testowe Nikon vs Olympus, odporne kompakty na każdą pogodę - pełny test opublikowany w FK 3/2012ciąg dalszy...
Szumy
W obu aparatach mniejsze zaszumienie obrazu występowało przy świetle żarowym niż przy błyskowym. Przy niższych wartościach ISO przodował Olympus, przy wyższych Nikon.
I tak przy świetle błyskowym w obu modelach zastosowaliśmy automatyczny balans bieli, a przy świetle żarowym definiowany dla tego światła z drobną modyfikacją: przy Nikonie oświetlenie miało 3000 K, a przy Olympusie 2700 K. Otrzymane wyniki zestawione zostały na wykresie.
W obu modelach niższe zaszumienie (co dziwne) obserwowaliśmy przy świetle żarowym. Przy niższych wartościach ISO niższe szumy miał Olympus. Przy wartości ISO 800 w Nikonie następowało wzmocnienie redukcji zaszumienia owocujące niższymi wartościami szumu niż u konkurenta.
Ogólna ocena poziomu zaszumienia obu aparatów w tej klasie zasługuje na 4,5 punktu. Drobnym plusem Olympusa jest większy zakres ISO do ISO 6400, gdy w Nikonie osiąga on jedynie 3200. Analizując obrazy testowe w obu przypadkach możemy fotografować bez znacznej utraty szczegółów jedynie do wartości ISO 800.
Poniżej przedstawiamy 500-pikselowe wycinki kadru przy róznych wartościach czułosci ISO
Do wartości ISO 800 możemy fotografować obydwoma aparatami bezstresowo. Potem następuje rozmycie obrazu, ale nie ma jakościowego dramatu przy wyższych czułościach.
data dodania: 08-06-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 32385
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |