testowe TEST - 40 milionów w Olympusie OM-D E-M5 Mark II, czyli nowe wcielenie udanego protoplasty![]() 5 lutego 2015 roku, w trzy lata po premierze wyróżnionego nagrodą EISA Olympusa OM-D E-M5 przyszła kolej na jego następcę. Choć drobna zmiana w nazwie (dodanie symbolu Mark II) sugeruje, że model ten będzie niewiele różnił się od poprzednika, to jednak w rzeczywistości różnic pomiędzy konstrukcjami jest sporo i są one na tyle ciekawe, że warto im się przyjrzeć nieco dokładniej.W siedem dni po światowej premierze mieliśmy możliwość uczestniczyć w niezwykle efektywnych warsztatach poświęconych najważniejszym funkcjom tego aparatu. W artykule prezentujemy pierwsze zdjęcia wykonane Olympusem OM-D E-M5 Mark II oraz nasze pierwsze wrażenia powstałe podczas jego użytkowania.
![]() OM-D E-M5 Mark II na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od poprzednika. Jednak po wzięciu aparatu do ręki, po chwili, spoglądając w szczególności na górną ściankę korpusu, dostrzeżemy zmiany konstrukcyjne w jego budowie. Przede wszystkim zmieniło się rozplanowanie przycisków funkcyjnych, wiele z nich pojawiło się po raz pierwszy, a liczne zmieniły swoją pozycję.
![]() Tryb Live Composite umożliwia dowolne kreowanie obrazu światłem z jednoczesną obserwacją efektów naszych działań na ekranie LCD aparatu.
Przeprojektowano też uchwyt z prawej strony aparatu poprawiający ułożenie aparatu w dłoni. Szczegółowiej to widać na zdjęciach zamieszczonych obok. Widać, że projektanci przyłożyli dużą wagę do detali tworząc konstrukcję, która łączy zalety E-M5 i E-M1. Kiedy trzymamy w rękach E-M5 Mark II, nie mamy wątpliwości, że korpus wykonany został ze stopu magnezu, jest solidny i elegancki, mimo tego, że w porównaniu do standardowych lustrzanek jest sporo lżejszy (waży z akumulatorem i kartą pamięci ok. 469 g, 5D ważył 425 g) i mniejszy 123,7×85×44,5 mm [121×89,6×41,9 mm (5D)]. #OMDactionfactory
![]() 16-milionowy plik ma wielkość 60,8 MB (4608×3456 pikseli), co umożliwia wykonanie powiększenia 29,26×39,01 cm przy 300 dpi.
Aparat jest oczywiście odporny na zakurzenie, mróz (do -10° C) i zachlapania, co nie oznacza, że możemy się z nim kąpać. W tym celu lepiej jest zastosować jedną z dedykowanych obudów podwodnych. Cechą charakterystyczną tej grupy produktów są wizjery elektroniczne. Ten w E-M5 Mark II ma większą rozdzielczość (2,36 mln punktów) niż miał wizjer w E-M5 (1,44 mln), co przekłada się wyraźnie na większy komfort kadrowania. Jedynym drobnym mankamentem ergonomicznym wydaje się być wkręcana w przednią część korpusu zaślepka gniazda synchronizującego z lampami błyskowymi, która (choć stylowa) szybko nam się zgubi. Dlatego też ergonomię wykonania korpusu oceniamy na 5,8 pkt-u, a estetykę na 6.
Ekran LCD
![]() Jasna „siedemnastka” (f/1,8) może być z powodzeniem wykorzystana do tworzenia przerysowań podczas wykonywania zdjęć portretowych.
Więcej w aktualnym wydaniu Foto-Kuriera. Całe wydanie możecie przekartkować tutaj >>> K.P. data dodania: 20-03-2015
godzina dodania: 10:06
odsłon: 3139
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Dziś o k. 5 nad ranem skradziono samochód Foto-Kuriera - gdyby ktoś gdzie widział to prosimy o info Dziś (9 maja) ok. godziny 5 rano ukradziono nam redakcyjną Hondę CR-V, jak na zdjęciach. Gdyby ktoś gdzieś widział to prosimy o kontakt. Może gdzieś komuś uda się zrobić zdjęcie. Może na jakiejś stacji benzynowej. Prosimy o przesłanie informacji na adres redakcja@foto-kurier.pl lub na k.patrycy@foto-kurier.pl lub o telefon +48 725 667 553. Z góry dziękujemy za info. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 5/25 - wkrótce on-line Foto-Kurier 5/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce wydania zagościło zdjęcie z wystawy Sony World Photography Awards 2025, największego konkursu fotograficznego na świecie, które wykonano testowanym w tym wydaniu obiektywem Sony FE 16 mm f/1,8 G. W środku wydania jest też obszerny test Nikona Z5II i Canona EOS R50 V. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 4/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie 26 września 2024 r. zadebiutował nowy Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw makro przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Obiektyw ma charakteryzować się wysoką jakością obrazu i ma skalę odwzorowania 1:1, a zatem powinien idealnie sprawdzić się w fotografii zbliżeniowej i portretowej. Pod koniec listopada zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |