testowe Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200![]() ciąg dalszy...
Przypomnijmy, że w a350 zastosowano przetwornik CCD formatu APS-C (23,6×15,8 mm) o efektywnej rozdzielczości 14 mln pikseli (4592×3056), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 25,9×38,9 cm dla 300 dpi. Natomiast modele a300 i a200 mają przetwornik CCD tego samego formatu APS-C, lecz o efektywnej rozdzielczości 10 mln pikseli (3872×2592), co umożliwia uzyskanie wydruków o formacie 21,9×32,8 cm dla 300 dpi. Prawdopodobnie jest on nieco zmodyfikowany (inne oprogramowanie) w stosunku do stosowanego z powodzeniem w a100.
Dynamika rejestracji
![]()
aby powiększyć [kliknij tutaj]
Testowane Alfy, dzięki wyposażeniu ich w matryce CCD, charakteryzują się niezwykle szeroką dynamiką rejestracji 5 i 1/3 EV dla a350, która jest jedynie nieco węższa niż w profesjonalnym Nikonie D3 (5 i 2/3 EV) i 5 i 2/3 EV dla a200/300.
![]() Wbudowana stabilizacja matrycy wraz z wysokimi ekwiwalentami czułości umożliwia wykonanie zdjęć o zmierzchu bez statywu. (t=1/20 s,f/4, ISO 1600, f=20 mm)
Co ciekawe, a350 i a200 w stosunku do pomiarów dokonywanych światłomierzem studyjnym Minolta Flashmeter IVF wykazywała tendencję do niedoświetlania o 1/3 EV. Ta cecha staje się powoli znakiem rozpoznawalnym nie tylko Nikonów, ale też Alf. Być może zastosowanie tego typu rozwiązania pozwala w późniejszym etapie obróbki „wyciągnąć” ze zdjęcia więcej szczegółów w cieniach. Przy niedoświetleniach Alfy bardzo długo nie osiągały poziomu 0, a dla –5 EV wartość ta oscylowała wokół 8 poziomów szarości.
Szumy Większa liczba pikseli w a350, umieszczonych na tej samej powierzchni co w a200 (a300), powinna z założenia dać większe zakłócenia obrazowe. Jak to wyszło w rzeczywistości, można przekonać się analizując zamieszczone niżej wykresy szumów.
Poniżej prezentujemy wycinki kadru o szerokości 500 pikseli przy różnych wartościach ekwiwalentu czułości ISO
![]() ISO 100
![]() ISO 200
![]() ISO 400
![]() ISO 800
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200 Fragment analogicznego kadru dla różnych ekwiwalentów czułości. Już na pierwszy rzut oka widać, że akceptowalny poziom szumów kończy się na wartości ISO 400. Zdjęcie wykonano Sony a350.
Pomiaru szumów dokonano przy wykorzystaniu lamp studyjnych o temperaturze barwowej od 4700 do 5000 K (w zależności od energii błysku) oraz przy świetle żarowym o temperaturze barwowej 2700 K przy temperaturze otoczenia 21°C. Pomiaru dla światła żarowego dokonano zarówno przy włączonej, jak i wyłączonej redukcji szumów. Omówienia wyników dokonano na podstawie analizy jpegów; być może przy plikach konwertowanych z RAW-ów do innych formatów, np. TIFF, omawiane parametry ulegną zmianie.
data dodania: 30-08-2009
godzina dodania: 11:21
odsłon: 50144
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Nowe kompakty Praktica Dwa nowe aparaty kompaktowe Praktica wyposażone są w obiektywy zmiennoogniskowe, w których zastosowano najnowsze technologie: soczewek asferycznych i szkła o ultraniskiej dyspersji. Praktica Super Zoom 105AF wyposażona jest w obiektyw Prakticar Aspherical Lens Zoom 38-105 mm f/5-12,7, a Praktica Super Zoom 1450AF w... ![]() LIGA FOTO-KURIERA 2023 - II etap pt. "Droga" - zgłoszenia tylko do 17 marca Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bochenski, Xenia Chowaniec, Piotr Grochala, Maciej Nowak, Marek Sas, Robert Sic, Ryszard Warchoł i Bogusław Wójcikiewicz. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Łączna pula nagród wzrosła do ok. 20 tys. zł. Dołącz do zabawy na dowolnym etapie konkursu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |