Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony A7R II - test

10 czerwca 2015 r. Sony zapowiedziało wprowadzenie na rynek zmodyfikowanej wersji flagowego, pełnoklatkowego modelu bezlusterkowego A7R oznaczonego symbolem A7R II o rozdzielczości 42,2 mln pikseli z czułością matrycy rozszerzaną do ISO 102 400. Pod koniec października dotarła do nas finalna wersja aparatu i dlatego dopiero w tym wydaniu Foto-Kuriera, zgodnie z zapowiedziami, możemy podzielić się z państwem wynikami naszego testu.

 

Od zewnątrz, ergonomia i estetyka

Tych co czytali test Sony A7 II opublikowany w FK 3/15 Foto-Kuriera nie trzeba już przekonywać, że Sony A7R II to bardziej zaawansowana i oczywiście droższa wersja pełnoklatkowego A7 II. Jedna z niewielu różnic w wyglądzie zewnętrznym w stosunku do A7 II, który otrzymał nagrodę EISA dla najlepszego europejskiego profesjonalnego aparatu systemowego 2015–2016, polega na umieszczeniu w A7R II drobnego oznaczenia nowej nazwy w tylnej części korpusu, powyżej przycisku MENU [1], oraz zmianie rzymskiej II na symbol R w nazwie aparatu w przedniej części korpusu.
Szkielet korpusu A7R II, podobnie jak w A7 II, wykonany został ze stopu magnezu [2]. Aparat ma uszczelnienia zabezpieczające przed dostaniem się kurzu i wilgoci [3,4]. W tej solidnej konstrukcji drobne zmiany znajdziemy jeszcze w górnej części korpusu. Na lewo od wizjera pojawił się piktogram 4K [5], co sugeruje możliwość rejestracji filmów w tej rozdzielczości (patrz dalej) oraz przycisk blokady [6] zabezpieczający przypadkowemu obrotowi koła wyboru trybów pracy tj. PASM. To dobre rozwiązanie i ten kto często wkłada i wyjmuje sprzęt do torby oraz fotografujący w terenie kilkoma aparatami bez wątpienia docenią ten fakt. Pokrętła sterowania przednie i tylne nie sprawiają kłopotu w obsłudze nawet przez osoby o dość dużych dłoniach.
Do przycisków funkcyjnych C1, C2, C3 i C4 [7] można przypisać, za pośrednictwem MENU aparatu, różne funkcje co umożliwia zindywidualizowanie jego obsługi.
Sony A7R II jest o 160 g cięższy niż A7R (625 g z akumulatorem i kartą), ale jedynie o 25 g cięższy od A7 II. Jest też nieznacznie od nich większy 126,9×95,7×60,3 mm (59,7 mm w A7II i 48,2 mm w A7R).
Za ergonomię i estetykę przyznajemy A7R II odpowiednio 5,75 oraz 5,8 punktu.


 

Intuicyjność obsługi

W tym przypadku podobnie jak w testowanym w FK 3/15 Sony A7 II nie mamy większych uwag i przyznajemy 5,75 punktu.


Możliwości fotograficzne


„Pełna klatka” (ładnie rozmywająca tło) i małe wymiary korpusu (nie jest uciążliwy do noszenia) bardzo dobrze sprawdzają się podczas wykonywania podchwyconych portretów na ulicy. Zdjęcie przy 300 dpi ma wielkość 44,9×67,3 mm.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-12-2016
 
godzina dodania: 14:28
 
odsłon: 8109
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023


Zdjęcie miesiąca
Sierpień 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.085) / 0.075

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies