testowe Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23![]() ciąg dalszy...
![]()
* Podana wydajność butelki z atramentem jest oszacowana na podstawie normy ISO/IEC 29103 i metodologii drukowania zdjęć w formacie 10 × 15 cm opracowanej przez firmę Epson, a NIE normy ISO/IEC 29102. Podane wydajności mogą różnić się w zależności od drukowanych obrazów, rodzaju używanego papieru, częstotliwości drukowania oraz warunków pracy, np. temperatury. Podczas wstępnej konfiguracji drukarki pewna ilość atramentu zostaje zużyta do zapełnienia dysz głowicy drukującej. z tego powodu wydajność początkowego zestawu może być niższa. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.epson.eu/pageyield ![]() Wydruki testowe Drukarka może drukować w trzech standardach jakościowych (13): Wysoko (trochę niezręczne tłumaczenie)- w najwyższej jakości, Standardowy - w jakości standardowej i jako Kopia robocza – najniższej jakości. Wybierając standard wydruku decydujemy się też na jego czas trwania, adekwatny do wybranej opcji jakości. Przy wydrukach kolorowych formatu 10 × 15 cm na papierze Epson Premium Glossy Photo mieliśmy odpowiednio następujące czasy wydruku: ok. 60 s, ok. 30 s i ok. 23 s. Pomiędzy wydrukami typu Wysoko i Standard nie ma specjalnej różnicy jakościowej. Przy wydrukach najwyższej jakości mamy delikatnie wyższe nasycenie kolorystyczne, ale zaobserwujemy to dopiero po zestawieniu z wydrukiem wykonanym w trybie standardowym. i można pokusić się o stwierdzenie, że wydruk w jakości Standard będzie tym w pełni użytecznym przy większości zastosowań, nawet komercyjnych. Natomiast wydruk w trybie Kopii roboczej może być traktowany jedynie jako wydruk poglądowy.
![]()
Wykonaliśmy też sporą ilość wydruków testowych formatu A4, na papierach mat i błyszczących i w tym przypadku byliśmy jeszcze pozytywniej zaskoczeni czasami wydruku. Naszym zdaniem nie ma istotnych różnic w czasie wydruku w zależności od zastosowanego podłoża. Przynajmniej nie ma go między wydrukiem matowym i błyszczącym. Wydruk A4 na papierze błyszczącym w trybie najwyższej jakości trwał 2 minuty 40 s, a w trybie Standard była to 1 min 10 s. Są to oczywiście wartości przybliżone. Wydruków w trybie Kopii roboczej nie robiliśmy przy tym rodzaju papieru. Bardziej nam się podobały wydruki czarno-białe na macie niż na papierze błyszczącym. Są bardziej eleganckie w odbiorze. W celu oceny jakości wydruków użyto specjalnie przygotowanych plików z grafiką, zarówno wektorową, jak i rastrową.
![]()
Na tym samym wydruku umieszczone były także pola przepływów CMYK oraz RGB. Wszystkie barwne gradienty odwzorowane zostały bez zarzutu – przejścia tonalne najbardziej nasyconej barwy, aż do bieli można określić jako bardzo płynne, bez względu na to, czy drukowaliśmy w kolorze, czy też w czerni i bieli. Bardzo dobrze wypadły też podstawowe kolory fotograficzne odwzorowane na tablicy GretagMacbeth. Powierzchnia krycia obszarów o jednolitej kolorystyce jest jednorodna. Nie widać na niej ani smug, ani poszczególnych punktów obrazowych.
Czerń na wydrukach matowych jest wystarczająco głęboka. Na wydrukach błyszczących jest minimalnie przyblakła. Na wydruku testowym znajdowały się również fragmenty różnych twarzy. Odcienie skóry zostały odwzorowane prawidłowo, a wszelkie przejścia tonalne na skórze były płynne. Najlepsze efekty uzyskaliśmy na papierach błyszczących (Epson Premium Glossy). Wydruki matowe w kolorze też wypadły bardzo dobrze.
Nieco słabiej wypadły wydruki czarno-białe na podłożu matowym (Epson Matte Paper Heavy Weight), ale był to poziom akceptowalny nawet przy wydrukach komercyjnych. Drobnym problemem może być to, że na zdjęciach czarno-białych zauważyliśmy obecność zafałszowania odbioru obrazu w różnym rodzaju oświetleniu – delikatne zjawisko metameryzmu.
![]()
Zmierzyliśmy też poziom hałasu podczas drukowania. Jest on akceptowalny. Nie przekracza ok. 45 dB (C). Największy hałas towarzyszy załadunkowi papieru przez podajnik do komory drukującej, ale to już cecha tej technologii załadunku. Za jakość wydruku czarno-białego możemy przyznać w tej klasie produktów ocenę 5,25 punktu, a za jakość wydruku kolorowego 5,75 punktu.
data dodania: 20-11-2023
godzina dodania: 00:01
odsłon: 13165
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |