnymi elementami zdjęcia, na kompozycje, na barwę. Podobnie jak w mojej fotografii portretowej jak i martwych naturach dążę do uzyskania pewnego rodzaju „malarskości”. W trakcie wykonywania makro zdjęć wykorzystywałem różnego rodzaju sprzęt optyczny – zarówno obiektywy i soczewki, ale często stosowałem też nakładki na obiektywy domowej roboty czasami bardzo niskim nakładem finansowym. Ostatnimi czasy podobne rozwiązania stosuje wiele osób fotografujących (poprzez wymienianie się swoimi pomysłami i „odkryciami” na forach fotograficznych poświęconych makrofotografii), stąd coraz częściej można znaleźć podobne efekty i zabiegi na fotografiach wykonywanych przez różne osoby. Dla mnie jednak najważniejszy jest efekt jaki osiągam dzięki ich pomocy, bo to przecież on jest oceniany przez widza. Korzystam z pomocy programów graficznych do obróbki zdjęć (głównie produkty firmy Adobe), bo uważam, że po to są stworzone. Kiedyś wiele z podobnych zabiegów wykonywano w ciemni fotograficznej. (oczywiście nie tak zaawansowanie jak można dokonać tego przy pomocy komputera). Uważam, że są prace, przy których wykorzystanie możliwości edycji obrazu przy pomocy programu może korzystnie wpłynąć na efekt końcowy, ale wiem, że powstają też takie fotografie, które nie wymagają żadnych „ozdobników” i dodatków...”. Jarosław Blaminsky Ur. 2 maja 1979 w Olsztynie. W 1999 ukończył PLSP w Olsztynie na kierunku „Wystawiennictwo”. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Katedrze Sztuk Pięknych na kierunku „projektowanie Graficzne”. W 2008 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem oraz tytuł Dip. Pro. Photo w The Institute of Professional Photography w Wielkiej Brytanii. Obecnie zajmuje się projektowaniem graficznym oraz fotografią : fotografia dokumentująca koncerty i wydarzenia kulturalne (przez kilka lat główny dokumentator koncertów zespołu Dżem oraz innych artystów polskiej sceny muzycznej), oraz portrety i makro. Autor i współautor kilku wystaw fotograficznych m.in. „Między bielą a czernią – Dzieciaki z Sanfilippo” (2008), „Dżem – 30 urodziny” (2009). Autor kilkunastu publikacji w magazynach fotograficznych ( głównie „Fotografia i aparaty cyfrowa”, „Foto-Kurier”), oraz związanych ze sztuką. Zdobywca nagród m.in. III miejsce w ogólnopolskim konkursie „Rembrandt”, III miejsce oraz wyróżnienie w konkursie „Gliniada „ , III miejsce oraz brązowy medal FIAP w V-tym międzynarodowym salonie „Martwa Natura w fotografii” (2011), Grand Prix w konkursie „XIV konkurs Budowle Obronne”- Wrocław 2011.Fotografie i prace graficzne Jarka wykorzystano w wielu opracowaniach, książkach, albumach, magazynach fotograficznych. Zdjęcia z wernisażu: (kliknij) data dodania: 16-04-2012
godzina dodania: 14:00
powrót na stronę główną »
Zobacz także:![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Nowe kompakty Praktica Dwa nowe aparaty kompaktowe Praktica wyposażone są w obiektywy zmiennoogniskowe, w których zastosowano najnowsze technologie: soczewek asferycznych i szkła o ultraniskiej dyspersji. Praktica Super Zoom 105AF wyposażona jest w obiektyw Prakticar Aspherical Lens Zoom 38-105 mm f/5-12,7, a Praktica Super Zoom 1450AF w... ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2023 - II etap pt. "Droga" - zgłoszenia tylko do 17 marca Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bochenski, Xenia Chowaniec, Piotr Grochala, Maciej Nowak, Marek Sas, Robert Sic, Ryszard Warchoł i Bogusław Wójcikiewicz. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Łączna pula nagród wzrosła do ok. 20 tys. zł. Dołącz do zabawy na dowolnym etapie konkursu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |