testowe Foto-Kurier na weekend: Ostatni lot ATLANTIS’a, czyli jak fotografować promy kosmiczne - artykuł z FK 6/11![]() ciąg dalszy...
![]() Główny kompleks startowy tuż przed momentem odsłonięcia wahadłowca na mniej niż dobę przed startem. Zdjęcie to mogłem wykonać jedynie z samochodu, gdyż zabroniono już ruchu pieszego w tym rejonie; fot. Mariusz Adamski.
![]() Tablica informująca o starcie wahadłowca przy głównej bramie wjazdowej do KSC. Jak się później okazało, zatrzymywanie w tym miejscu jest ściśle zabronione i nieświadomie naraziłem się na dyscyplinarne wydalenie z terenu NASA; fot. Mariusz Adamski.
![]() Plan ogólny na rozstawione aparaty do moich flagowych ujęć startowych; fot. Mariusz Adamski.
![]() Najdroższy statyw na świecie z perspektywy mojego ulubionego zestawu firmy Canon; fot. Mariusz Adamski.
![]() Ostatnia noc przed misją STS-132. Ten widok naprawdę robi wrażenie. Ma się nieodpartą chęć ciągłego naciskania spustu migawki; fot. Mariusz Adamski.
![]() Moja ulubiona perspektywa; fot. Mariusz Adamski.
Start nastąpił planowo. Apraty zostały wyzwolone falą dźwiękową. Każdy z aparatów wykonywał zdjęcia przy innej ogniskowej, co miało wpływ na liczbę zarejestrowanych zdjęć (przez dany aparat) z promem w kadrze. Okazało się, że w zależności od ogniskowej aparaty rejestrowały od 1 do 9 sekund startu Atlantis’a. Jedynie aparat, który miałem w ręku, z obiektywem 600 mm, umożliwił mi ręczne śledzenie startującego promu, a przedział czasowy, w którym wykonywałem serię zdjęć startującego promu, siegał minuty.
![]() Okazało się, że system zdalnego wyzwalania migawki zadziałał perfekcyjnie. Teraz pozostaje tylko cieszyć się uchwyconym momentem. Aparaty EOS 1D Mk III wykonały dobrą robotę; fot. Mariusz Adamski.
data dodania: 19-06-2020
godzina dodania: 16:44
odsłon: 5431
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() LIGA FOTO-KURIERA 2023 - II etap pt. "Droga" - zgłoszenia tylko do 17 marca Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bochenski, Xenia Chowaniec, Piotr Grochala, Maciej Nowak, Marek Sas, Robert Sic, Ryszard Warchoł i Bogusław Wójcikiewicz. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Łączna pula nagród wzrosła do ok. 20 tys. zł. Dołącz do zabawy na dowolnym etapie konkursu. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/24 APARATY on-line i w najlepszych salonach prasowych Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/24 APARATY dostępne jest on-line - w naszym e kiosku i w najlepszych salonach prasowych. Przejrzyj wydanie on-line. Nie kupuj w ciemno. 128 stron o najlepszych aparatach sezonu 2024-2025 i akcesoriach do nich jest w zasięgu twojego kliknięcia. To wypada mieć. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |