testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013![]() ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach. Przy świetle błyskowym w Olympusie najlepszy wynik uzyskaliśmy dla ustawienia automatycznego. Ustawienie definiowane dla światła słonecznego oraz ręczny balans bieli ustawiony dla 5000 K dają lekko niebieskawą dominantę. Jak z tego wynika przy wyższych temperaturach barwowych najlepiej sprawdza się automat.
![]() Olympus OM-D balans bieli
Dla światła żarowego o temperaturze 3000 K najlepiej wypadł ręcznie wprowadzony balans bieli dla 3000 K, ustawienie definiowane dla światła żarowego dawało lekką niebieskawą dominantę; a automat zażółcał. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
![]()
Możliwości multimedialne Aktualnie tego typu konstrukcje muszą dysponować funkcją filmowania i to w rozdzielczości Full HD z dźwiękiem stereofonicznym. W Olympusie przy pełnej rozdzielczości rejestrowanych jest prawie 60 klatek, jednak z przeplotem. Możemy zastosować redukcję szumu wiatru oraz podłączyć mikrofon zewnętrzny. Przy filmowaniu możemy zastosować Magiczne Filtry oraz wykonać zdjęcie, które jednak na chwilę rejestracji przerwie ciągłość filmu.
Model ma złącze USB 2.0 oraz HDMI, a zapis rejestrowany jest na kartach typu SD (do SDXC). Olympus jest kompatybilny również z kartami UHS-I i Eye-Fi, można do niego nabyć opcjonalny zasilacz sieciowy jednak wymaga on zastosowania gripu HLD-6.
Podłączając aparaty do telewizora poprzez HDMI możemy odtwarzać na nim zapisane obrazy. Ich odtwarzaniem możemy sterować pilotem od telewizora. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu.
![]() Amsterdam. Sobowtór Jamesa Bonda na dachu hotelu Hilton w Amsterdamie. Zastosowanie filtrów fotograficznych dodaje zdjęciom ciekawe efekty.
Możliwości edycyjne W Olympusie możemy „wywołać” RAW. JPEG-i możemy poddać zmianie rozmiaru, kadrowaniu, redukcji czerwonych oczu, kompensacji cienia, wprowadzić korekcję nasycenia, efekt sepii lub cz-b. Przy konwersji plików RAW do formy użytecznej w programie Olympus Viewer możemy dodać efekt filtrów (Pop-art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie). Wynik – 5,25 punkty dla Olympusa.
![]() Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.
Podsumowanie Aparat ten jak większość bezlusterkowców, ma być propozycją dla osób chcących łączyć funkcje i wielkość kompaktów z możliwościami lustrzanek. Jego bardzo duże możliwości fotograficzne i filmowe umożliwiają zaspokojenie wymagań większości użytkowników tej klasy sprzętu. Olympus OM-D ma największą rozdzielczość wśród aparatów z wymienną optyką tego producenta, jest uszczelniony, można go rozbudować o grip, a dzięki swojej klasycznej budowie przypadnie do gustu osobom lubiącym tego typu konstrukcje. Model OM-D pretendują do klasy Premium i na jego nabycie musimy wysupłać około 5 tys. zł. 18 kwietnia udostępniono nowe firmware Olympusa OM-D poprawiający działanie stabilizacji obrazu.
![]()
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Piotr Hernik data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 39898
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |