Wydania FK: 178,
publikacje: 9428,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2138,
galerie zdjęć: 304374,
użytkownicy: 9967
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Testy
Sony&Back Focus
Pod koniec marca w Tajlandii firma Sony Poland zorganizowała, dla grupy polskich dziennikarzy, warsztaty fotograficzne poświęcone optyce profesjonalnej dedykowanej do lustrzanek Sony.
Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
Mini test Sony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęcia
Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony Cyber-shot HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
W lutowym wydaniu FotoKuriera opisaliśmy najnowszą wersję programu do obróbki zdjęć Photoshop Elements 7. Wspomnieliśmy o tworzeniu, wśród szeregu nowych funkcji i możliwości, albumów internetowych czy foto-książek, z użyciem różnego rodzaju bardzo ciekawych wzorników.
Dalmierzowy Epson RD1 opisaliśmy szerzej w numerze 6/2004 Foto•Kuriera. Jednak dopiero teraz, tj. po roku, udało się otrzymać egzemplarz testowy na czas wystarczający do wykonania niniejszego testu.
Przy okazji wizyty w Korei Południowej i zwiedzania centrali firmy Samsung Electronics, w Suwon na południe od Seulu, udało nam się porozmawiać z Park Seungsoo – wiceprezydentem wydzielonego ze struktur koncernu Samsung Techwin działu Digital Imaging.
Wszystkie rodzaje płyt kompaktowych bazują na tej samej zasadzie zapisu. Na powierzchni nośnika znajduje się spirala ścieżek. Kształt i struktura ścieżek pozwalają na utrzymanie stałej prędkości liniowej podczas odczytu/zapisu (prędkość obrotowa płyty jest zmienna – jest zależna od tego, w jakiej odległości od środka płyty znajduje się głowica z laserem), oraz na śledzenie następujących po sobie serii danych.
Posiadacze aparatów cyfrowych wykonują ogromne ilości zdjęć, wierząc bezkrytycznie w bezkosztowość takiego postępowania, jak też bezkarność tworzenia nienaruszalnych zasobów archiwalnych wykonywanych najniższym kosztem – a więc na zapisywalnych płytach CD-R/RW lub DVD+/-R/RW. Okazuje się, że ta metoda archiwizacji nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa – szczególnie w odniesieniu do pewniejszej metody tradycyjnej.
TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400
W czerwcu bieżącego roku, w 3 lata po premierze drukarki Epson Stylus Photo 2400 (FK 8/2005), Epson wprowadza do sprzedaży jej następcę – profesjonalną drukarkę fotograficzną formatu A3+ Stylus Photo R2880. Zdobywca nagrody EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej sezonu 2008/2009 przeznaczony jest dla zawodowych fotografów i zapalonych fotoamatorów. Do druku wykorzystuje on zaawansowane atramenty pigmentowe UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta, wprowadzone w miejsce dotychczasowych atramentów Magenta. To w szczególności wyróżnia ten model od poprzednika. Ale czy tylko zmieniono rodzaj atramentu? Trzy lata to długi okres, więc bez wątpienia ciekawi ewentualnego użytkownika, co jeszcze nowego pojawiło się w nowym następcy modelu 2400, który – przypomnijmy – otrzymał również nagrodę EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej; z tą różnicą, ze było to w sezonie 2005/2006. W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Ogólny schemat zapisu i odczytu w urządzeniach obu standardów jest zbliżony do tego, który prezentuje rys. 1 z FK 8/2006 s. 64. Najważniejszą różnicą, która wpływa na zwiększenie pojemności nośnika jest zastosowanie innego źródła światła – lasera półprzewodnikowego o innej długości fali – 405 nm (zakres promieniowania niebieskofioletowego).
W poprzednich odcinkach omówiliśmy pokrótce technologie zapisu danych na płytach CD, DVD oraz na twardych dyskach, które są w danej chwili najpowszechniej spotykane, gdy w grę wchodzi problem archiwizacji danych. Teraz chcielibyśmy podjąć temat standardu cyfrowego archiwum z przyszłości – a więc płyt Blu-ray Disc oraz HD-DVD.
FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości
W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/08 i 3/08 FotoKuriera).
TEST FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości
W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/08 i 3/08 Foto•Kuriera).
Fujifilm FinePix S100FS - filmy fotograficzne w cyfrówce
O wysokiej jakości barwnych materiałów odwracalnych, a w szczególności Velvii firmy Fujifilm, nikogo nie trzeba przekonywać. Teraz konstruktorzy przenieśli ich symulację do nowego modelu aparatu spod znaku Fuji o nazwie FinePix S100FS. Firma ta brak w swojej ofercie lustrzanek konsumenckich rekompensuje silną pozycją w segmencie zaawansowanych aparatów kompaktowych z wizjerem elektronicznym (EVF). A ten model może tę pozycję umocnić.
W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie firmy: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Lustrzanki te korzystają z najnowszych technologii użytych w topowych produktach i adresowane są do użytkowników zainteresowanych fotografią, dla których kompakt to już za mało. Z tej racji do testów wzięte zostały kitowe zestawy (aparat + obiektyw). I tak: EOS-a testujemy z obiektywem EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS, a E-520 z obiektywem ED 14-42 mm f/3,5-5,6. Ogólny opis tych aparatów mogą Państwo przeczytać w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera 2/08 (Canon) i 6/08 (Olympus), a dziś zajmiemy się tylko uwagami z użytkowania obydwu modeli.
13 marca 2008 Olympus zaprezentował całemu światu kolejną lustrzankę E-Systemu. OLYMPUS E-520 kontynuuje linię „pięćsetek”. Czy trzynastka w dacie premiery okaże się szczęśliwa czy pechowa dla tej 10-milionowej lustrzanki – zobaczymy. A tymczasem przyjrzyjmy się jej bliżej.
Krótkie filmy testowe wykonane aparatami Sony NEX-3 i Sony NEX-5
Plastyka obrazu i skutecznośc autofocusu w trybie ciągłym, czyli to co w filmowaniu "bezlusterkowcem" najważniejsze. Prezentujemy przykładowe testowe filmy wykonane aparatami Sony NEX-3 i Sony NEX-5 (materiał uzupełniający do testu opublikowanego w Foto-Kurierze 6/2010).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodÄÂĂÂ na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglÄÂĂÂ darki. WiÄÂĂÂcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies