Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Jasne 35 mm - Canon, Nikkor, Samyang, Sigma, Sony - pełny tekst z Foto-Kuriera 3/2013

Przedstawiamy Państwu test jasnych „trzydziestekpiątek”. W „szranki” stanęły dwa Canony – EF 35 mm f/1,4L USM i najnowszy EF 35 mm f/2 IS USM, AF-S Nikkor 35 mm f/1,4G, Samyang 35 mm f/1,4 AS UMC, nowa Sigma 35 mm f/1,4 DG HSM i Sony 35 mm f/1,4G.

Ideą tego testu miało być porównanie stałoogniskowych obiektywów o ogniskowej 35 mm i przysłonie f/1,4. Jednak udało się nam zdobyć najnowszą „stałkę” Canona o tej samej ogniskowej o jasności f/2 i dlatego rozszerzyliśmy test „trzydziestekpiątek” również o nową konstrukcję.

 

35 mm - TEST

 

Wszystkie testowane obiektywy mają metalowe bagnety i są przystosowane do pracy z aparatami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce. Można jednak podpinać je do tzw. cropów (patrz niżej).

Test

Obiektywy testowaliśmy z cyfrowymi lustrzankami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce: Canonem EOS 5D Mark III (22,3 mln), Nikonem D600 (24,3 mln) i Sony a99 (24,3 mln). Pomiarów dokonaliśmy w studiu. Badając dystorsję i rozdzielczość, fotografowaliśmy zmodyfikowaną tablicę Vuzort-Sigma, a winietowanie ocenialiśmy na podstawie równomiernie oświetlonej białej tablicy. Wyniki testu przedstawiamy w dalszej części artykułu.

Nikkor 35 mm f/1,4

Pełna klatka, a crop

Pomiary parametrów obiektywów wykonywaliśmy z aparatami pełnoklatkowymi. Jeśli będziemy korzystać z testowanych obiektywów w połączeniu z aparatami mającymi matryce APS-C (crop), dystorsja i winietowanie będą zdecydowanie mniejsze. Obiektyw przeznaczony do „pełnej klatki” podłączony do aparatu z mniejszą matrycą nie będzie bowiem korzystał z całego swojego pola obrazowego tylko ze środkowej jego części.

Samyang 35 mm f/1,4


Rozdzielczość i pod światło

Pomiary rozdzielczości wykonaliśmy dla środka kadru i brzegów. Przy badaniu na brzegach kadru wzięliśmy pod uwagę pomiar dla pełnoklatkowej matrycy i cropa (APS-C). Oprócz wykresów z wynikami rozdzielczości (dla każdego obiektywu przedstawione są wyniki dla czterech różnych wartości przysłony) przedstawiamy również wykresy MTF (udostępnione przez producentów). Pod kątem „zdjęć pod światło” sprawdzaliśmy obiektywy w studiu, gdzie 600-watowa lampa ustawiona była tuż za rogiem kadru. Niestety warunki pogodowe (brak słońca) uniemożliwiły sprawdzenie obiektywów w plenerze.

Sigma 35 mm f/1,4

 

 

Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl


Wniesienie opłaty umożliwia Ci
pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania
tekstów i materiałów ilustracyjnych.

Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 41 ; Liczba tabel i ilustracji: 19 ;
Liczba znaków: 23611

Wybierz formę płatności

Płatność Online / Płatność kartą

Skorzystaj z szybkiego przelewu przez internet lub płatności kartą. Kod autoryzacyjny zostanie dostarczony pocztą elektroniczną.



Gdy otrzymasz kod upewnij się czy masz włączoną obsługę plików cookie. Po zalogowaniu się wpisz kod tutaj:

Email:
Kod:


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-04-2015
 
godzina dodania: 10:51
 
odsłon: 4703
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość w formacie do A3+ przy niskiej cenie wydruku
fotografia
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
fotografia
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023


Zdjęcie miesiąca
Sierpień 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Adam Kot
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.138) / 0.128

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies