testowe TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400![]() ciąg dalszy...
![]() Przed wydrukiem lepiej sprawdzić w podglądzie ułożenie zdjęć.
Stylus Photo R2880 może drukować na płytach CD i DVD, papierze artystycznym, papierze matowym i błyszczącym, w rolce oraz na sztywnych nośnikach, takich jak karton do grubości 1,3 mm. Mogą być to papiery jedno- lub dwustronne. Zadrukowywane arkusze nie mogą być jednak większe niż format A3+. Drukarka oferuje druk bez marginesów, często wykorzystywany przez fotografów podczas przygotowywania zdjęć na wystawy. Sztywniejsze papiery podawane są do drukarki od przodu.
![]() Podgląd pozwala nam na dokonanie korekty zdjęcia zarówno w kolorze jak i w czerni i bieli.
W celu ocenienia jakości wydruków użyto specjalnie przygotowanych plików z grafiką, zarówno wektorową, jak i rastrową.
![]()
Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
Ten sam co wyżej motyw testowy wydrukowaliśmy zarówno na papierze błyszczącym (Premium Glossy Photo 255 g/m2), jak i matowym (Velvet FineArt 260 g/m2) w najwyższej rozdzielczośći. Tak jak i w przypadku wydruku kolorowego, lepsze wysycenie kolorystyczne wykazuje papier matowy, i ten też w szczególności polecamy do wydruków czarno-białych. Na papierze z połyskiem wyraźnie widoczne jest mniejsze wysycenie czernią. Przy czym zauważamy to dopiero po porównaniu z papierem matowym. Na papierze z połyskiem czarno-białe wersje pól przepływów CMYK oraz RGB wykazywały nieznaczne smugi pionowe, tzn. równoległe do kierunku przesuwu papieru w drukarce.
![]()
Na szczęście na wydrukach na papierze błyszczącym nie ma żadnych specyficznych refleksów na powierzchni wydruku o brązowometalicznym odcieniu, jakie występowały w testowanej przez nas drukarce HP Photosmart Pro B9180 (FK 11/2006).
Obok w tabeli zamieszczamy czasy wydruków w zależności od rodzaju nośnika i jakości wydruku. W przypadku formatu A3+ kształtują się one na poziomie od 156 do 669 s. Czasy otrzymane przez nas różnią się jedynie od tych zamieszczonych w tabeli o ok. +/–10%. Najdłuższy czas jaki uzyskaliśmy dla papierów typu PGPP* oraz EMPP** wynosił 10 min 15 s (5760×1440 dpi). Najkrótszy dla papieru PGPP (1440×1440 dpi) wynosił 2 min 50 s.
![]() Epson R2880 bardzo dobrze odwzorowywuje szczegóły. W tym przypadku widoczne są skrzydła owada znajdującego się w lewej części zdjęcia z nosorożcem. fot. K. Patrycy
Koszty eksploatacji Przy wyborze tego typu drukarki trzeba brać pod uwagę nie tylko jej cenę, ale też cenę materiałów eksploatacyjnych. Koszta te nie są małe. Wszystkie tusze mają tę samą pojemność 11,4 ml. Ich cena jest mniejsza od ceny tuszy przeznaczonych do modelu 2400.
![]()
Jeden pojemnik kosztuje 49 zł, a cały komplet 9 tuszy to już niestety 392 zł. Ceny sugerowane papierów formatu A3+ należą do przedziału 3–16 zł (Ultra Smooth 325 g/m2). Arkusz dwustronnej pianki prezentacyjnej to cena około 12 zł. Według naszych szacunków, komplet tuszy starcza do wykonania około 25 arkuszy formatu A3 w rozdzielczości 5760×1440 dpi. Stąd wynika, że tusz na jeden arkusz A3+ wydrukowany w tej rozdzielczości będzie kosztował ok. 16 zł. A zatem łączny koszt wydruku formatu A3+ wydrukowany w rozdzielczości 5760×1440 dpi będzie wynosił (papier + tusz) od ok. 19 do 32 zł.
Orientacyjne czasy wydruków w zależności od rodzaju nośnika i rozdzielczości (dane producenta)
data dodania: 12-01-2009
godzina dodania: 13:01
odsłon: 59598
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Test Nikkora Z 35 mm f/1,2 S - do subtelnych nieostrości 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował między innymi super jasny, pełnoklatkowy obiektyw Nikkor Z 35 mm f/1,2 S. Od tego dnia można szerzej rozmywać świat bawiąc się w wysublimowane nieostrości. W marcu, ten dość dużych wymiarów obiektyw, zagościł w naszej redakcji, dzięki czemu powstał jego test w zestawieniu z Nikonem Z7II... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |