Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Bezkompromisowy Nikkor Z 24 mm f/1,8 S - test z Foto-Kuriera 11/22

ciąg dalszy...

 

Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna po prostu nie istnieje. fot. K. Patrycy

Aberracja chromatyczna 10

Aberracja chromatyczna

Na zdjęciach z wykorzystaniem Nikkora Z 24 mm f/1,8 S aberracja chromatyczna w plenerze jest praktycznie niewidoczna  (w całym zakresie stosowanych przysłon). Po prostu nie ma o czym pisać, co widać na załączonych powyżej zdjęciach. Za aberrację przyznajemy 6 punktów.

 

Pod światło


Pod światło

Nikkor Z 24 mm f/1,8 S w plenerze, przy fotografowaniu pod ostre światło, poradził sobie bardzo dobrze. Bez względu na użytą przysłonę nie zauważyliśmy żadnych blików na rejestrowanym obrazie. Również flara typowa dla obiektywów szerokokątnych jest skutecznie niwelowana. Albo nie zauważyliśmy, albo problem związany z fotografowaniem pod światło w tym obiektywie nie istnieje. Za zdjęcia pod światło przyznajemy również 6 punktów.

 

W drodze

 

Winietowanie


Winietowanie

Niewielkie winietowanie obserwujemy przy otwartej przysłonie, ale bardzo szybko ono znika i przy f/4 możemy mówić już o jego całkowitym braku. Za winietowanie przyznajemy jedynie 4,5 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-05-2023
 
godzina dodania: 08:59
 
odsłon: 3795
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Canon RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23


Zdjęcie miesiąca
Wrzesień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Grzegorz Moroń
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.109) / 0.100

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |