testowe Test fotograficznej drukarki R3000 Epson Stylus Photo, nowa mutacja Epsona R2880 (pełna wersja artykułu z FK 2/2011)![]() ciąg dalszy...
Linie pionowe (ułożone równolegle do kierunku przesuwu papieru), tak jak i w modelach poprzednich, są nieco gorzej odwzorowane niż linie poziome. W szczególności dotyczy to wydruków tzw. szybkich (tryb Speed), o rozdzielczości 1440×720 pikseli. Przy wydrukach o większej rozdzielczości – 1440×1440 różnica ta minimalizuje się.
![]()
Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
![]()
Skan zdjęcia testowego wydrukowanego w formacie A3+ bez ramek. Jeśli ktoś miał jeszcze wątpliwości, co do jakości wydruku, to w tym przypadku powinien je stracić (fot.Epson).
Wydruki czarno-białe Ten sam, co wyżej omówiony motyw testowy, wydrukowaliśmy zarówno na papierze błyszczącym (Premium Glossy Photo 255 g/m˛), jak i matowym (Archival Matte 192 g/m˛) w najwyższej rozdzielczości. W obydwu przypadkach uzyskaliśmy bardzo dobre wysycenie czernią. Wszystkie przejścia tonalne są płynne, a rozdzielczość bardzo dobra. Tym razem wydruki na papierze błyszczącym są bardziej kontrastowe, a przez to ma się wrażenie większej ostrości i mniejszego rozmycia detali. Być może na fakt ten wpływa też zmniejszenie minimalnej wielkości kropli do 2 pl.
![]()
Sterownik umożliwia również korygowanie wydruków czarno-białych
O ile w przypadku modelu Epson R3880 zdecydowanie do wydruków czarno-białych polecaliśmy papier matowy, o tyle w przypadku modelu R3000 sprawa pozostaje otwarta. Dobór nośnika wydruku zależeć będzie jedynie od drukującego. Na papierze z połyskiem czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB nie wykazywały żadnych smug pionowych, tzn. równoległych do kierunku przesuwu papieru w drukarce, co zdarzało się w przypadku poprzednich modeli drukarek. Brawo.
Czasy drukowania Dla papieru Premium Glossy Photo Paper (błyszczący, 250 g/m˛) czas wydruku wynosił 9 min 30 s (5760×1440 dpi, od momentu rozpoczęcia druku przez drukarkę). Zdjęcie drukowane było w formacie A3+ bez marginesów w przestrzeni barw sRGB. To około 1 minutę krócej w odniesieniu do modelu R2880. Niby to niewiele, ale przy drukowaniu większej liczby zdjęć to 10-procentowe skrócenie czasu dla wydruków o najwyższej jakości da się zauważyć i wymiernie odczuć.
![]()
Jeśli myślimy o wydrukach wystawowych formatu A3+, wykonywanych w najwyższej rozdzielczości, to musimy się liczyć z tym, że nasz wydruk będzie trwał ok. 9,5 minuty.
Po wydrukowaniu pliku testowego na papierze błyszczącym dokonaliśmy wydruku na papierze matowym Archival Matte tego samego pliku o tej samej rozdzielczości i w tej samej wielkości. Przed rozpoczęciem drukowania sterownik wymusza zmianę tuszu z fotograficznego na matowy, i dopiero po tej zmianie umożliwia dobór odpowiedniego (w tym przypadku matowego) papieru. Po zaakceptowaniu nowego nośnika drukarka automatycznie dokonuje zmiany tuszu na matowy. Proces ten trwa ok. 80–90 sekund, a następnie rozpoczyna się proces właściwego drukowania, który w przypadku tego rodzaju papieru jest nieco krótszy i trwa około 9 minut. I tu od razu pojawia się jedna uwaga praktyczna: przy planowaniu większej ilości różnych wydruków najlepiej podzielić je na te wykonane na nośnikach, do których jest potrzebny atrament czarny matowy, i na pozostałe. Pozwoli to zaoszczędzić czas na niepotrzebnych, ciągłych zmianach tuszu.
![]()
Kolejna seria wydruków dotyczyła plików czarno-białych. Tym razem zaczęliśmy od wydruków na papierze matowym. Krótko i zwięźle. Jakość bardzo dobra. Dobre wysycenie czerni. Bardzo dobra rozdzielczość drukowanych zdjęć. Dobre przejścia tonalne, duża szczegółowość wydruku – zarówno przy rozdzielczości 5760×1440 dpi (ok. 9 minut 20 sekund), jak i przy 1440×1440 dpi (4 minuty 30 sekund). Wniosek jest prosty: warto sprawdzić, czy do naszych celów nie będzie wystarczająca rozdzielczość wydruków 1440×1440 dpi. To nam pozwoli zaoszczędzić sporo czasu.
data dodania: 20-04-2011
godzina dodania: 01:41
odsłon: 202273
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Kilka dni zakupilem ta drukarke..KLASA!!!!POLECAM!!!
Masakra efekty i jakość jaką można osiągnąć na drukarce powalają na kolana. Fotolab zostaje w tyle. Ciekawe jak finansowo to wypada.
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() ZŁota 10. EISA MAESTRO 2025 - zdjęcia pojedyncze - kto wygra ? 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych zdjęć pojedynczych było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą dziesiątkę. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze zdjęcia pojedyncze. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze zdjęcia z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Sigma BF - prostota i elegancja pełnoklatkowego bezlusterkowca Zaprezentowana 24 lutego 2025 r. Sigma BF, najnowszy aparat pełnoklatkowy, którego korpus wykonano z jednego elementu stopu metalu i który łączy w sobie prostotę i elegancję połączone z ciekawymi możliwościami fotograficznymi i filmowymi, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |