testowe Czwarta potęga Premium, czyli test Fujifilm X100F - TEST Foto-Kurier 8-9/17![]() ![]() 19 stycznia 2017 światło dzienne ujrzała czwarta generacja serii Fujifilm X100, która zadebiutowała w marcu 2011 r. W lipcu mieliśmy możliwość obcować z tym modelem nieco bliżej, a finalnie zaprosiliśmy go do naszego laboratorium testowego. Wynikami testu i naszymi spostrzeżeniami dzielimy się z Państwem.
1/60 s; ISO 200; f/2; f=23 mm; fot. Krzysztof Patrycy
Odrobina historii
Od zewnątrz, ergonomia, estetyka i intuicyjność obsługi
Górna
i dolna część korpusu zostały wykonane z lekkiego i trwałego stopu
magnezu. Całość wykończono elegancko zmatowionymi czarnymi, ciepłymi
w dotyku powłokami nadającymi konstrukcji elegancję i szlachetność
wyglądu. Zewnętrzne powierzchnie aparatu zyskały wykończenie wykonane ze
skóry ekologicznej zapewniającej odporność na czynniki zewnętrzne
i wysoką trwałość. Powierzchnia okładzin bardzo dobrze imituje wygląd
i fakturę naturalnej skóry, a jednocześnie umożliwia pewniejszy chwyt
aparatu i zabezpieczenie przed wyślizgnięciem się sprzętu z ręki.
W prawym dolnym, tylny roku korpusu umieszczono dumny napis „MADE IN
JAPAN” [1] mający podkreślić
solidność wykonania aparatu. W modelu nie zabrakło też nowych elementów
poprawiających komfort obsługi X100F.
Przesunięto też lampę błyskową. Teraz jest ona nieco bliżej płaszczyzny przechodzącej przez oś optyczną obiektywu. Obok lampy umieszczono podświetlenie systemu AF. Na płycie górnej korpusu wprowadzono pokrętło wyboru czułości ISO, które zostało wbudowane w pokrętło czasów otwarcia migawki [3]. Nawiązano tym samym do aparatów na filmy światłoczułe. Cały moduł został też ulokowany centralnie w stosunku do górnej płyty, dzięki czemu trudniej będzie go przypadkowo obrócić. Nowością jest też pozycja „C” na pokrętle kompensacji ekspozycji umożliwiająca korekcję ekspozycji w zakresie ±5 kroków EV [4].
data dodania: 27-12-2018
godzina dodania: 09:10
odsłon: 8670
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() TEST Fujifilm GFX100RF - kompaktowy średni format 20 marca 2025 r. koncern FUJIFILM, w rok po premierze Fujifilm X100 VI (20 lutego '24), zaprezentował średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą z wbudowanym obiektywem o ogniskowej 35 mm f/4 (odpowiednik 28 mm dla małego obrazka). Jest to średnioformatowa wersja kompaktu Fujifilm X100VI i dlatego w dalszej części, tam gdzie to będzie uzasadnione, porównujemy oba modele. Dostępny od kwietnia 2025 r. Fujifilm GFX100RF to... ![]() TEST Canon RF 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ - jasny, szerokokątny, pierwszy zintegrowany power zoom serii RF - za rozsądną cenę 26 marca 2025 roku Canon zaprezentował trzy nowe produkty zaprojektowane, by zapewnić użytkownikom jeszcze doskonalsze możliwości nagrywania wideo. Są to: kompaktowy Canon PowerShot V1, bezlusterkowiec Canon EOS R50 V oraz pierwszy power zoom w ofercie Canona serii RF o symbolu RF-S 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ. Ten budżetowy zoom trafił do naszej redakcji na tydzień przed premierą, dzięki czemu powstał ten test. ![]() Sony FE 50-150 mm f/2 GM - uniwersalny, jasny telezoom - cena, dostępność i pierwsze zdjęcia 22 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała pierwszy na świecie teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2 do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i portretów. Jest to kolejna konstrukcja z rodziny G Master, czyli obiektyw klasy premium. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |