testowe Test EIZO ColorEdge CS2420, zdrowe oczy i wspomnienia bliskie oryginału - pełna wersja artykułu z FK 11/2016![]() EIZO ColorEdge CS2420 zadebiutował w Polsce w kwietniu 2016 na targach w Łodzi i od tego czasu był prezentowany na wielu warsztatach i prezentacjach tematycznych aż w końcu trafił na test do naszej redakcji. Zainteresowanych rozsądnym zakupem monitora zapraszamy do dalszej lektury.
![]()
Podczas pracy przed monitorem bardzo ważny jest szeroki zakres regulacji położenia ekranu. W testowanym modelu wysokość ekranu można regulować w zakresie 155 mm, pochylać go w przód lub w tył od –5° do +35°, a w prawo-lewo w zakresie ±344° [1]. Możemy też ustawić ekran w pionie (pivot). Ruch monitora po kolumnie odbywa się płynnie z wyczuwalnym oporem. Podobnie rzecz ma się z wykonywaniem obrotów. Na szczęście zmian tych nie dokonujemy co chwila.
![]()
Ciekawie rozwiązano system sterowania parametrami monitora. W prawym dolnym rogu czarnej ramki monitora umieszczono elektrostatyczne przełączniki [2], gwarantujące wygodny dostęp do ustawień CS2420. Działa to bez zarzutu, a menu jest intuicyjne choć wśród języków komunikacji nie znaleźliśmy języka polskiego [3].
![]()
EIZO ColorEdge CS2420 ma nieco zmieniony wygląd obudowy. W modelu tym ramki otaczające matrycę są o 39% węższe niż w poprzednim modelu CS [4] , dzięki czemu mniej rozpraszają użytkownika i pomagają skupić wzrok na ekranie. Czy tak jest w rzeczywistości? Trudno powiedzieć. To co jest pewne to to, że monitor zyskał dzięki temu na wyglądzie i na estetyce. Jest przyjemniejszy dla oka i zapewne nieco lżejszy (waży 7,8 kg). Monitor wyposażony jest w wygodny uchwyt do przenoszenia [5]. To rzadkość w tego typu konstrukcjach.
![]() Złącza ColorEdge CS2420 wyposażony jest w gniazda sygnałowe [6]: DVI-D 24 pin (z HDCP), DisplayPort (z HDCP), HDMI (z HDCP, Deep Color) oraz 1 port USB do kontroli monitora, 3 porty jako hub USB 3.0 [7]. Jeden port (pierwszy od góry) można wykorzystać do ładowania urządzeń takich jak smartfon lub aparat fotograficzny. Wejście HDMI umożliwia bezpośrednie połączenie z aparatami cyfrowymi co docenią fotografujący, którzy zamierzają np. kontrolować fotografowany kadr za pomocą monitora EIZO lub wykorzystujący go do prowadzenia prezentacji, szkoleń.
![]()
Wejście HDMI obsługuje konwersję I/P (interlace/progressive) – oznacza to, że sygnał typu interlace emitowany przez telewizję i inne źródła wideo zostanie bezstratnie przekonwertowany do trybu progressive, gwarantując tym samy bardzo dobrą jakość obrazu bez migotania [8].
![]()
Dwa porty USB upstream umożliwiają podłączenie dwóch komputerów jednocześnie, wobec czego nie trzeba ponownie podłączać kabla USB, gdy używa się oprogramowania ColorNavigator na dwóch komputerach. Monitor nie ma czytnika kart SD. 3 porty USB znajdują się z lewej części obudowy. Żeby z nich skorzystać trzeba połączyć oddzielny kabel USB [6a] z komputerem.
data dodania: 25-11-2019
godzina dodania: 10:05
odsłon: 15996
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sony RX1R III - trzecia generacja flagowego kompaktu - dostępność 15 lipca 2025 r. firma Sony zaprezentowała flagowy, pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III. Wyposażono go w 61 milionowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R, najnowszy procesor przetwarzania obrazu BIONZ XR oraz obiektyw ZEISS Sonnar T* 35 mm f/2. ![]() Tadeusz Rolke nie żyje (1929-2025) - fotografował jeszcze w wieku 96 lat W wieku 96 lat zmarł Tadeusz Rolke – polski artysta fotografik, prekursor polskiej fotografii reportażowej. Początki jego twórczości przypadły na lata 50. XX w. Więziony w okresie stalinizmu. Studiował historię sztuki na KUL w Lublinie. W fotografii reportażowej starał się oddawać polską rzeczywistość, tworzyć interwencyjną fotografię reportażową. Zajmował się m.in. warunkami życia Cyganów w podwarszawskich miejscowościach. Rejestrował też życie artystyczne stolicy. Publikował w tygodnikach: „Stolica”, „Świat” i wielu innych periodykach. Ostatni raz mieliśmy przyjemność się z nim spotkać w 2023 roku na wernisażu jego wystawy w Galerii Obok ZPAF pt."Beatrycze 2", gdzie również obchodził swoje 94-te urodziny. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |