testowe Fujifilm X-S1 vs FinePix HS30 EXR - Pojedynek superzoomów![]() Prawie 3 miesiące po premierze aparatu Fujifilm X-10 (1.09.2011) firma Fujifilm zapowiedziała (24.11.2011) wprowadzenie na rynek modelu X-S1, aparatu z tą samą matrycą co model X-10 (test w FK 11/2011). Minęły kolejne prawie 3 miesiące i zapowiedziano (5.01.2012) wprowadzenie aparatu Fujifilm FinePix HS30EXR o prawie identycznych parametrach jak X-S1, lecz nieco tańszego. W naszym teście sprawdzamy jak bardzo to „prawie” robi różnicę i czy w ogóle ją robi.
![]()
Od zewnątrz, ergonomia, estetyka Już pierwsze spojrzenie na aparat X-S1 sprawia, że mamy wrażenie, że obcujemy z konstrukcją niezwykle solidną. Cały korpus aparatu wyłożono od zewnątrz gumowaną okładziną imitującą skórę. Jej chropowata struktura sprawia, że aparat dobrze leży w ręku i nie wyślizguje się.
![]() Zdjęcie z sesji zdjęciowej modelu X-1 Pro wykonane Fujifilm X-S1 ma maksymalną wielkość dla 300 dpi 25,4×33,87 cm. Szeroki zakres zooma optycznego przydaje się w ciasnych pomieszczeniach (24 mm umożliwiło objęcie wnętrza salonki Bieruta), a jednocześnie umożliwia maksymalne zbliżenie się do modelu bez konieczności zakłócania sesji zdjęciowej.
Producent zadbał o to, żeby wszelkie otwory takie jak: gniazdo kart pamięci, pokrywa komory akumulatora oraz elementy zewnętrzne tubusu obiektywu miały dodatkowe uszczelki. To wszystko przyczynia się do tego, że mamy konstrukcję odporną na kurz i wilgoć, którą można łatwo wykorzystać podczas podróży.
![]() Panorama wykonana aparatem HS30EXR na szczycie góry Tamai w okolicach Ravascletto. Rozdzielczość pliku wynosi 3840×1080 pikseli, co umożliwia wykonanie powiększenia o wymiarach 32,5×9,1 cm dla 300 dpi.
HS30EXR jest mniejszy od modelu X-S1, nie ma tylu uszczelnień i jest nieco delikatniejszej konstrukcji od starszego brata. Zasadnicza różnica polega na tym, że górnej części korpus HS30 nie wyłożono gumową okładziną. HS30 pomimo swoich mniejszych wymiarów, podobnie jak X-S1, dobrze leży w ręku.
![]() Przy fotografowaniu w dobrych warunkach oświetleniowych poziom szumów jest akceptowalny nawet przy ISO 3200. Powyżej tych wartości zanik szczegółów jest już dość wyraźny, a pliki rejestrowane są w mniejszych rozdzielczościach.
Bez wątpienia osoby o dużych dłoniach, częściej będą sięgały po X-S1 nie tylko ze względy na wymiary korpusu, ale i na wygodniejszą obsługę pierścienia zmiany ogniskowej obiektywu...
pełny tekst artykułu znajduje się w Wydaniu Specjalnym 1/2012 >>> data dodania: 11-07-2012
godzina dodania: 13:35
odsłon: 12394
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |