testowe Test Sony A380![]() 15 maja 2009, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród nowych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380.
Zdjęcie wykonano aparatem Sony a380 + ob. 18-55 mm, przy parametrach ekspozycji: 1/320 s; ISO 400; f/9; f=82,5 mm; 1/320 s; ISO 400; f/9; f=82,5 mm
15 maja, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród zaprezentowanych modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako Sony a380. Ale czy właściwym jest określanie go mianem następcy? Naszym zdaniem, nie. Jest to jedynie najbardziej zaawansowany model konsumenckiej klasy lustrzanek Sony, które należałoby zaszeregować pomiędzy dotychczasowymi modelami Sony a200 i Sony a350. W tym teście, wykonanym jako pierwszy w Polsce, postaramy się wyjaśnić nasz punkt widzenia
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka Sony a380 należy do tej samej grupy produktowej, co modele Sony a230 i a330. Można powiedzieć, że wszystkie 3 aparaty powstały na bazie tego samego korpusu. Z tą różnicą, że model a230 nie ma odchylanego ekranu LCD. Korpus Sony a380 wykonano zdecydowanie solidniej od korpusów modeli a200, a300 i a350. Gdy weźmiemy aparat do ręki okazuje się, że nic w nim nie skrzypi, a żadne elementy obudowy nie przemieszczają się. Front korpusu wraz z uchwytem wykonano z estetycznego, imitującego skórę porowatego tworzywa sztucznego.
Uchylny ekran LCD to nadal mocna strona aparatu, choć szkoda, że nie jest on umieszczony na przegubie.
Wyprofilowano go w ten sposób, żeby małe dłonie, przede wszystkim kobiet, dobrze się wokół niego układały. Niestety, panowie o dużych dłoniach nie będą z tego rozwiązania zadowoleni. W ich przypadku najmniejszy z palców na próżno będzie szukał oparcia na korpusie aparatu. a380 to model, który „ma ambicje być” pierwszą lustrzanką dla dotychczasowego posiadacza kompaktu, i to założenie implikuje pewnego rodzaju rozwiązania w sterowaniu, nawiązujące m.in. do kompaktów Sony. W a380 nie znajdziemy już przycisków funkcyjnych po lewej stronie korpusu. Kosz i przycisk odtwarzania przesunięto na prawą stronę tylnej ścianki, a dotychczasowy przełącznik kierunkowy z Sony a350 zmodyfikowano, umieszczając na nim funkcje wyboru, tj.: Display, ISO, samowyzwalacz połączony z funkcją wyboru częstotliwości wykonywanych zdjęć, oraz przycisk AF, który aktywuje pole centralne AF, ale też służy do akceptacji wyboru opcji. Jeśli producent myślał o uproszczeniu obsługi, to wydaje się, że powinien rozdzielić dwie funkcje tego przycisku.
Przycisk AF powinien być umieszczony w innym miejscu, a pole centralne koła wyboru funkcji powinno być oznaczone jako OK (lub SET, jak u Canona). Tym bardziej, że teraz użytkownik raz akceptuje wybór za pomocą przycisku AF, a innym razem, korzystając z MENU wyboru, dokonuje akceptacji za pomocą tego przycisku, który znajduje się w górnej, lewej części korpusu. Z logiką obsługi ma to niestety mało wspólnego. Przejdź do Foto-Kuriera 6/2009 Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.plWniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 27 ; Liczba tabel i ilustracji: 12 ; Liczba znaków: 22613 Wybierz formę płatności
data dodania: 01-09-2009
godzina dodania: 12:01
odsłon: 19647
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. ![]() Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. ![]() Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |