testowe Odnowiony PEN - Olympus PEN E-P5 (pełny test z wydania FK 8-9/2013)![]() ciąg dalszy...Odwzorowanie barwne
Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia (żarowego 3000 K i błyskowego 6000 K). Zdjęcia dla światła żarowego wykonaliśmy przy ustawieniu automatycznym, definiowanym dla światła żarowego oraz z ręcznie wprowadzoną wartością dla 3000 K. Zdjęcia dla światła błyskowego z wbudowanej lampy błyskowej wykonaliśmy przy ustawieniu automatycznym (w dwóch trybach), definiowanym dla światła błyskowego oraz ręcznie wprowadzoną wartością 6000 K. Pomiar temperatury barwowej wykonaliśmy za pomocą kolorymetru Minolta Color Meter III.
![]() W PEN-ie E-P5 możemy zdecydować, czy aparat ma pozostawić ciepłe kolory w trybie automatycznego balansu bieli. Szkoda tylko, że przy świetle o temp. barwowej 3000 K wyłączenie tej funkcji nic nie zmienia. W obu trybach automatycznego balansu bieli otrzymujemy obraz w wyraźną żółtą dominantą. Z kolei przy ustawieniu balansu bieli definiowanego dla światła żarowego otrzymujemy obraz z niebieską dominantą.
![]() Balans bieli to nie najmocniejsza strona testowanego Olympusa. O ile przy świetle wbudowanej lampy błyskowej aparat radzi sobie dość dobrze, o tyle ciepłe oświetlenie sprawia mu duże kłopoty. Przy automatycznym balansie bieli w obu jego odmianach otrzymujemy obraz z silną żółtą dominantą. Z kolei przy pomiarze dedykowanym dla światła żarowego obraz jest niebieski.
Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
![]()
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K i ustawieniu czułości ISO 200.
data dodania: 11-11-2014
godzina dodania: 13:45
odsłon: 14539
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sony RX1R III - trzecia generacja flagowego kompaktu - dostępność 15 lipca 2025 r. firma Sony zaprezentowała flagowy, pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III. Wyposażono go w 61 milionowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R, najnowszy procesor przetwarzania obrazu BIONZ XR oraz obiektyw ZEISS Sonnar T* 35 mm f/2. ![]() Tadeusz Rolke nie żyje (1929-2025) - fotografował jeszcze w wieku 96 lat W wieku 96 lat zmarł Tadeusz Rolke – polski artysta fotografik, prekursor polskiej fotografii reportażowej. Początki jego twórczości przypadły na lata 50. XX w. Więziony w okresie stalinizmu. Studiował historię sztuki na KUL w Lublinie. W fotografii reportażowej starał się oddawać polską rzeczywistość, tworzyć interwencyjną fotografię reportażową. Zajmował się m.in. warunkami życia Cyganów w podwarszawskich miejscowościach. Rejestrował też życie artystyczne stolicy. Publikował w tygodnikach: „Stolica”, „Świat” i wielu innych periodykach. Ostatni raz mieliśmy przyjemność się z nim spotkać w 2023 roku na wernisażu jego wystawy w Galerii Obok ZPAF pt."Beatrycze 2", gdzie również obchodził swoje 94-te urodziny. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |