testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21![]() ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne
![]()
Balans bieli w świetle błyskowym bardzo dobrze działa zarówno w trybach AWB (Auto), Słońce jak i przy dedykowanym ustawieniu „Światło błyskowe”. W każdym przypadku kolory są poprawnie odwzorowane. W świetle żarowym przy ustawieniu AWB widać zdecydowanie żółto-magentową dominantę, tego ustawienia zdecydowanie nie polecamy używać przy fotografowaniu w świetle żarowym. Po przestawieniu balansu bieli w tryb dedykowany (Światło żarowe) kolory są dobrze odwzorowane.
W GH5 II, jak w zdecydowanej większości aparatów tego segmentu, jest możliwość ręcznego wprowadzenia wartości temperatury barwowej w Kelwinach. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5,5 punktu.
![]() Sandefjord, Muzeum Wielorybnictwa, Norwegia. Wysoka czułość umożliwiła nam rejestrację tego niezwykłego, bądź raczej zwykłego dla tego regionu spotkania. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/320 s; ISO 6400; f/4; f=12 mm; fot. K. Patrycy
![]()
![]()
Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L, umożliwi łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Czyli z powodzeniem możemy ten model wykorzystywać do filmowania (w trybie kilku kamer) z pełnoklatkowymi modelami tej marki. Dostępne są również tablice kolorów kontrolnych (standardy SMPTE / EBU / ARIB [10]).
![]()
Podobnie jak flagowy bezlusterkowiec do nagrywania wideo Panasonic LUMIX S1H, GH5 II ma dwa ustawienia wyjściowe dla gamma Cinelike w menu Photo Style. Tryby te pomagają stworzyć imponujący obraz, dzięki ciepłym odcieniom kolorów oraz idealnej grze cieni oraz światła, bez gradacji kolorów na materiałach V-Log. Zainstalowana fabrycznie funkcja V-Log L umożliwia łatwe dopasowanie tonacji kolorów do materiałów nagranych przy pomocy V-Log S1H / S1 i V-Log L GH5/GH5S. Ustawienie Cinelike D2 nadaje priorytet zakresowi dynamiki, a Cinelike V2 (tryb kinowy) priorytetowo traktuje kontrast. Dodano także L.Monochrome S i L.Classic Neo. Wszystkie te ustawienia będą także dostępne w trybie anamorficznym.
W trybie nagrywania VFR (Variable Frame Rate) dostępne są takie ustawienia jak C4K / 4K 60 kl./s, Anamorficzne 50 kl./s i FHD 180 kl./s. AF można ustawić przed rozpoczęciem nagrywania VFR.
LUMIX GH5 II umożliwia rejestrację C4K [odpowiada 4K (4096 × 2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives ] / 4K 60p 4:2:0 10-bitowe nagrywanie wideo i może jednocześnie przesyłać 4K 4:2:2 10-bit przez HDMI. Nagrywanie może zostać przerwane w trybie nagrywania C4K / 4K 60p 10-bitowym oraz trybie anamorficznym, aby chronić urządzenie przez przegrzaniem. GH5 II, tak jak GH5, ma także podwójne gniazdo kart pamięci SD, zgodne z szybkimi kartami UHS-II klasy V90.
![]() Sandefjord, Norwegia; jeden z pomników zlokalizowanych w centrum miasteczka. Dość oryginalny, poświęcony listonoszowi Ole Hansenowi (1827-1910). Rzeźba została odsłonięta w Święto Narodowe Norwegii (17 maja) w 1991 roku. Panasonic Lumix GH5 II + 12–60 mm f/2,8–4; par. eksp.: 1/250 s; ISO 200; f/4; f=16 mm; fot. K. Patrycy
![]()
Użytkownicy mogą swobodnie wybierać metodę zapisu w trybie Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, w przypadku gdy na kacie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 6K PHOTO / 4K PHOTO lub wideo 4K. Przykładowo, możemy przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 10080
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki Tysiące sesji zdjęciowych za nią, setki publikacji, dziesiątki wystaw, kilka wydanych książek – właśnie świętuje 15-lecie studia fotograficznego i ponad 15 lat doświadczenia w zawodzie. Gdy zaczynała swoją przygodę z fotografią to nie spodziewała się, że wykonywany przez nią zawód jest tak daleki od tego, co wszyscy sobie wyobrażamy i że nawet największa pasja może nie wytrzymać zderzenia z rzeczywistością. Ale jest też osobą, która oczywiście drugi raz wybrałaby ten zawód ponownie, gdyż fotografia i podróże to cała ona – to jej DNA. Warto zapoznać się z jej spojrzeniem na fotograficzny świat. ![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź. ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość do A3+ (a nawet do 2 m długości) przy niskiej cenie w Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |