testowe Z lustrem czy bez - lustrzanka Canon EOS 700D vs. bezlusterkowiec Panasonic Lumix G6 TEST![]() ciąg dalszy...
Oba aparaty wyposażono w dotykowe ekrany LCD. Umożliwiają one zmianę
niemal wszystkich parametrów poprzez dotyk w odpowiednie miejsce ekranu.
Jeśli nie chcemy korzystać z dotykowego ekranu to parametry możemy
ustawiać za pomocą poszczególnych przycisków. W obu modelach są one
dobrze oznaczone 4,
nawet osoby używające aparatów innych systemów nie powinny mieć
problemów z ich odczytaniem. Wśród nich w obu aparatach są przyciski
funkcyjne oznaczone symbolami: „Q” w Canonie 5 i „Q. MENU” w Panasoniku 6.
Po ich wciśnięciu przechodzimy do podręcznego menu. Ponadto oba aparaty
mają szereg dobrze oznaczonych przycisków funkcyjnych. W G6 aż 5 z nich
jest konfigurowalnych 7,
ponadto na ekranie LCD wyświetlane sa dodatkowe dwa, którym też możemy
przypisać inne funkcje niż te wprowadzone fabrycznie. W obu aparatach
nad wizjerem (w Canonie 8) i pod nim (w Panasoniku 9) jest czujnik zbliżeniowy. Jak tylko jakaś część ciała się do niego zbliży ekrany LCD gasną.
Zdjęcia przedstawiają różnice w wielkościach aparatów. Bezlusterkowiec jest zdecydowanie mniejszy, przez co wygodniejszy w podróży, lustrzanka lepiej wypada pod kątem ergonomii, lepiej trzyma się ją w ręku.
Oznaczenia przycisków są bardziej przejrzyste w Canonie.
Głównie dlatego, że są one białe, a w Panasoniku szare. Poza tym, dzięki
temu że korpus 700D jest nieco większy, przyciski i ich oznaczenia
również są nieco większe. Ponadto w EOS-ie 700D jest „przewodnik
funkcji” 10.
Mając włączoną tę opcję po każdym przekręceniu koła wyboru trybów
na ekranie LCD wyświetla się krótki opis, do czego dedykowany jest dany
tryb. W Panasoniku natomiast po wejściu w główne menu, na górze ekranu
LCD, pojawiają się automatycznie przewijane opisy danych funkcji 11.
Jednak żeby je w całości przeczytać musimy poczekać kilka sekund.
Korzystanie z tego jest trochę uciążliwe. Dostanie się bez instrukcji
obsługi G6 do niektórych podstawowych funkcji może zająć trochę czasu.
Zdjęcia przedstawiają różnice w wielkościach aparatów. Bezlusterkowiec jest zdecydowanie mniejszy, przez co wygodniejszy w podróży, lustrzanka lepiej wypada pod kątem ergonomii, lepiej trzyma się ją w ręku.
data dodania: 10-05-2016
godzina dodania: 11:30
odsłon: 17206
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |