testowe Magia drukowania - TEST Epson SureColor SC-P600, pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 6/2015We wrześniu 2014 roku, czyli w ponad 3,5 roku po premierze modelu R3000 (17 stycznia 2011 r.), Epson poinformował o zamiarze wprowadzenia na rynek kolejnej mutacji tej drukarki oznaczonej symbolem SureColor SC-P600, która podobnie jak poprzednik umożliwia profesjonalne drukowanie wysokiej jakości odbitek w formatach do A3+. Przyjrzeliśmy się temu modelowi w naszym redakcyjnym laboratorium i tam gdzie było to możliwe odnieśliśmy się do modelu poprzedniego, który otrzymał nagrodę EISA w roku 2011/2012.Estetyka, ergonomia i pierwsze wrażenie oraz intuicyjność obsługi Epson SureColor SC-P600 waży tyle samo co Stylus Photo R3000, czyli ok. 15 kg. Jego wymiary są identyczne co R 3000 i wynoszą 616×369×228 mm. Obudowę drukarki wykonano z tworzywa sztucznego w kolorze czarnym. Na drukarce zamiast przycisków sterujących w górnej części korpusu, umieszczono, w przedniej części obudowy, kolorowy, dotykowy ekran LCD wraz z 3. przyciskami funkcyjnymi, dzięki czemu komunikacja z drukarką jest intuicyjna i równie prosta, a może nawet i łatwiejsza niż w przypadku modelu R 3000. Na ekranie wyświetlane są w sposób przejrzysty m.in. instrukcje zmiany nośnika oraz prowadzona jest „konwersacja z użytkownikiem”.
Niestety Polska dla Epsona nie jest aż tak ważnym rynkiem zbytu, żeby w tego typu zaawansowanych produktach menu występowało również po Polsku. Na pocieszanie z tych bardziej popularnych mamy: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i oczywiście rosyjski też się znajdzie. Dla komfortu naszej obsługi panel z ekranem wraz z przyciskami może zostać odchylony do góry, co jest miłym ułatwieniem w kontakcie z drukarką. Na szczęście komunikację ze sterownikiem drukarki ułatwia nam jego polska wersja językowa. Dzięki frontowemu umieszczeniu przycisków górna powierzchnia drukarki jest gładka i w sytuacjach „spoczynkowych” może, podobnie jak w R3000, posłużyć jako półka do przechowywania papierów do wydruków.
Ze względu na brak polskiego menu na ekranie LCD, za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za estetykę wykonania i ergonomię po 6 punktów. Modyfikacje i nowe technologie Tusze pigmentowe Epson Ultrachrome K3 z R3000 zostały tym razem zastąpione w SC-P600 przez nową rodzinę tuszy EPSON Ultrachrome HD. Pojemność każdego z 9-ciu pojemników z atramentem jest taka sama jak u poprzednika i wynosi 25,9 ml. Nowy zestaw atramentów Epson UltraChrome HD umożliwia uzyskanie wydruków o niezwykle szerokiej gamie kolorów, a najwyższa na rynku gęstość optyczna czarnego koloru* (2,86 D Max), daje nam możliwość uzyskania głębokich czerni oraz płynnych przejść tonalnych. Dla porównania w R3000 mogliśmy uzyskać maksymalną gęstość optyczną na poziomie 2,26 w przypadku dedykowanych papierów Epson Glossy paper i choć nie udało nam się porównać bezpośrednio wydruków z obu drukarek to ten pochodzący z SC-P600 zadowoli pod względem przejść tonalnych i wysycenia czernią wielu fotografujących. Uzyskano to dzięki nowemu rodzajowi pigmentu i jego powłoki. Tusz HD nie wnika już tak głęboko w podłoże, dzięki czemu jego struktura na powierzchni jest bardziej uporządkowana, co stwarza wrażenie m.in. większego wysycenia czerni i pozostałych barw.
Schemat ułożenia tuszy Epsona na powierzchni papieru
Zależność maksymalnej gęstości (D-Max) odrodzaju zadrukowania podłoża
Korzystając z nowych tuszy Epson UltraChrome HD udało się zwiększyć gęstość ułożenia atramentu na powierzchni medium, co przyczyniło się do intensyfikacji wydrukowanych barw i poprawiło odwzorowanie kolorystyczne wydruków. *Gęstość optyczna obrazu mówi o tym jak jasny jest obraz i jest mierzona za pomocą urządzeń zwanych Densytometrami. Może przyjmować wartości od 0 do 4, gdzie 0 oznacza kolor biały, a 4 czarny. Skala gęstości optycznej jest skalą logarytmiczną, czyli gęstość 3 jest 10 razy większa od gęstości. Gęstość 4 nie jest maksimum teoretycznym, ale w praktyce żaden obraz nie przekroczy tej gęstości.
Najmniejsza kropla wystrzeliwana z głowicy ma tę samą, co u poprzednika, wielkość 2 pl.
data dodania: 11-08-2015
godzina dodania: 13:45
odsłon: 60218
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Nikkor Z 50 mm f/1,4 – do kreatywnej fotografii 10 września 2024 r. firma Nikon poszerzyła ofertę pełnoklatkowych obiektywów z serii Z o nowy model Nikkor Z 50 mm f/1,4. Szybki i efektywnie działający system... Konkurs FOTO-EKO 2024 rozstrzygnięty - poznaj zwycięzców Ogólnopolski Konkurs Fotografii Przyrodniczej FOTO-EKO 2024 został rozstrzygnięty – obejrzyj najlepsze prace. Partnerem medialnym konkursu był Foto-Kurier, a wszystkie prace, na ten bezpłatny konkurs, przyjmowane były za pośrednictwem naszego serwisu. Canon RF 70-200 mm f/2,8L IS USM Z – kolejne obiektywy do sytemu R - cena i dostępność 30 października 2024 r. Canon poinformował o rozszerzeniu systemu EOS R o trzy nowe obiektywy RF, wzbogacając tym samym ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć. Urządzenia te uzupełnią stale rosnącą ofertę obiektywów stałoogniskowych i zmiennoogniskowych w serii L kompatybilnych z systemem EOS R. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |