Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Zaawansowany bezlusterkowiec – Olympus OM-D E-M1 - TEST

W FK 10/2013 przedstawiliśmy pierwsze wrażenia z obcowania z Olympusem OM-D E-M1, zaawansowanym bezlusterkowcem firmy Olympus. W tym wydaniu testujemy model finalny, który pod koniec października trafił do redakcyjnego laboratorium.

Zdjęcie wykonane z użyciem funkcji Livetime – aktualizującej podgląd naświetlenia w czasie rzeczywistym

 

Estetyka

W FK 10/2013 napisaliśmy za producentem, że OM-D E-M1 został zaprojektowany w ścisłej współpracy z profesjonalnymi fotografami. Faktycznie od razu po wzięciu aparatu do ręki mamy wrażenie, że trzymamy aparat niezwykle solidny wykonany ze stopu magnezu, z niesamowitą dbałością o szczegóły. Pokrętła, przełączniki i pierścienie E-M1 mają odpowiednią wielkość i zostały tak ułożone, że aparat bardzo dobrze leży w dłoni, a jego obsługa jest dość łatwa i intuicyjna dla użytkowników tego systemu. Po kilku chwilach, zaglądając w menu aparatu możemy sobie tak przeprogramować przyciski, że nie będziemy musieli zmieniać naszych codziennych przyzwyczajeń powstałych na skutek korzystania z aparatów innych systemów. Pomogą nam w tym liczne programowalne przyciski i dźwignia szybkiej zmiany funkcji [1]. Pomiędzy wizjerem elektronicznym, a gorącą stopką lampy błyskowej znajduje się elegancko wkomponowane gniazdo akcesoriów AP2, umożliwiające podłączenie np. zewnętrznego mikrofonu [2] .

 

 

 

W pokrętle trybów pracy umieszczono, w jego centralnym miejscu, przycisk blokady obrotu [3], którego wciśnięcie zabezpiecza nam jednoznacznie położenie pokrętła [4]. W przedniej części korpusu znalazło się gniazdo synchronizacji z zewnętrznymi lampami błyskowymi z tradycyjną zakręcaną zaślepką [5] (która zgubi nam się przy pierwszej okazji) oraz dwa programowalne przyciski [6], które standardowo służą do ustawiania balansu bieli na dedykowany wzorzec oraz do podglądu głębi ostrości. Ponadto za pomocą, umieszczonych w górnej części korpusu, dwóch pokręteł [7] [8]  można ustawić przysłonę i ekspozycję, a następnie, przesuwając dźwignię zmiany funkcji pokręteł – ISO oraz balans bieli [1]. Ten czarny systemowy korpus Mikro Cztery Trzecie jest bardziej kompaktowy niż korpusy wielu lustrzanek cyfrowych. Ma wyraźne i charakterystyczne krawędzie, nie jest obły, a pomimo tego dobrze leży w dłoni. Można pokusić się o stwierdzeni, że jest elegancki i wykonany ze smakiem. Za estetykę wykonania przyznajemy 6 punktów, a za ergonomię 5,5 głównie za brak ekranu LCD osadzonego na przegubie i umieszczenie gwintu statywowego poza płaszczyzną ostrości prostopadłą do podstawy aparatu i przechodzącą przez oś optyczną obiektywu.

 


Duża matryca OM-D E-M1 i obiektyw 12–40 mm f/2,8 to zestaw, którym możemy bawić się w nieograniczony sposób, np. elegancko rozmyć tło.

Intuicyjność obsługi

Dla użytkowników systemu Olympusa w obsłudze aparatu nie będzie żadnych zaskoczeń. Pozostali będą potrzebowali kilkunastu minut na dotarcie do najważniejszych funkcji, a po przeprogramowaniu przycisków funkcyjnych dołączą do pierwszej grupy. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 19-09-2016
 
godzina dodania: 13:24
 
odsłon: 6047
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023


Zdjęcie miesiąca
Lipiec 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.131) / 0.118

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies