Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Polne Impresje

Autor wystawy: Jarosław Blaminsky
Do kiedy: 20.05.2012
Miejsce prezentacji: HaloGaleria MOK

Ulica: Dąbrowszczaków 3 ,
Miasto: 10-538 Olsztyn,



Autor o zwoich zdjęciach „…Makrofotografia stała się dla  mnie od pewnego czasu odskocznią od hałasu koncertów,  które dokumentowałem przez kilka ostatnich  lat. Pozwoliła mi na odizolowanie się od codzienności, nauczyła cierpliwości i pełnego skupienia.  Przeniosła mnie w  zupełnie  inny świat pozwalając mi tym samym  na odkrywanie zadziwiających czasem wytworów natury, zwykle niewidocznych  gołym okiem, bądź często mijanych przez nas w pośpiechu.



Przy okazji  daje mi też radość z podzielenia się widzami obrazami powstałymi z moich łąkowych wypraw.  Na początku swoją zabawę w makrofotografie zaczynałem z konwerterami i soczewkami, obecnie używam obiektywów dedykowanych dla tej dziedziny fotografii.



W moich pracach staram się odbiegać od przedstawiania według typowej definicji makrofotografii. Tak naprawdę nie zależy mi na tym, aby uzyskać jak największe powiększenie muszych oczu, czy pokazać strukturę budowy skrzydeł motyla. A jeśli już zdarzają się takie przedstawienia tematu  to dążę do tego, (choć  tego typu zdjęcia potrafią również fascynować) żeby nie stanowiły one większości wykonywanych przeze mnie prac. Na razie nie  mogę powiedzieć o jakimś stylu moich makrofotografii .



Zdarza mi się oglądać prace koleżanek i kolegów publikujących swoje prace na portalach fotograficznych, obserwować sposób w jaki pracują i jak budują swoje makro obrazy. Kilkukrotnie w swoich pracach wykorzystałem chociażby charakterystyczny bokeh (rozmycie tła)  w postaci „ringów” jaki często stosuje w swoich makrofotografiach  Magda „Nikx” Wasiczek, której charakterystyczne prace doczekały się wielu naśladowców.



Jako, że zajęcia z malarstwa i rysunku  towarzyszyły mi przez większą część mojej edukacji artystycznej , myślę, że to właśnie one mają bardzo duży wpływ na to w jaki sposób ukazuję dany temat  w moich pracach (i mówię tu ogólnie, nie tylko o makrofotografii) i w jaki sposób podchodzę do poszczególnych tematów.  Zwracam uwagę nie tylko na motyw przewodni , lecz także na zależności  miedzy poszczególnymi elementami zdjęcia, na kompozycje, na barwę. Podobnie jak w mojej fotografii portretowej jak i martwych naturach  dążę do uzyskania  pewnego rodzaju „malarskości”.  W trakcie wykonywania  makro zdjęć wykorzystywałem różnego rodzaju sprzęt optyczny – zarówno obiektywy i soczewki, ale  często stosowałem też nakładki  na  obiektywy domowej roboty czasami bardzo niskim nakładem finansowym. Ostatnimi czasy podobne rozwiązania stosuje wiele osób fotografujących (poprzez wymienianie się swoimi pomysłami i „odkryciami”  na forach fotograficznych poświęconych makrofotografii), stąd coraz częściej można znaleźć podobne efekty i zabiegi na fotografiach wykonywanych przez różne osoby.  Dla mnie jednak najważniejszy jest efekt jaki osiągam dzięki ich pomocy, bo to przecież on jest oceniany przez widza. Korzystam z pomocy programów graficznych do obróbki zdjęć (głównie produkty firmy Adobe),  bo uważam, że po to są stworzone. Kiedyś wiele z podobnych zabiegów wykonywano w ciemni fotograficznej. (oczywiście nie tak zaawansowanie jak można dokonać tego przy pomocy komputera).  Uważam, że są prace, przy których wykorzystanie możliwości edycji obrazu  przy pomocy programu może korzystnie wpłynąć na efekt końcowy, ale wiem, że powstają też takie fotografie, które nie wymagają żadnych „ozdobników” i dodatków...”.


Jarosław Blaminsky
Ur. 2 maja 1979 w Olsztynie. W 1999 ukończył PLSP w Olsztynie na kierunku „Wystawiennictwo”. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Katedrze Sztuk Pięknych na kierunku „projektowanie Graficzne”. W 2008 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem oraz tytuł Dip. Pro. Photo w The Institute of Professional Photography w Wielkiej Brytanii. Obecnie zajmuje się projektowaniem graficznym oraz fotografią : fotografia dokumentująca koncerty i wydarzenia kulturalne (przez kilka lat główny dokumentator koncertów zespołu Dżem oraz innych artystów polskiej sceny muzycznej), oraz portrety i makro.  Autor i współautor kilku wystaw fotograficznych m.in. „Między bielą a czernią – Dzieciaki z Sanfilippo” (2008), „Dżem – 30 urodziny” (2009). Autor kilkunastu publikacji w magazynach fotograficznych ( głównie „Fotografia i aparaty cyfrowa”, „Foto-Kurier”), oraz związanych ze sztuką.  Zdobywca nagród m.in. III miejsce w ogólnopolskim konkursie „Rembrandt”, III miejsce oraz wyróżnienie w konkursie „Gliniada „ , III miejsce oraz brązowy medal FIAP  w V-tym międzynarodowym salonie „Martwa Natura w fotografii” (2011), Grand Prix w konkursie „XIV konkurs Budowle Obronne”- Wrocław 2011.Fotografie i prace graficzne Jarka wykorzystano w wielu opracowaniach, książkach, albumach, magazynach fotograficznych.



Zdjęcia z wernisażu: (kliknij)
 
data dodania: 16-04-2012
 
godzina dodania: 14:00
powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line
fotografia
Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszych salonach prasowych
fotografia
Wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet - 15162 kwiaty dla Was
fotografia
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 3/25 wkrótce on-line
fotografia
Let’s Blend Kalendarz Lavazza 2025 ze zdjęciami Omara Victora Diopa
fotografia
Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki
fotografia
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 1-2/25 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
fotografia
Foto-Kurier - FK 1-2/25 dostępny on-line - wkrótce w salonach prasowych
fotografia
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 1-2/25 wkrótce on-line
fotografia
Foto-Kurier 12/24 dostępny on-line i w najlepszych salonach prasowych
fotografia
Pakiet Foto-Kuriera 3/24 dostępny tylko w wybranych salonach prasowych Empik i on-line
fotografia
Ingrid Pollard Hasselblad Awards 2024 - wystawa czynna do 25 stycznia 2025 r. - artykuł z FK 11/24
fotografia
Kalendarz Foto-Kuriera 2025 w limitowanej edycji i do bezpłatnego pobrania
fotografia
Wysłany do prenumeratorów FOTO-KURIER 12/24 zaprasza do najlepszych salonów prasowych
fotografia
World Unseen - wystawa, której można nie widzieć - ale warto ją obejrzeć - tylko do 21 grudnia
fotografia
Prezentujemy najnowszą okładkę Foto-Kuriera - FK 12/24 wkrótce on-line
fotografia
Ingrid Pollard - laureatka Hasselblad Awards 2024
fotografia
Foto-Kurier 11/24 wysłany do prenumeratorów - od jutra w najlepszych salonach prasowych


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Piotr Ciupka
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.086) / 0.077

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |