testowe Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HDciąg dalszy...
Po pierwsze, takie połączenie może wydawać się niezgodne z samą ideą korzystania jednocześnie z dwóch formatów. Przeważnie „surowe” pliki RAW łączymy z małymi JPEG-ami, które służą jako „prewki”, czyli przede wszystkim do podglądu i szybkiej oceny. Po drugie, dołączanie dużych plików implikuje znaczne obciążenie bufora, który musi poradzić sobie z zapisaniem dużej ilości danych (jedno zdjęcie może mieć w tym układzie nawet 25 MB).
Priorytet jasnych partii czy optymalizacja jasności, to przydatne funkcje dla fotoamatora.
W modelu 500D zastosowano technologię automatycznej korekcji efektu winiety. Aktywna automatycznie rozjaśnia zaciemnienia w rogach kadru powstające zwłaszcza, gdy korzystamy z obiektywów szerokokątnych. Aparat niestety nadal pamięta ustawienia korekcji jedynie dla 25 obiektywów tylko tego producenta (za pomocą aplikacji EOS Utility można sprawdzić listę obsługiwanych modeli). Korekcja działa subtelnie, a jej natężenie spada wraz ze wzrostem wartości czułości ISO.
Zastosowanie trybu czarno--białego przydaje się, gdy chcemy podkreślić kształt i formę fotografowanego obiektu. Canon EOS 500D; parametry ekspozycji: ob. Canon EF-S 18-55 mm; f/3,5-5,6 IS; 1/200 s; ISO 100; f/8; f=18 mm
9-polowy Układ AF aparatu działa w zasadzie bez zarzutu, centralny punkt krzyżowy jest czuły i precyzyjny, a opóźnienia w ustawianiu ostrości trzeba chyba zrzucić na karb nie najszybszego kitowego obiektywu. Aparat zdecydowanie zasługuje na nieco lepszą optykę.
data dodania: 18-01-2010
godzina dodania: 17:43
odsłon: 70189
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |