testowe Nikon D700 - superjakość w mniejszych wymiarach / TEST![]() 1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700.
1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700. Szczegółowo opisaliśmy ją w FK 7/08. Tym razem przedstawimy Państwu wyniki testu aparatu.
Od zewnątrz, pierwsze wrażenie, estetyka i ergonomia Rzadko kiedy bierzemy coś do ręki i wpadamy w zachwyt. To jest to, na co właśnie czekałem. W ten właśnie sposób należy się wyrazić o konstrukcji mechanicznej Nikona D700. Wszystkie elementy wykonane są wręcz perfekcyjnie. Nic nie skrzypi, nie przemieszcza się. Skrzyżowanie Nikona D3 z Nikonem D300 powiodło się.
Wszystko dobrze leży w ręku.Za estetykę wykonania dajemy 6 punktów. Za ergonomię przyznajemy Nikonowi D700 5,5 punktu, co należy rozumieć w ten sposób, że osobom o małych dłoniach aparat może wydawać się zbyt duży i zbyt ciężki. Natomiast dla pozostałych ten argument nie będzie istotny, i nie będą mieli do ergonomii aparatu żadnych zastrzeżeń. No może poza jednym, czasami nawet w tej klasie sprzętu przydałby się odchylamy ekran LCD, a najlepiej, żeby był obracany na przegubie – tak, jak to ma miejsce w Olympusie E3.
Dynamika rejestracji Pomiaru dynamiki rejestracji dokonaliśmy w redakcyjnym studiu przy świetle błyskowym generowanym z dwóch lamp Bowens Esprit 500 z softboksami firmy Elfo przy temperaturze otoczenia 22°C. Temperatura barwowa błysku, ustalona na podstawie pomiaru Colormeterem III F Minolty, wynosiła 4750 i 5130 K. Parametry ekspozycji ustawiane były wg pomiaru dokonanego światłomierzem Minolta Auto Meter IV F. Pliki rejestrowane były dla wartości ISO 200, czyli najniższej nominalnej w tym modelu Nikona; pominęliśmy ustawienie Lo (ISO 100). Analizowaliśmy pliki JPEG o najwyższej jakości, czyli najmniej skompresowane. Balans bieli w aparacie ustawiany był ręcznie. Wartości wyrażone w kelwinach dobrane były ręcznie na podstawie otrzymanych wyników pomiaru. Ustawione pokrętłem wartości dokorygowywane były za pomocą koła wyboru funkcji, w układzie ABGM (analogicznie jak w modelach D3 i D300). Wykres zamieszczony poniżej obrazuje otrzymane wyniki w zestawieniu z modelami D3 i D300. D700 charakteryzuje się podobnym zakresem dynamiki jak jej większy brat D3, wynoszącym 6˛ł EV. Jest ona bardziej przesunięta w kierunku prześwietlenia, tzn. poprawiono odwzorowanie szczegółów w światłach (pomiary dokonywane były z wyłączoną funkcją D-lighting). Przy wykonywaniu pomiaru dynamiki okazało się, że pomiar ekspozycji wykonany światłomierzem dla skrajnych wartoúci przysłony (f/22) trzeba było skorygować o ponad +˝ EV. Być może była to wina niepełnego domykania się przysłony w obiektywie 24-70 mm f/2,8, otrzymanym do testów.Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 26 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ; Liczba znaków: 12844 Wybierz formę płatności data dodania: 15-07-2009
godzina dodania: 00:01
odsłon: 4633
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Tadeusz Rolke nie żyje (1929-2025) - fotografował jeszcze w wieku 96 lat W wieku 96 lat zmarł Tadeusz Rolke – polski artysta fotografik, prekursor polskiej fotografii reportażowej. Początki jego twórczości przypadły na lata 50. XX w. Więziony w okresie stalinizmu. Studiował historię sztuki na KUL w Lublinie. W fotografii reportażowej starał się oddawać polską rzeczywistość, tworzyć interwencyjną fotografię reportażową. Zajmował się m.in. warunkami życia Cyganów w podwarszawskich miejscowościach. Rejestrował też życie artystyczne stolicy. Publikował w tygodnikach: „Stolica”, „Świat” i wielu innych periodykach. Ostatni raz mieliśmy przyjemność się z nim spotkać w 2023 roku na wernisażu jego wystawy w Galerii Obok ZPAF pt."Beatrycze 2", gdzie również obchodził swoje 94-te urodziny. ![]() Poza Miastem - Nie tylko na wsi to 6. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 - nowy termin - 23 lipca Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzeja Bocheńskiego, Piotra Drasa, Macieja Nowaka, Piotra Rożejowskiego, Marka Sasa, Roberta Sica i Bogusława Wójcikiewicza Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Przedłużamy termin przyjmowania zgłoszeń do 23.07.2025 r. do godz. 23.59. Dołącz do zabawy w dowolnym momencie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |