testowe Epson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TEST![]() ciąg dalszy...
Możliwości multimedialne Możliwości multimedialne aparatu są praktycznie żadne. Wyposażono go jedynie w gniazdo karty pamięci typu SD. Nie posiada natomiast możliwości nagrywania sekwencji wideo ani zapisu notatek dźwiękowych. A swoją drogą moglibyśmy zapytać: po co posiadaczowi Epsona ww. gadżety? Jednak brak złącz komunikacyjnych: USB, FireWire czy też typu WiFi, to już spora wada tak “kosztownej” konstrukcji. Nie ma też typowego dla cyfrówek złącza wideo. Totalna asceza.
![]()
Główne okno dialogowe programu Epson PhotoRAW.
Transfer plików do komputera może odbywać się wyłącznie poprzez wyjęcie karty i przełożenie jej do odpowiedniego czytnika. Epson RD1 jest ma możliwość współpracy z drukarką w trybie DPOF, po przejściu do którego możliwe jest wprowadzenie ilości kopii jaka należy wykonać z danego pliku zdjęciowego.
Oprogramowanie
Wraz z aparatem dostarczany jest program Photoshop Elements 2.0 oraz Epson PhotoRAW, który pozwala na konwersję plików typu RAW (ERF) do postaci JPEG lub TIFF oraz na zmianę temperatury barwowej w zakresie 2000 – 10 000 K, oraz kompensację ekspozycji w zakresie +/- 2EV ze skokiem co 0,1 EV. Przy konwersji plików możemy też wybrać przestrzenie robocze sRGB lub Adobe RGB. Program ten jest prosty i intuicyjny w obsłudze.
Podsumowanie
Bez wątpienia jedną z większych zalet testowanego aparatu jest jego oryginalny wygląd i cieszące oko rozwiązania mechaniczno-elektroniczne. Wady to wysoka cena korpusu (3000 euro), niejednoznaczne piktogramy i brak możliwości doboru ręcznego balansu bieli, choć trzeba przyznać, że balans automatyczny realizowany jest naprawdę przyzwoicie. Niemniej bez względu na te niedociągnięcia należy pochwalić Epsona, że wspólnie z Cosiną stworzyli coś, co technologicznie dla wielu wydawało się niemożliwe.
![]()
tekst i zdjęcia
Krzysztof Patrycy Aparat Epson RD1 wypożyczyła do testu firma Epson Niemcy, oddział w Polsce. Za wypożyczenie obiektywu Leica Elmar-M 2,8/50 mm dziękujemy Dariuszowi Dziedzicowi z Łodzi. Artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/2005 na str. 32
data dodania: 06-03-2009
godzina dodania: 19:31
odsłon: 42546
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Viltrox AF 85 mm f/1,4 Pro Viltrox AF 85 mm f/1,4 Pro FE to zaawansowany obiektyw stałoogniskowy przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów Sony z mocowaniem E. Zaprojektowany z myślą o profesjonalistach, charakteryzuje się wyjątkową jakością obrazu, szybkim i precyzyjnym systemem AF oraz solidną, uszczelnioną konstrukcją. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |